expeditie mont blanc – cateva concluzii

Cuprins

  1. expeditie mont blanc – bucuresti – chamonix
  2. expeditie mont blanc – pregatiri
  3. expeditie mont blanc – Tete Rousse, prima zi de urcare
  4. expeditie mont blanc – varful
  5. expeditie mont blanc – cateva concluzii
  6. pagina de feisbuc – sa dai like daca iti place 🙂

Ce ar fi putut fi mai bine

Acestea sunt cateva, poate, nu foarte importante, insa ne-ar fi fost mai usor:

  • izoprene care sa tina la zapada – aceasta problema cred ca o puteam rezolva, totusi, cu foliile de supravietuire
  • mancare mai putina, intrucat ne-am intors cu ea in Saint Gervais
  • o coarda mai usoara, care in destul de multe momente s-a dovedit incomoda
  • o aclimatizare un pic mai buna, astfel incat sa nu fie efortul asa de mare (de ex, dupa noaptea petrecuta la Gouter, la 3800, ne simteam foarte bine – respiram normal, aveam pofta de mancare).

Ce a fost bine

Cea mai buna decizie pe care am luat-o in aceasta aventura a fost sa plecam de la Tete Rousse direct spre varf, cat mai usori cu putinta. Ar fi fost destul de greu si periculos sa urcam de la Tete Rousse la Gouter cu rucsaci grei. S-ar fi acumulat oboseala, plus ca, din cauza faptului ca izoprenele nu tineau la zapada, probabil nu am fi dormit nici la Gouter. De asemenea, Sandra si prietena ei puteau veni si ele. 🙂 Ce e de mentionat, e faptul ca la Gouter se poate stat totusi cu cortul si poti utiliza, aparent, fara restrictii, toaleta, sala de mese…

Un alt aspect al unei nopti petrecute la Gouter ar fi fost ca eram mai bine aclimatizati. Am reusit, insa, sa compensam cu pregatirea fizica si mentala. Stiu de oameni care au ajuns la Vallot si s-au intors, oameni care vomita cand ajung la Gouter, oameni care au ajuns la Gouter si s-au intors, altii care au ajuns la cativa metri de varf si au renuntat.

O alta decizie buna a fost sa plecam doar noi trei. Am fost o echipa sudata si ne-am inteles foarte bine.

Vremea a tinut cu noi.

Pe parcursul urcarii am avut toti momente in care nu ne-am simtit in forma. Acele momente, insa, au venit pe rand si, mereu, doi dintre noi functionam la parametri normali.

Am ajuns la final

A fost un traseu greu si lung. Poate sa-l faca oricine? Probabil ca da, cu ceva experienta de munte si cu pregatire fizica. Si pregatit sa-ti depasesti limitele. Cu cap, insa. Evident, poti mereu inchiria un ghid care aproape te va cara dupa el. Totusi, ramane un traseu alpin, la altitudine destul de mare, care pe noi ne-a pus la o incercare destul de serioasa. Apoi, ai nevoie de echipament. Aici optiunile sunt cam 3: ori il ai, ori imprumuti, ori il il inchiriezi. In orice situatie, insa, tu il vei duce pana sus si inapoi. 🙂

A durat 3 zile sa-l urcam si sa-l coboram, dar noi suntem multumiti. O fi mult? O fi putin? Nu conteaza. Ne-am intors intregi si sanatosi si vremea a tinut si ea cu noi. Si, poate, cu un pic de experienta in plus. Ce urmeaza? Vom vedea. 🙂

Si ca tot am ajuns la echipament…le multumesc tuturor celor care ne-au ajutat…Muti, Adi, Gheghi, Dia, Doctoru’, Livius, Bogdan, Moro…Si belgienilor pentru informatii si sfaturi.

Si, in final, stiind ca poate v-am deschis apetitul pentru inaltimi…hai sa vedem cum e acolo, la inaltime (cu sunet )…

Carari pline de soare, la fel cum am avut si noi acum!

Si multumit muntelui ca ne-a lasat sa-l urcam.

<< Articolul precedent

Posted on 2011/09/01, in sport and tagged , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Felicitări. Aţi avut o aventura adevarată cu peisaje mirifice .

  2. Bravo! Sunteti tari! Frumos si greu, deopotriva……Felicitari!!!

  3. Toata admiratia mea pentru voi! Felicitari! Si fotografii nemaipomenite!

Lasă un răspuns

