servicii ratb: transportul de noapte

Transportul nocturn al RATB

In sfarsit, la trei luni de la lansarea transportului de noapte, am avut ocazia de a-l utiliza.

Sambata, dupa vreo 3 beri si vreo 3 ore in Mojo, am plecat spre casa. Ocazia era perfecta.

Inainte sa plec de acasa, am cautat sa vad ce autobuz ma poate transporta – N104, avand capatul de linie la Piata Unirii 2. Din ignoranta, am renuntat la a cauta unde e localizata aceasta statie.

Stiam ca dupa ora 23, parca, incep sa circule la interval de o ora si banuiam ca ora 1 ar fi fost ora de plecare.

Pe la 12:45 – 12:50, am decis sa plec. La 12:55 eram in statie. La Piata Unirii 1. Pe placuta erau afisate muuuulte autobuze, inclusiv N104. Perfect! Trece pe aici, apoi se duce in Unirii 2 si pleaca mai departe.

01:05…intarzie un pic….nicio problema…01:10

, hm, suntem in Romania, e normal. La 01:20, deja am pierdut speranta. Dupa un scurt popas al vezicii intr-un tufis din parc Open-mouthed smile, am decis sa caut Unirii 2.

Am traversat piata. Apare autobuzul.  Minunat. O iau la fuga inapoi. Pe marginea fantanilor. Nu pe langa. Chiar pe fantani. Era mai important sa prind autobuzul.

Uraaa! M-am urcat. E gol, nu-i problema. Acum voi afla si unde e Unirii 2. Ajunge in Unirii 2. Opreste motorul. Luminile se sting. Il intreb cand pleaca. La 2. Mai am 15 minute. Asta e. Macar stiu ca ajung acasa. Fara taxi. Smile

Statia e plina cu autobuze.

La ora 2, autobuzul pleaca. Suntem 5 in autobuz. Mai tarziu, aflu ca 2 sunt controlori la datorie. In 15 minute sunt acasa. Merge brici. Imi place.

Concluzii si informatii utile

Am mers foarte bine spre casa si cred ca e un lucru foarte util.

Unul din soferi spunea ca le e destul de greu. Pe de alta parte, un prieten de-al meu comenta ca pentru turele de noapte e posibil sa existe sporuri de noapte, plata pentru ore suplimentare, deci modalitati bune de a da mai multi bani, fara a creste salariile.

La un moment dat am auzit ca RATB pierde bani cu acest tip de transport. E foarte probabil. Mai ales ca in autobuzul in care eram eu erau 3 angajati RATB (sofer + doi controlori) si 3 calatori. Cam greu la asa trafic redus sa scoti bani. Pe de alta parte, eu as fi dispus sa introduca un titlu nou de calatorie – toate liniile urbane + nocturn, dar care sa aiba pret mai mare ca abonamentul standard. Mai ales ca exista si controlori pe aceste linii. Vrei sa te bucuri de transportul de noapte, platesi. E simplu.

transport-nocturn-ratb

Statiile transportului de noapte de la Piata Unirii

Utile:

  • Piata Unirii 1 este la intersectia intre Splaiul Independentei si blvd Unirii.
  • Piata Unirii 2 este pe Splaiul Independentei (hotel Horoscop)
  • ambele statii sunt langa metroul Piata Unirii 1
  • e valabil abonamentul lunar, nu au titlu de calatorie separat
  • desi sunt autobuze care au capat si la Unirii 1, e posibil ca toate sa stea la Unirii 2
  • daca nu eram asa ignorant si cautam si Unirii 2, ajungeam cu o ora mai devreme acasa (probabil ca atunci cand am ajuns eu la Unirii 1, N104-ul meu era in Unirii 2, gata de plecare…)
  • informatiile cele mai multe sunt pe site-ul RATB.

E posibil sa te mai intereseze:

Posted on 2011/10/18, in păreri and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

