descoperirea transalpinei

Transalpina, de care am auzit in urma cu vreo 4 ani, reprezinta unul din drumurile pe care imi doream sa le bifez cu motocicleta. Week-end-ul trecut a devenit realitate. Multumita lucrarilor de asfaltare. Pana acum, cu motocicleta mea era cam greu.

Bucuresti – Horezu – Tirgu Jiu

Asa ca am plecat doua sataniste, o ajutoare de satanist si un satanist, calare pe 3 motociclete. Ruta am impartit-o in doua zile:

  • ziua 1 – Bucuresti – Pitesti – Curtea de Arges – Ramnicu Valcea – Tirgu Jiu (cca 300km)
  • ziua 2 – Tirgu Jiu – Novaci – Ranca – Obarsia Lotrului – Voineasa – Brezoi – Ramnicu Valcea – Curtea de Arges – Pitesti – Bucuresti (cca 400km)

Drumul pana la Tg Jiu destul de lejer, drum national, stare buna. Am petrecut bine, cu bere nefiltrata si niste pastravi la gratar de numa’…


Planul pentru a doua zi era sa ne trezim de dimineata si la 8 sa plecam spre Novaci pentru a evita aglomeratia. Fiind duminica, o multime de amatori de „drumetii” se duc pe TA.

Un pic despre TA

TA e un drum destul de vechi, de pe vremea lui Carol al II-lea. Mai e denumit si Drumul Regelui. Pana acum cativa ani, drumul era foarte rau (vorbesc din poze si diverse relatari). Indicativul lui e DN 67C si face legatura intre Novaci si Sebes, prin muntii Parang. Altitudinea maxima la care ajunge e cca 2150m. Partea cea mai spectaculoasa e intre Ranca si Obarsia Lotrului, fiind mai frumoasa parcurgerea pe aceasta directie (S-N). In acest moment, drumul e asfaltat in proportie de cca 98%. Lipsesc indicatoare, parapeti etc. dar se lucreaza.

La Jina Sibiului mai e o portiune de cativa km care nu e asfaltata deloc. Informatii actualizate privind stare drumului se pot obtine de pe site-ul http://transalpina.biz/.

Pentru cei care merg cu moto, e util de stiut ca la Novaci nu e benzinarie. Noi am alimentat la Tg. Jiu. Se mai poate alimenta la Horezu, unde e OMV, sau la alte benzinarii obscure de pe drum. In Novaci exista, insa, cel putin o vulcanizare. Cea pe care am gasit-o noi e si spalatorie auto si e pe drumul principal.

Tirgu Jiu – Obarsia Lotrului – Ramnicu Valcea – Bucuresti

De indata ce treci de Novaci, drumul devine extrem de virajat si pe masura ce urci spre Ranca se iese din padure si se ajunge in golul alpin. Soseaua e foarte spectaculoasa. Peisajele se succed cu repeziciune. Asfaltul e de buna calitate. Cel putin anul asta 🙂 Asteptam testul iernii.

Dupa Ranca, se urca spre Papusa unde au facut si o partie noua, cu telescaun. Din pacate nu e functional ca primaria din Novaci si cea din Baia de Fier nu se inteleg care sa-l ia in custodie.

In partea superioara peisajele sunt fascinante si aerul mai rarefiat 😀 (stateam noi asa si admiram privelistea…si coboara unii dintr-o masina…ea zice, respirand greu….pffff, se simte lipsa de aer). Amatori, dom’ne, amatori…


Continuam apoi spre Obarsia Lotrului. Drumul coboara, serprentinele sunt foarte misto. Daca ar fi si liber, ar fi minunat. Deci, daca poti, du-te mai degraba in timpul saptamanii.

La Obarsie, aglomeratie mare. Inca nu au crescut capacitatea de servire. Si nici serviciile extraordinare. Insa mancare acceptabil de buna. Desi nu aveau papanasi, pentru care stiu ca erau renumiti la un moment dat.
In fine, am stat, am mancat, ne-am odihnit. Apoi am continuat spre Voineasa. Am optat pentru aceasta varianta pt ca la Sebes ieseam prea departe de Bucuresti, drumul nu e finalizat si oricum e doar prin padure…

De la Obarsie la Voineasa sunt cca 40km, o parte din ei fiind pe marginea lacului Vidra. Nu te entuziasma, ai doar doua puncte de belvedere asupra lacului, in rest sunt copaci.


Intre Obarsie si Vidra asfaltul e bun, fiind intrerupt doar de lucrari la drenaje, pe portiuni de 2-3 m fiind pietris. De la Vidra la Voineasa, incepe distractia – drum plin cu gropi si crapaturi greu de ocolit. Dar supravietuim.

Ramnicu- Valcea  – Bucuresti e arhicunoscut si prea putin spectaculos. Ajungem pe la 21 in Bucuresti, iar pe blvd. Timisoara, inainte de Plaza, avem parte de bomboana de pe tort…soseaua decopertata pe toata latimea ei. Motocicletele fug in toate partile. Reusim sa rezistam si sa ajungem cu bine acasa, dupa 400 km si cam 13 ore de mers. Mult dupa anumite standarde. Dar a fost frumos si merita, mai ales ca nu stim cat va tine asfaltul asta bun. 🙂

Anunțuri

Posted on 2011/09/02, in trafic and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s