stefan murgeanu – concediaza-ti seful

Despre carte

„Concediaza-ti seful” sau „Cum sa-ti gasesti jobul pe care il meriti”.

Eu o percep ca pe o carte de dezvoltare personala, care te va ajuta sa faci urmatorul pas in cariera. Nu neaparat pasul spre antreprenoriat sau catre surse de venit pasiv. Ci pasul catre un nivel superior celui actual. Citind-o am constinentizat ca multe lucruri pe care autorul le prezinta sunt lucruri de bun simt. De care m-am lovit la un moment dat in cariera mea de angajat. Scrise, insa, negru pe alb, capata o alta incarcatura. Practic, pe masura ce parcurgi cartea, poti aplica ce scrie acolo. Si sa le bifezi.

Cartea a aparut in 2008, la editura MeteorPress, in colectia Meteor Business. E structurata in 176 de pagini si, 41 de capitole si un articol bonus.

Mai multe despre autor, Stefan Murgeanu, poti afla de pe blog-ul autorului, blog pe care eu il urmaresc de ceva vreme, blog ce mi se pare destul de interesant.

Ce gasim in carte…

Din cuprins putem afla despre: „Stabileste-ti obiectivele si profilul”, „CV-ul perfect”, „Denumirea jobului – atentie”, „Interviul de succes”, „Pune-te in pielea celuilalt”, „Arata respect”, „Atitudinea conteaza” etc. Lipseste capitolul 13, Stefan zice ca e specific american. Am cautat un pic pe google, am gasit ca acest capitol 13 lipseste in cartile lui Jasper Ffforde, scriitor britanic. 🙂 Aspect putin relevant, insa.

Important e continutul cartii. Autorul abordeaza pas cu pas procesul de angajare. Te invata cum sa-ti faci CV-ul sa arate foarte bine. Mai mult, te invata sa-l adaptezi job-ului la care aplici, lucru neglijat de multi. Apoi te invata cum sa creezi un mediu propice astfel incat sa-ti creasca sansele de a gasi un post potrivit tie. Un capitol deosebit de interesant mi se pare cel in care iti prezinta si perspectiva angajatorului si te invita sa faci un exercitiu de imaginatie si sa privesti lucrurile din pespectiva celui care te intervieveaza, din partea companiei. Urmeaza, apoi, sfaturi pentru o atitudine mentala pozitiva la interviu si despre cum sa faci astfel incat interviul sa curga in favoarea ta. Un fel de best- practices, ca sa zic asa. Apoi, dupa ce te-ai anagajat, sa faci astfel incat sa inveti cat mai multe si sa devii cat mai apreciat de cei cu care interactionezi. Finalul cartii cuprinde o sinteza a cartii – Sfaturi utile, precum si o selectie de resurse utile, in special internet si carti.

Parerea mea

Mi-a placut foarte mult faptul ca se citeste usor. Fiecare capitol mi-a creat senzatia ca este un articol de blog. Ceea ce nu cred ca e departe de adevar. Pariez ca dau o cautare pe blog-ul autorului gasesc multe din cele scrise in carte. Dar acest lucru e de apreciat, zic eu. Foarte multi bloggeri, dupa ce aduna suficient continut creeaza diverse materiale care cuprind toate articolele pe aceeasi tema si le organizeaza ca ebook, how to-uri sau carti reale, cum este cazul de fata. Deci, autorul a gasit o sursa pasiva de venit. 🙂

Adresarea e foarte personala, iar acest lucru se vede inca din titlul – „-ti”-ul din „Concediaza-ti seful”, „Invata cum sa-ti gasesti…”.  Practi, incearca sa-l faca pe cititor sa inteleaga ca schimbarea ii stai doar lui in putinta. Si incearca sa-l si motiveze. Iar faptul ca sunt prezentate exemple reale, e dovada faptului ca aceasta carte e o carte practica, cu obiective destul de clare: imbunatatirea imaginii angajatului,  fara a neglija, insa, experienta acestuia.

Totusi, acest stil destul de american, pentru mine devine la un moment dat destul de deranjant. Noroc ca avem de-a face cu o carte destul de scurta. 🙂 Iar informatiile sunt utile, compensand disconfortul. 🙂

Este o carte lejera, utila, fara inflorituri inutile, ce te ajuta sa nu pierzi nimic din vedere cand vrei sa iti gasesti un job – scrisoarea de intentie sau scrisoarea postinterviu, care, personal, mi s-a parut o idee foarte buna. Marturisesc ca pana acum nu am facut acest lucru, insa acum cateva zile am fost la un seminar si am luat adresa lectorului tocmai ca sa-i trimit un mail de multumire. Pana la urma e important sa „build up relations”, nu?

Utile

O alta recomandare pe care am urmat-o a fost in privinta CV-ului. Intrucat mi-a picat in mana un format de CV al Comisiei Europene (pt IT), mi-am pus la punct CV-ul, asa incat sunt destul de linistit acum. Si da, sa-l completez, mi-a luat cateva ore bune si pot spune ca nu a fost simplu deloc. Acum, insa, stiu ca am un CV complet si-l pot adapta mult mai usor la ce am nevoie.

Alte cateva lucruri interesante sunt link-urile, de exemplu – academiadeafaceri.ro sau academiaonline.ro. Evident, mult mai multe link-uri exista in capitolul de Utile. Si tot acolo putem gasi foarte multe recomandari de carti si autori. In general, la o carte motivatioanal/de dezvoltare personala, o componenta foarte importanta, in afara de continutul efectiv al cartii, il reprezinta bibliografia aditionala de care afli: R. Koch – The 80/20 principle, S. Covey – The 7 habits of highly effective people etc.

Concluzii

Ca sa inchei, cred ca e o carte extrem de utila, indiferent de statutul profesinal – ori ca ai un loc stabil pe care nu intentionezi sa-l schimbi, ori ca doresti sa faci o schimbare in curand ori ca esti la inceput de drum, ori ca tocmai ai fost concediat si iti doresti alt loc de munca. Iar exemplele pot continua.

Cartea se poate gasi fie la emag.ro – 9 lei, fie la elefant.ro – 17 lei. De oriunde o cumperi, suma mi se pare infima. Spun asta pentru ca informatiil pe care le ofera sunt informatii bune.

Si, in final, link catre blog-ul autorului. Asta ca sa nu-ti distrag atentia inca de la inceput si sa sari peste articol. 🙂

Concediaza-ti seful!

Posted on 2011/09/20, in păreri and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. multumesc pentru cuvintele frumoase 🙂

    apropo, la mine a fost invers: intai am scris cartea, apoi am adaptat capitole din carte ca articole pe blog

    dar la urmatoarele carti (ce urmeaza curand) va fi si articol adaptat pt carte 😉

    • ah, e si asta o abordare 🙂

      si pe cand pregatesti urmatoarele carti? ne poti dezvalui ceva informatii?

      ps: comentariul tau a fost publicat asa tarziu pentru ca a intrat la spam 🙂

Lasă un răspuns

