gradina mea de plante aromatice – busuiocul

Busuiocul

De ceva vreme cochetez cu ideea de   avea propria „recolta de plante aromatice”. Ideea s-a concretizat abia in urma cu cca o luna, cand, ajuns la tara, am vazut niste tufe de busuioc in gradina. Si am scos doua din ele cu gandul de a le planta in ghiveci, la oras

Ambele tufe le-am plasat intr-un singur ghiveci. O tufa s-a prins foarte repede, asa incat a inceput sa produca frunze noi foarte repede. A doua tufa s-a prins mai greu, insa parein regula si ea. Spun asta pentru ca are si ea cateva frunzulite verzi, desi mare parte din ea s- uscat.

Azi am tuns-o. Ceea ce era uscat nu am aruncat, ci am strans intr-o farfurie – flori uscate si seminte. Acum problema mea e cum separ florile uscate  de seminte. Ceva idei?

Mirosul este extrem de misto. La cateva ore dupa ce le-am curatat, mainile inca imi miroseau a busuioc, desi m-am spalat pe maini de cateva ori.

Iar pe seara am facut o salata de ceapa, cu ulei de masline, otet balsamic si busuioc uscat. Din ghiveciul meu. Extrem de bun si aromat.

Ca ingrijire, pot spune ca e destul de simplu. Momentan. Il tin la aer pe pervaz, cu fereastra deschisa. Toata ziua. Si il ud zilnic, cat sa fie pamantul ud. In mod normal il ud pe la 06:30 – 07:00. Azi l-am udat pe la 10. Se cam tuflise un pic. Insa pot spune ca a rezistat destul de bine fara o apa o saptamana, cat am fost plecati. Desi auzisem ca e o planta destul de pretensioasa.

Si azi l-am tuns de ceva parti uscate. Cam atat. Imi place.🙂

Voi vedea cum se va comporta la iarna. Sper sa reziste.

La final, iata cateva poze.

Va urma cu alte plante si cum evolueaza ele. Iar daca vrei seminte de busuioc, anunta-ma.🙂

Posted on 2011/09/16, in texte and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

