Kindle Touch, Nook Touch, Sony PRS – T1 – care e cel mai bun ebook reader cu ecran senzitiv?

Kindle Touch, Nook Touch, Sony PRS-T1, iRiver Cover Story, Bookeen Cybook Orizon, Prestigio PER5062, Kobo Touch, Bebook Neo – care e cel mai bun ebook reader cu ecran senzitiv?

Acum ca a lansat si Amazon un ereader cu ecran senzitiv, putem spune ca avem o garnitura completa de astfel de dispozitive din care putem alege. Evident, cu cat sunt mai multe, cu atat alegem mai greu, asa ca te invit sa vedem care sunt principalele lor caracteristici. Si sa comentezi in privinta criteriilor si argumentelor.🙂

Later edit: comparatia intre ebook readere e actualizata pe bookreader.ro

Am ales pentru comparare cele mai cunoscute ebook readere cu ecran senzitiv:

Kindle TouchKindle Touch Nook TouchNook Touch
Sony PRS-T1Sony PRS-T1 iRiver Cover StoryiRiver Cover Story
Bookeen Cybook OrizonBookeen Cybook Orizon Prestigio PER5062Prestigio PER-5062B
Kobo TouchKobo Touch BeBook NeoBeBook Neo

O mentiune trebuie facuta in ceea ce priveste Prestigio PER5062. Pe piata internationala numele sau este eGriver Touch si e produs de Condor Technologies. Din ce am vazut, acest dispozitiv are denumiri diferite pe piete diferite. Doar marketing, banuiesc.

Posted on 2011/10/09, in tehnic and tagged . Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. Buna,

    Foarte bun articolulul, si pentru ca inca nu stiu tot despre e-readere am urmatoarele doua nelamuriri:

    1. „daca vrei coperta si lampa pentru reader” – sa inteleg ca un e-reader nu are un ecran suficien ilumint pentru a citi noaptea pe el decat cu ajutorul unei alte surse de iluminare?

    Daca da, nu ar fi mai bun atunci un nook color? (inca oscilez in a-mi lua un e-reader sau o tableta P6200 Galaxy Tab 7.0 Plus sau Samsung P6800 Galaxy Tab 7.7, dar paranteza e alta discutie, pe care nu vreau sa o incep, daca nu e cazul, fara a lamuri celelalte doua probleme)

    2. „refresh pagini – cel putin doua din dispozitivele comparate ofera refresh la fiecare 6 pagini …deci Kindle Touch si Nook se detaseaza la acest criteriu.”

    Asadar un refresh mai rar insemna ca e mai bine?

    • Salut,

      Multumesc pentru apreciere.🙂

      1. ereadere-le folosesc ecran eInk, care nu produce lumina, tocmai ca sa nu oboseasca ochiul. Intocmai ca o carte. Deci ca sa citesti in locuri neiluminate, vei avea nevoie de lampa. Tabeletele, fie ca sunt Samsung Galaxy Tab, Kindle Fire, Nook Color, iPad au ecrane care produc lumina si, potential, obositoare pentru ochi. Unde mai pui ca si bateria dureaza mai putin. In fine, banuiesc ca depinde de ce vrea fiecare. Un ebook reader face exact ce-i zice numele🙂. Ma rog, si poate un pic in plus. Eu percep tableta ca pe un dispozitiv cu care sa consumi media in g-ral si nu doar carti.

      2. avantajul la refresh-ul de 6 pagini e ca se schimba pagina mai repede si nu mai vezi atat de des ecranul negru; apare, insa, un efect de „ghosting” – adica raman niste urme ale afisarii paginii anterioare pe pagina curenta; daca e un pic neclar aici, detaliez🙂 oricum, avantajul e ca se misca mai repede intre cele 6 pagini incarcate deja, iar ecranul negru va aparea doar din 6 in 6 pagini.

  2. Calin,

    Daca vrei sa cumperi in principal carti din `magazinul` propriu al marcii (b&n, amazon) sau ai deja carti in formatul corect, sau ai carti care se pot converti usor (exista o aplicatie – Calibre – pt conversie) cartile tale, un ebook e clar mai bun – durata bateriei mult mai mare, contrast bun
    Pe de alta parte daca ai in principiu doar PDF-uri, sau vrei sa ai acces si la alt fel de media (filme, jocuri, aplicatii) tableta e clar castigatoare, deoarece ebook reader-ele nu au rezolutia suficient de mare pentru a putea vedea o pagina odata (asta daca nu iei in considerare Kindle DX)

  3. Multumesc pentru raspunsuri!

    Citesc de foarte putin timp pe ecranul unui netbook, pe care il intorc la 90 de grade ca sa-mi ncapa o pagina intreaga. Abia ieri am avut inspiratia de a diminua intensitatea ecranului, prin urmare va mai trece o perioada in care va trebui sa observ daca mi se obosesc sau nu ochii. (o perioada= de azi, pana la ziua mea, cand ma voi decide ce cadou sa imi fac). Asadar, singurul inconvenient, momentan, e forma si greutatea netbook-ului, fapt care il fac incomod pentru citit.

