cum a evoluat blogul in primii 3 ani de viata si ce urmeaza

Bilantul vizitelor

Primul articol a aparut in 21.09.2008. Zilele trecute a facut trei ani. 🙂

Bilantul vizitelor e urmatorul:

  • 313 articole, ceea ce inseamna, in medie, cam un articol la 3.5 zile.
  • 1047 de comentarii (25% sunt ale mele 🙂 )
  • un total de cca 170.000 de vizualizari (din care pot sa scad vreo 20.000, acestea venind cu ocazia concertului Madonna)
  • media afisarilor zilnice pe 2008 – 19
  • media afisarilor zilnice pe 2009 – 179
  • media afisarilor zilnice pe 2010 – 142
  • media afisarilor zilnice pe 2011 – 193
  • cea mai buna luna este septembrie 2011 – 7800 de vizualizari astazi si creste in continuare 🙂 (excluzand luna cu 20.000 de vizualizari de care vorbeam mai sus)
  • cea mai slaba luna completa cred ca este octombrie 2008

O fi mult? O fi putin? Nu stiu. 🙂

Continutul

Despre ce am scris si ce am invatat?

  • am convins Petrom sa mute intr-o locatie mai buna pista pentru bicicleta realizata in urma crosului din 2008 (si tot am ramas restantier cu pozele noii piste 🙂 )
  • am scris cateva ghiduri ale unor mari orase europene – Venetia (cel mai apreciat), Roma, Paris (pe care nu am reusit sa-l finalizez)
  • am inceput sa scriu despre cartile pe care le citesc
  • am relatat despre expeditia pe Mont Blanc (relatare pentru care am fost laudat de multi, nu neaparat pentru reusita, ci pentru stil, lucru care m-a bucurat); am facut si o pagina de facebook pentru aceasta suita de articole
  • am realizat site-ul unei pensiuni
  • am scris vreo 2 analize, una despre hosting si una despre cazurile de gripa aviara si mai am una in lucru (si excluzand aceasta analiza a activitatii de pe blog 🙂 )
  • am invatat cate ceva despre SEO, promovare online, am invatat sa organizez continutul sa fie mai atractiv
  • cam 25% din valoarea unui Kindle, prin marketing afiliat

As spune despre mine, ca prefer sa ofer omului informatii utile (sau care consider eu ca sunt utile) decat sa scriu trei randuri si sa nasc controvese. Desi unii spun ca acest lucru e bun pentru trafic. Asa o fi, nu contesc acest fapt.

Viitorul

Ce urmeaza?

  • am in vedere sa scriu un ghid mai amplu despre o locatie surpriza; voi incerca sa monetizez acest material 🙂
  • sa scriu mai mult despre jocurile de societate pe care le joc
  • ma gandesc sa fac o reorganizare a categoriile si tag-urilor (desi cred ca va fi o munca infernala si nu stiu cat de utila e e posibil sa fie utila ca sa vad temele principale pe care le-am abordat – in acest moment folosesc categoriile pentru a clasifica articolele, iar tag-urile, mai degraba, ca cuvinte cheie; poate cineva mai luminat sa-mi zica „best practices” pe aceasta tema? )

Ce mi-ar placea?

  • sa reusesc sa implic mai mult vizitatorii
  • sa scriu mai mult despre jocuri de societate, cat mai multe ghiduri de calatorie
  • sa reusesc sa-mi iau Kindle din banii pe care ii fac din marketing afiliat, pana la sfarsitul anului 2011 🙂

Ce ne intreaba cei mai experimentati

Voi raspunde la cele 4 intrebari de pe refresh.ro si care mi s-au parut intrebari bune:

  • Este blogul meu un produs in care brandurile/agentiile ar fi dispuse sa bage bani?
    • R: intrucat nu m-a contactat nicio astfel de agentie, raspunsul e nu
  • Pot sa vand (de unul singur) o campanie unui brand de macar 100 de euro? Dar de 500? Dar de 1000?
    • R: nu
  • Scriu pe blog in fiecare zi?
    • R: nu
  • Am o strategie de continut?
    • R: am creionat cateva directii in care vreau sa merg

Dilema

  • sa cumpar domeniu?
  • daca da, ce nume sa-i pun?
  • sa trec pe self-hosted?
  • au sens cele de mai sus, tinand cont ca blogul este unul generalist?

Concluzii

  • intrucat am raspuns cu nu la 3 din cele 4 intrebari de mai sus si cum un scop pe termen scurt (vezi Kindle), cred ca pasul urmator ar fi sa-mi propun sa raspund cu „da” la macar doua din cele 3 intrebari. Iar perioada de timp in care sa realizez asta ar fi 1-2 ani.
  • voi continua sa scriu 🙂

Asa ca imi urez un sincer Succes! Iar tie, cititorule, Lectura Placuta!

Posted on 2011/09/27, in texte and tagged . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Felicitari si succes in continuare!

    Domeniu: mocioi.ro dooooogh

    Ce inseamna „a monetiza” un material?

    • Multumesc!

      Nu sunt sigur ca mocioi.ro ar fi cel mai potrivit, desi ar parea alegerea „naturala”.

      „a monetiza” – sa scot bani din el; nu va fi o imprimanta, in caz ca-ti vine vreo astfel de idee

Lasă un răspuns

