cum se face o casa pentru caine?

Prima mea casa pentru un caine

De fapt aveau loc doi caini in ea.

Am realizat-o din lemn masiv (dusumea) si cu cadru din grinda de 5×5.

Din cauza unor erori de masura, pe care nici acum nu mi le explic :), casa a iesit cam mare. Initial era proiectata pentru 1 beagle. In final, incapeau in ea un beagle si un labrador. Suspectez ca ar fi incaput fara probleme si un terranova.

Acoperisul e acoperit cu carton de pus pe casa si e din doua ape. Deci puteam sa fac si o mansarda pentru un pechinez.

Realizarea ei a durat doua zile. Si a implicat doi oameni. Eu, cel nepriceput, si bunicul meu, mult mai priceput. O perioada s-a uitat la mine amuzat. Apoi a pus si el mana. In final, a doua zi, cand am ajuns acolo, el o finalizase…

Cele mai mari probleme le-am intampinat la realizarea cadrului. Fixarea peretilor a fost usoara. Au mai aparut probleme la fixarea grinzii pentru acoperis. Desi cadrul era destul flexibil la incheieturi, pe masura ce adaugam peretii, el se rigidiza. Intocmai ca mobila de la Ikea.

In final, a iesit o casa foarte misto. Cam grea, insa. Si buna la gust. Labradorul si beagle-ul au apreciat-o. Si intrucat nu pareau sa aiba de gand sa tina paturica in casa, pe timpul iernii, am concluzionat ca le tinea si de cald.

Casa de caine – cateva repere

Sunt cateva aspecte de luat in calcul. Un fel de „best practices” aparute din experienta mea de doua case pentru caine.

  • casa sa fie la vreo 5cm de sol, ca sa asigure o ventilatie buna sub podea
  • intrarea sa nu fie chiar pe mijloc, pentru a nu expune patrupedul intemperiilor
  • materialele sa asigure izolare termica – de exemplu lambriurile nu sunt foarte indicate
  • cainii rod diverse chestii; deci si peretii casei; asa ca poti sari peste partea cu vopsitul
  • nu trebuie sa fie nici foarte mare, intrucat va exista prea mult spatiu, iar cainele nu se va puta incalzi
  • masori cainele 🙂 ca sa nu-ti iasa casa ori prea mare, ori prea mica; din ce am vazut, e bine ca lungimea podelei sa fie cu vreo 10-15 cm mai mare ca lungimea cainelui; latimea o stabilesti astfel incat cainele sa poata sta incolacit fara sa impinga peretii si sa-ti distruga opera; inaltimea o stabilesti in functie de cat de inalt e catelul si de cum vrei sa faci acoperisul – intr-o apa sau in doua ape
  • eventual faci o macheta din stinghii si incerci sa pui catelul in ea; eu asa am facut; a fost tare amuzant sa-l fac sa stea acolo

A doua mea casa pentru un caine

Am realizat-o in colaborare cu tatal meu.

Destinatia: are dimensiune de pechinez, dar nu e pechinez. 🙂 Nu stim ce e. Cert e ca are 2 pui miiiiici, mici. Nu de mancat.

Dimensiuni si proiect: dat fiind dimensiunile reduse, am facut niste calcule sumare, m-am inspirat de la alte case, si am ajuns la urmatorele dimensiuni aproximative (l x L x hmax/hmin): 40 x 55 x 50/35; acoperis intr-o singura apa, hmax = 50, hmin = 35.

Materiale: 1 placa OSB, 12mm, 2500mm x 1250mm; 3 sipci de 50mm x 25mm, lungime 3m; cuie de 3 dimensiuni; cost total cca 75 de lei.

casa pentru caine materiale necesare

Placa OSB si sipcile

Pas 1 – podeaua
Am taiat podeaua si am crestat colturile ca sa fac loc pentru „coloane”. Am fixat apoi 2 picioare de 5 cm pe podea, ca sa se poata sprijini. Coloanele le-am pus pana jos, ca sa fie mai buna baza de sustinere. Pe fiecare parte a podelei am plasat sustineri pentru pereti.