    Stiu ca fiecare device are menirea sa si tocmai de aceea as trece pe un ereader pentru citit carti.

    Tocmai de aceea voi incerca sa ma familiarizez cu calibre si/sau alte softuri care imi vor permite conversia pentru a citi pe un ereader.

    In ceea ce priveste refresh-ul ecranului am gasit pe net un film care compara un kindle cu un nook si un kobo si toate 3 mi s-au parut dezamagitoare in privinta asta, dar pot trece peste.

    As putea spune ca m-am decis intre un nook wi-fi http://www.elefant.ro/e-readers/nook-touch-wifi-ebook-reader-158140.html si un kobo touch wi-fi http://www.elefant.ro/e-readers/kobo-touch-wifi-ebook-reader-negru-162134.html.

    As mai avea doua intrebari:

    1. Am cateva documente in format pdf., rtf. si doc. si am observat ca, kobo are un suport mai bun al pdf-urilor, fata de nook (modelele mentionate de mine), fara insa a gasi explicatii suplimentare in acest sens pe site-urile producatorlor. Ce inseamna un suport mai bun pentru un document pdf ?

    2. Cum se descurca un ereader pe net, avand in vedere ca ambele modele au capacitati wi-fi? Ce pagini pot vizita, ce pot vizualiza si ce nu? Pot, de exemplu sa imi consult mailurile si sa raspund la ele? Aceiasi intrebare penutru un ereader cu 3G.

    • Am si eu intrebari, nu numai tu.🙂 Ne dai si noua link-ul cu filmul cu refresh-ul ecranului? Din ce mai stiu, la unele dintre ele – nook parca, se poate seta ca refresh-ul sa se efectueze la fiecare pagina si sa scapi de „ghosting”. De fapt, ce iti displace la refresh?

      In ceea ce priveste intrebarile tale:
      1. unde ai observat ca kobo are un suport mai bun pentru pdf-uri? ai citit undeva? sa nu fie doar strategie de marketing…:)
      exista acest tabel in care am scris exact ce capabilitati pdf are fiecare reader; personal, sony prs-t1 mi se pare cel mai avansat…

      2. eu am testat un kindle 3 keyboard si pot spune ca am fost destul de multumit cum merge pe net; concret, sa te astepti la acelasi tip de refresh ca si la carti; sunt anumite site-uri care nu functioneaza, de pilda cele in flash; insa mailuri, ym, browsing standard ca sa zic asa, sunt functionale; google maps, de ex, nu merge; in ceea ce priveste un reader cu 3G(doar la kindle avem acces 3G)…navigarea prin wi-fi sau 3G functioneaza la fel; normal, pe 3G daca va fi semnalul mai slab, paginile se vor incarca mai greu; insa 3G e oferit pe ereadere pentru a descarca carti doar de pe site-ul producatorului, cum e cazul Amazon; intr-adevar, exista Kindle Keyboard 3G care ofera si navigare gratuita pe net – vezi articolul de mai sus; la Kindle 4 Touch 3G, au modificat politica si se permite sa accesezi doar wikipedia, shelfari si amazon store; navigarea normala pe net, folosind browser-ul se face exclusiv prin wi-fi

      Pe de alta parte, la Sony PRS-T1 ai aruncat o privire? Din ce am citit si eu, pare a se descurca, totusi, cel mai bine la capitolul pdf.

      De asemenea, in acest moment mai exista pe piata si Bookeen Cybook Odyssey care pare ca ofera capabilitati apropiate de o tableta.

  4. Mai trebuie sa dai accept la comentariu sau scriu eu prea mult si nu se salveaza?

  5. Asteptam o confirmare a aprobarii comentariului, scrisesem ieri, dar cred ca s-a sters, aveam prea multe pe desktop…asa ca o sa reiau.

    Mai intai linkul : http://www.businessinsider.com/kindle-vs-nook-vs-kobo-2011-6#how-does-each-e-reader-fare-in-terms-of-page-turning-speed-21

    Imi displace faptul ca se inegreste ecranul, nu stiu insa daca e deranjant in momentul in care as utiliza un ereader, deocamdata asta e parerea mea vizionand filmul. As fi dispus insa sa trec peste acest impedeiment.

