brasov – 2 zile, aventura parc, paradisul acvatic, cetatea rasnov, pestera fundata

Brasovul, de ceva vreme, devine un oras din ce in ce mai interesant. La nivel comercial ai aceleasi lucruri ca si in Bucuresti. Aglomeratie mai putina, poluare mai putina, chirii/preturi la case mai mici ca in zona Bucurestiului. Acces imediat la munte si destul de multe posibiltiati de distractie in zona.

Asa incat, in week-end-ul ce tocmai s-a incheiat, ne-am distrat un pic prin Brasov – Parc Aventura, Paradisul Acvatic, cetatea Rasnov, pestera Fundata.

Parc Aventura , ziua 1

Sambata, pe la orele 14, am cap compas spre Brasov. In prima zi trebuia sa mergem la Parc Aventura, chiar la intrarea dinspre Predeal. Cum ei inchideau la orele 20, eram sceptici ca vom reusi sa ajungem la orele 17, nu de alta dar echipamentul la parc era inchiriat pentru 3 ore.

Surpriza, insa. La ora 16:30 intram in parc. 😀 Pentru a mine a fost un fel de „personal best” cu masina – plecat de la podul Grant din Bucuresti la 14:02, iar la 16:30 eram la casa de bilete in Brasov, la Parc Aventura. Deci 2h:28 minute.

Rabdatori, am stat un pic la coada. Am socializat cu cei care erau in fata noastra si cu care pana la urma ne-am unit ca sa facem grup si sa ne coste mai putin. Oricum, am avut o surpriza placuta acolo, intrucat pretul era de 30 de lei, fata de 37 cat era anuntat pe site. Mai mult, unindu-ne cu acel grup, am ajuns la 25 de lei. Pretul reprezinta inchirierea echipamentului timp de 3 ore. Nu ma intreba daca te lasa cu echipamentul propriu ca nu stiu. Echipamentul inseamna un ham Petzl, zelb dublu de asigurare cu carabine Petzl, dispozitiv pentru tiroliana si manusi din piele – foarte utile, pentru ca in timpul unei coborari pe tiroliana mi-am prins degetul mic de la o mana. Datorita acelei manusi, nu am patit nimic. Manusa s-a zdrelit destul de vizibil.

Dupa instructaj, am plecat in trasee. Deja, dupa ce am intrat acolo, eram extrem de uimiti si incantati. Insa, adevarata distractie incepe abia cand pleci in trasee. Poduri miscatoare, traversari pe sarma la inaltime mai mare sau mica, tiroliene, coborari cu diverse leagane, urcat pe scari…e o intreaga nebunie. Nu ai timp sa te gandesti la nimic, te detasezi complet, esti atent doar unde pui pasul urmator pentru ca totul se misca cu tine. Doar in regrupari – platforme de lemn amenajate in copaci, te poti odihni.

Traseele sunt mai grele sau mai simple. Sunt impartite pe culori, in functie de dificultate. Exista si trasee pentru copii. In total sunt 6,7 trasee. Cuvintele, insa, nu pot descrie ce simti cand te dai pe toate acele trasee.

Cel mai dificil traseu este cel negru. Sfatul organizatorilor e sa nu te duci pe acel traseu decat daca ai minim 16 ani si ai facut macar unul din celelate trasee. Partea de inceput presupune o vointa destul de puternica. Practic, se da o lupta cu tine si cu inaltimea, intrucat este o traversare pe sarma care ajunge la 20m inaltime. Senzatia e extrem de ciudata si mi-a luat ceva pana m-am obisnuit. Acea traversare mi se pare cea mai dificila intrucat e o proba de rezistenta psihica si nu de forta fizica. Cand stai jos si te uiti la acea traversare…te intrebi „oare eu pot?”. Apoi, cand ajungi pe ea, incepi si te intrebi „oare ce naiba caut eu aici?”, „pot sa trec de mijloc?”. Oricum, panorama de pe acea traversare este foarte misto. Si nu e bine sa te uiti in jos, cel putin de acolo. Apoi, traseul continua pierzand in inaltime, insa e mai mult o incercare de rezistenta fizica, ce se termina cu o tiroliana inversa.

Sfatul meu este…du-te la Parc Aventura. Nu vei regreta.

Noi am avut si un pic de noroc, intrucat nu a fost aglomerat la case, astfel incat am intrat repede. Altii, care plecasera din Bucuresti de dimineata, cap compas tot Parc Aventura, nu au fost asa de norocosi, iar dupa o ora de stat la coada, au abandonat. Iar in acea ora au avansat doar 2.5 m, spre casa de bilete.

Rupti de oboseala, cu vanatai, lovituri si urme de la ham, am finalizat cele 3 ore. Insa, eram extrem de multumiti si deconectati de orasul lasat in urma. In mod sigur voi mai repeta experienta si-ti zic si tie sa te duci pentru ca nici nu stii ce pierzi.

Ne-am indreptat apoi spre Zarnesti, la o pensiune unde stam noi de obicei cand mergem in zona.