casa pentru caine - podea si coloanele pentru peretii laterali

Podeaua si coloanele pentru peretii laterali

casa pentru caine - sustinerea peretilor laterali

Sustinerea si prinderea peretilor laterali

casa caine - vedere de ansamblu a peretilor si prinderilor

Vedere de ansamblu a peretilor laterali si a prinderilor

Pas 2 – peretii
Pereti laterali, de dimensiuni fixe, 35 respectiv 50cm, i-am taiat usor. Durerea mare a fost la peretii cu inaltime variabila. Nu mi-am dat cu ciocanul peste degete si nici nu m=am taiat. Dar a trebuit sa tai din placa in diagonala. Taieturile nu m-au facut sa fiu chiar mandru de indemanarea mea, dar am trecut peste momentul dificil. 🙂
Dupa cum se poate vedea in poze, dimensiunile nu au iesit chiar egale :). Noi sa fim sanatosi.

casa pentru caine - peretii laterali

Am montat toti peretii si urmeaza acoperisul

Nu e timp de brizbrizuri. Cerul e innorat si aproape ploua. Iar cateaua nu are unde sa stea. Puii dorm de rup, sub vie. Au doar 2 saptamani juma’. Nu cred ca ploaia o sa le faca chiar bine, daca ii uda.

Pas 3 – acoperisul
Pentru acoperis, am taiat o bucata de OSB si am masurat sa las cam cate 15cm in fiecare parte. Pentru fixarea lui, am folosit aceeasi solutie ca la fixarea peretilor – cate o sipca pe fiecare perete si am batut cuie prin acoperis, pana in fiecare sipca. Apoi am acoperit cu carton.
Planul era sa punem cartonul si sa-l fixam cu cuie. Cand am vazut cartonul modern pe care il avea tata…mi-am dat seama ca nu merge asa. Era nevoie sa-l incalzim. Cum orice sat are un meserias care se pricepe la toate, l-am chemat si noi. Procedeul e foarte simplu…se arde cartonul pana cand se inmoaie si se aplica pe suprafata. Data viitoare o sa stiu. Imi trebuie butelie, arzator si manusi. Sa speram ca nu voi exploda. 🙂

casa pentru caine

E gata!

Pas 4 – catelul trebuie sa intre. 🙂

casa pentru caine

Se lasa greu...ditamai animalu'...

Sau nu. Dar are casa.

casa pentru caine

O catea si noua ei casa

Pas 5 – a inceput ploaia. Casa e terminata. La fix.

Am luat puii si i-am pus in casa. La scurt timp a intrat si ma-sa. Totul e sub control.

Dimensiunile finale au fost 46 x 65 x (55-40) (in cm toate, 55 reprezinta inaltimea maxima, 40 cea minima). Inaltarea fata de sol, 5cm. Macar una a iesit. 🙂

Concluzii

  1. Imi place sa fac case de caini. Nu cred ca o sa fac chiar un business din asta, dar e o modalitate placuta/utila/distractiva de a te deconecta.
  2. Acum sunt mici. Puii. Dar vrem sa-i dam spre adoptie. Deci, peste vreo 2 luni, avem de dat 2 pui a caror mama e cateaua de mai sus. Cin’ se baga? 🙂

E posibil sa te mai intereseze:

Posted on 2011/10/12, in tehnic and tagged . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Dar nu crezi totusi ca ar trebui si ceva izolier pentru la iarna? Ma gandesc mai ales pentru ca sunt destul de mici cainii.

    O alta treaba care am auzit ca se ia in considerare cand construiesti in curte un cotet pentru caini este ca pe cat se poate sa il pui deasupra tevilor de apa calda. Acum probabil numai daca se poate. Nu stiu cat de util este dar asa am auzit si eu…

    • Nu stiu ce sa zic in privinta izolatiei. Dar vom urmari si vom vedea. Oricum se poate aplica destul de usor.

      E buna ideea cu tevile de apa calda, dar in cazul de fata nu avem tevi in curte.

  2. M-am exprimat gresit. Pus deasupra locului unde trec tevile pe sub pamant. Acum eu am indoieli ca va trece caldura de la tevi prin pamant pana la casa cainelui dar asa m-au mintit pe mine asa te mint si eu pe tine

  3. Da, asa am inteles si eu. Deasupra locului pe unde trec tevile. Iar treaba mi se pare fezabila. Nu ai vazut zone in care nu se pune zapada tocmai datorita tevilor calde?

    Doar ca in curte nu sunt locuri cu tevi cu apa calda.

  4. Bravo Horia, felicitari ca-ti iubesti si ocrotesti cainele

Lasă un răspuns