    Un al 2-lea link arata faptul ca Nook are un suport pdf ceva mai slabut, dar filmul de acolo este si mai exemplificativ in privinta refreshului ecranului: http://www.the-ebook-reader.com/nook-touch-vs-kobo-touch.html

    In linkul anterior castigator este Kobo, din aceleasi motive pentru care l-as fi ales:
    – suport pdf mai bun;
    – suporta mai multe formate;
    – web browser mai reusit

    Totusi, urmatorul link da cu kobo de pamant: http://community.indigo.ca/posts/Digital-Books-Devices/group-1243/584519.html
    Prin urmare, urmarind si tabelul mentionat, se pare ca ar cam fi strategie de marketing

    Nu m-as atinge de sony pentru ca sony cam au formate proprietare, ma rog, in cazul lui nu inteleg ce insemna „supports Adobe DRM” sau „Adobe® PDF” (or fi strugurii acrii pentru mine).

    De asemenea nu sunt interesat de kindle, deoarece s-ar putea ca in momentul in care am nevoie sa aceesez netul sa nu fie semnal.

    A ramas in final doar Bookeen Cybook Odyssey, care pare a se mula cerintelor mele. Ramane doar sa vad cum il aduc de la producator.

    Ar trebui sa pot proba un astfel de ereader, dar deocamdata ma informez din rewievuri care sunt destul de partinitoare

  6. Se pare ca e o problema daca scriu prea mult. Voi reveni in cazul in care nu s-a trimis nimic din informatia pe care am postat-o (totusi, cam de 3 ori)

    • salut, incearca sa imparti in doua comentarii

      nu stiu sa existe vreo limita de nr de caractere si acest lucru nu s-a mai intamplat pana acum

      totusi, daca exista vreo limitare de care nu stiu, cel mai bine imparte comentariul in doua; ori trimite-mi mie prin pagina de contact si postez eu

      comentariile tale nu mai au nevoie de aprobare🙂

  7. Mai intai linkul : http://www.businessinsider.com/kindle-vs-nook-vs-kobo-2011-6#how-does-each-e-reader-fare-in-terms-of-page-turning-speed-21

    Imi displace faptul ca se inegreste ecranul, nu stiu insa daca e deranjant in momentul in care as utiliza un ereader, deocamdata asta e parerea mea vizionand filmul. As fi dispus insa sa trec peste impediment.

    Un al 2-lea link arata faptul ca Nook are un suport pdf ceva mai slabut, dar filmul de acolo este si mai exemplificativ in privinta refreshului ecranului: http://www.the-ebook-reader.com/nook-touch-vs-kobo-touch.html

  8. In linkul anterior castigator este Kobo, din aceleasi motive pentru care l-as fi ales:
    – suport pdf mai bun;
    – suporta mai multe formate;
    – web browser mai reusit

    Totusi, urmatorul link da cu kobo de pamant: http://community.indigo.ca/posts/Digital-Books-Devices/group-1243/584519.html
    O fi strategie de marketing.

  9. Nu m-as atinge de sony pentru ca sony cam au formate proprietare, ma rog, in cazul lui nu inteleg ce insemna „supports Adobe DRM” sau „Adobe® PDF”

    De asemenea nu sunt interesat de kindle, deoarece s-ar putea ca in momentul in care am nevoie sa aceesez netul sa nu fie semnal.

    A ramas in final doar Bookeen Cybook Odyssey, care pare a se mula cerintelor mele.

  10. In final ramane doar ultimul ereader prezentat care pare cel mai capabil in prezent: Bookeen Cybook Odyssey.

    Nu stiu ce anume se intampla dar tot nu am reusit sa postez tot ce mi-am propus, insa am restrans cat mai mult.

  11. Multumesc pentru clarificare, insa cred ca in ultimele doua mesaje am rezumat tot, cred ca se observa ca restul mesajelor cam seamana intre ele, as ca nu cred ca ar avea rost sa le mai postezi.

  12. BUNA
    Tocmai mi-am achizitionat un sony prs 600 si as vrea sa ma ajute cineva sa ma inregistrez in book store. Pot sa bag o adresa fictiva din america?
    Multumesc

    • Probabil ca poti sa bagi, dar cand vei incerca sa cumperi carti si vei plati cu cardul de romania vor rejecta tranzactia. E doar o banuiala. Dar poti incerca. Sa ne tii la curent sa ne spui ce ai reusit🙂

      Succes!

  1. Pingback: 1,8 milioane de carti electronice gratuite (ebook) pentru Kindle si nu numai | Milionarul Mioritic

  2. Pingback: ebook readers - Page 76

  3. Pingback: kindle touch wi-fi si 3G, disponibil la evomag.ro | bookreader.ro

Lasă un răspuns

