expeditie mont blanc – bucuresti – chamonix

Cuprins

  1. expeditie mont blanc – bucuresti – chamonix
  2. expeditie mont blanc – pregatiri
  3. expeditie mont blanc – Tete Rousse, prima zi de urcare
  4. expeditie mont blanc – varful
  5. expeditie mont blanc – cateva concluzii
  6. pagina de feisbuc – sa dai like daca iti place🙂

Cum am inceput

O idee destul de veche devenita, in sfarsit, realitate. Incercarea escaladarii Mont Blanc, 4807 (4808, 4810). Dupa ce in 2010 nu a prins contur, din cauza lipsei echipei, anul aceasta, cu o echipa de trei, am pornit la drum: Blonda, Mugu si eu, Horia.

Initial, s-au aratat multi doritori, apoi, pe masura ce timpul trecea se retrageau incet-incet. Asa incat, ne-am vazut doar 3 si am decis sa plecam cu masina.

Romania – Ungaria

Am plecat la drum intr-o joi seara sa cucerim cel mai inalt varf din Europa Occidentala, la orele 21.

Motivul? Sa prindem trafic cat mai putin pana la iesirea din Romania. Toti trei aveam permis, asa ca am decis sa mergem intins pana in Ungaria, unde urma sa dormim. O ploaie destul de puternica ne-a intarziat cca 1.5 ore. Prima oprire majora am facut-o imediat ce am intrat pe autostrada, la Szeged, dupa ce ne-am tarat prin Mako, cu 30km/h, asa cum cer ungurii. La intoarcere am observat ca si in Ro era limita 30km/h la granita. Probabil ca sa nu alerge toti ca nebunii si sa reduca incarcarea pe punctele de frontiera.

Cortul l-am pus in prima benzinarie care ne-a iesit in cale. Fiind prevazuta cu spatiu verde, dincolo de gard si suficient de departe de autostrada, a fost in regula. Nimeni nu a comentat. La 6 dimineata am pus cortul, la 8 si ceva l-am strans.

Oricum cele cca 2 ore de somn au fost foarte bune. Am mancat ceva, din cele aproape 3 kg de carne pe care le aveam, legume, cascaval, placinta etc.

Ungaria – Austria (via Germania)

Dupa Bucuresti – Sibiu – Deva – Nadlac – Szeged, au urmat Budapesta, Viena, Linz, Salzburg, Innsbruck, Bregenz si trecerea in Elvetia. Traseul trece si prin Germania, unde stupoare…am stat 2 ore in ambuteiaj pe autostrada din cauza unor lucrari. Cum am trecut, insa, de lucrari, lipsa limitei de viteza si-a facut simtita prezenta si pe langa noi au inceput sa vajaie destul de multe masini.

Drumul prin Alpii austrieci, dupa Innsbruck este extrem de spectaculos, fiind vorba de un drum cu regim de autostrada, cu limita de viteza 80-100 km/h, drum ce traverseaza o multime de tunele, cel mai lung avand cca 16km – Arlberg.

Austria – Elvetia

Am trecut frontiera in Elvetia, si in prima parcare mai ok, am pus cortul, la fel, pe iarba, un pic feriti de zgomotul autostrazii. Era ora 1 noapte si am condus cca 1100 km. Ne apropiam.

Ramasesera, pentru a doua zi cca 500 km, mare parte prin Elvetia, pe autostrada.

Dupa o noapte buna de somn, am pornit mai departe, spre Zurich, Berna si Montreux, urmand sa trecem in Franta pe la Martigny. Si da, nu am folosit GPS. Si am reusit sa ne miscam mai repede decat melcul elvetian.

In Elvetia am avut parte de o urcare foarte misto, pe Col de Forclaz, la 1500 m, chiar inainte de frontiera.


Elvetia – Franta (Saint Gervais, camping Les Domes des Miages)


Fara evenimente deosebite, am parcurs ultima portiune de drum, pana la Chamonix, pe un drum de legatura, destul de ingust si virajat, apoi am intrat pe Autoroute Blanche si am intrat in Saint Gervais les Bains, in cautarea campingului Les Domes de Miages, unde urma sa ne relaxam.🙂

In ceea ce priveste camping-ul, exista indicatoare in Saint Gervais si se gaseste usor (indicatoarele sunt in locuri destul de vizibile). Camping-ul este excelent, avand iarba, dusuri si tot ce-i trebuie. Cei de la receptie stiu spaniola si engleza. Au wi-fi gratuit in camping si un iMac la receptie. Poti cumpara harti, tricouri, ceva conserve. Privelistea asupra muntelui este incredibila.


De asemenea, au gradina de legume – nu stiu daca poti sa iei sau nu legume🙂 – si au si un ghiveci cu plante aromatice si esti invitat sa iei.🙂 Pretul in camping a fost foarte bun – pentru 3 persoane, 2 corturi mici, 1 auto si 1 loc de cort am platit 28 eur/zi. Si am primit si o reducere de 10% la trenuletul care urca spre Nid d’Aigle.

Informatii utile

Pe scurt, traseul a fost urmatorul: Bucuresti – Sibiu – Deva – Arad – Nadlac, Szeged-Budapesta, Viena – Salzburg – Linz – Innsbruck – Bregenz, St Gallen – Zurich – Berna – Montreux, Martigny – Chamonix – Saint Gervais Les Bains. In total, cca 2200 km. Costuri, in afara combustibilului:

  • vigneta Ungaria, valabila 10 zile, 55 lei, cumparata de la granita, plata cu cardul
  • vigneta Austria, valabila 10 zile, 8 eur
  • taxa tunel Arlberg, 8.5 eur
  • vigneta Elvetia, valabila 1 an de zile, 40 CHF

Am ales aceasta ruta din cauza faptului ca in Italia/Franta se platesc segmentele de autostrada si pretul ar fi fost mai mare.

In Elvetia se poate trece cu buletinul, cand am trecut noi nu ne-a controlat nimeni. Vigneta in Elvetia am cumparat-o de la punctul de frontiera.

Motorina in Elvetia a fost extrem de scumpa, aproape 7 lei/l la Shell. Aici exista un link cu preturile la carburanti in Europa. Un lucru pe care l-am observat – in Salzburg, in oras, pretul carburantului era cam cu 10 centi mai mic decat pe autostrada, iar la un plin inseamna cam 5 eur.

Articolul urmator>>

Posted on 2011/08/12, in sport and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s