Paradisul Acvatic , ziua 2

A doua zi, dupa micul dejun, am luat cap compas Paradisul Acvatic. Dupa efortul din ziua precedenta, ne prindea bine o recuperare la bazin. 🙂

Deja, este a 4-a sau a 5-a oara cand mergem la Paradisul Acvatic. Evident, si acolo e minunat. Piscine de balaceala, piscina olimpica de inotat, trambuline (1m, 3m, 5.2m), saune uscate, umede, bazin exterior deschis si iarna, grota, zapada, galeti cu apa pe care ti le poti varsa in cap, tobogane din care iesi ametit din cauza curbelor, dusuri, vestiare, cutii de valori. Curatenie. Tot ce trebuie. Poti sta 2 sau 3 ore sau chiar toata ziua. Ce e interesant e ca nu mirosi a clor dupa ce pleci de acolo. Simti ca esti, parca, in alta parte…Ce pot sa zic…du-te si acolo ca sa te simti bine si sa uiti din nou de tot ce nu-ti place. Iar incercarea de a sari de la trambulina de 5.2m este, si ea, o proba de rezistenta psihica… 🙂

Cetatea Rasnov, ziua 2

In program mai aveam si vizitarea cetatii Rasnov intrucat stiam ca a redevenit functionala, dupa o lunga perioada de renovare. Intrarea a fost 10 lei, dar a meritat. Cetatea arata foarte bine, e refacuta intr-o proportie destul de mare. Plus ca iti poti face o idee de cum se defasura viata cetatii si de cum arata in realitate. De asemenea, exista diverse locuri de unde poti cumpara diverse chestii. Autohtone sau nu. Pentru cei amatori, am vazut ca se organizeaza si coborari in fantana adanca de 140-160m. Cu rezervare si cu 100 de lei :). De persoana, banuiesc.

Pestera Fundata, ziua 2

De la cetate am mai mers 1.5 km sa vizitam proaspat deschisa pestera Fundata. O pestera foarte frumoasa, amenajata recent pentru public. E compusa dintr-o galerie de vreo 100m si o sala imensa, extrem de spectaculoasa. Intrarea costa 10 lei si se face cu ghid, in grupuri. Si am vazut si negrul cel mai negru. Nu-ti zic mai mult, trebuie sa vezi singur :D. Intersant e faptul ca in acea pestera, o data pe saptamana se organizeaza concerte de cca 30 min. Muzica clasica, cel mai probabil, intrucat sala are o acustica buna.

Ce sa mai zic…a fost un sfarsit de saptamana perfect, in care am uitat de toata saptamana precedenta, cu bune si cu rele,  si pe care ti-l recomand si tie.

Dupa aceste zile, stau sa ma intreb…oare nu ar fi mai bine sa plecam in Brasov?

Tu ce alte posibilitati de petrecere a timpului liber mai stii in zona Brasovului?

Elefant.ro

Posted on 2011/05/02, in păreri, sport and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Mi-a placut ca ai enumerat foarte multe avantaje la Brasov dar niciun dezavantaj; cel putin in comparatia cu Bucuresti.

    La Aventura Park diferenta dintre un traseu mai greu si unul mai usor este ca pe ala mai greu nu il poti termina sau ca iti rupi gatul pe el? Exista vreun mic risc sa te lovesti destul de tare pe acolo?

    Ce e cu putul ala de la cetate? Ce e inauntru?

    Cu Rasnovul chiar m-ai facut curios si o sa il revizitez curand. Oricum imi plac mai mult cetatile decate palatele/castelele.

    PS: a inceput sa iti placa „cap compas”

  2. pai primul dezavantaj ar fi faptul ca, cel putin in domeniul profesional in care activez acum, nu gasesc un salariu la acelasi nivel…evident discutia poate continua si sa zicem ca si preturile sunt mai mici etc.

    aventura parc: traseul negru e cel mai greu si e singurul la care trebuie sa fii mai temerar si intr-o forma fizica cat de cat acceptabila; celelalte pot fi facute de oricine, zic eu; risc de ranire exista, evident, depinde daca cazi, cum cazi, daca te lovesti de ceva etc.; oricum, daca respecti ce te invata la instructaj, riscul e diminuat intrucat esti legat in orice moment; dar risc va exista mereu

    rasnov: este fantana cetatii; ce e in ea si de ce se viziteaza…habar nu am

    cap compas: lipsa de inspiratie, dom’ne 😀

  3. Asa, pai mi se pare corect sa zici si dezavantajele. Personal mi-ar placea si mie sa traiesc intr-un oras ca Sibiu de exemplu insa ma gandesc: ok, ma duc si ma angajez pe un salariu convenabil dar daca in cativa ani vreau sa plec de la firma respectiva oferta de munca este mult mai mica, e adevarat ca si cererea este la fel. Pana una alta iti dai seama ca fiecare hotaraste pentru el, insa mi se pare corect sa zici si dezavantaje :).

  4. asta cu salariul nu mi se pare neaparat un dezavantaj, de aceea nu l-am precizat de la inceput

    si stii de ce? pentru ca, dupa cum stii, nu-mi doresc sa fiu toata viata angajat; de aceea daca reusesc sa fac ceva cont propriu, va functiona si din alt oras, de exemplu Brasov

    practic, acel dezavantaj exista ACUM; mai incolo, daca lucrurile ies macar intr-o anumita proportie cum imi doresc, aceasta pb a venitului nu va mai exista

    deci, apare intrebarea, ce urmeaza sa fac ca sa ma mut in bv, de ex, sau sb sau cj, dar sa-mi pastrez nivelul actual de venit?

    raspuns: am ceva idei 🙂

Lasă un răspuns

