comparatie oferte de hosting

Cum ziceam anterior, am cumparat un domeniu.

Acum caut un loc in care sa-l tin, adica o firma de hosting, asa mai pe „romgleza”.

Am cautat destul de mult, dar nu as spune ca am gasit foarte multe pareri pro sau contra. Sau care sa fie edificatoare.

Pentru aceasta analiza am facut o serie de presupuneri si am stabilit niste criterii. Si sper ca am putine scapari. Daca vedeti vreo scapare, nu ezitati sa o semnalati. Atentie, nu pretind ca analiza e perfecta si nici completa. Daca e cazul, o voi imbunatati. De asemenea, companiile a caror oferta am analizat-o activeaza in .ro.

Ofertele sunt cele valabile la 20.04.2011. Nu-mi asum nicio raspundere privind modificarea lor de catre companii, insa comparatie oferte hostingvoi incerca sa actualizez periodic tabelul, mai putin, insa, partea de oferte.

Presupuneri

Criterii

  • pret < 5 eur/luna, fara tva
  • baza de date >= 2GB
  • sa nu perceapa taxa de activare
  • sa permita utilizarea Google Mail ca serviciu de mail
  • sa pot instala WordPress
  • sa ofere suport
  • eventual, sa ofere mai multe domenii pe acelasi cont de hosting – acest criteriu nu a fost eliminatoriu

Nota

  • am eliminat din start companiile care nu indeplineau aceste criterii; de asemenea, am comparat abonamente asemanatoare, chiar daca aveau incadrari diferite la fiecare companie.
  • analiza cuprinde ofertele fiecarei companii din cele 8 pe care le-am selectat si nicicum o evaluare a serviciilor lor sau care ofera servicii mai bune; fiecare va decide acest lucru

Cum am evaluat

Initial, m-am uitat pe fiecare site si am selectat companii care indeplineau primele 3 conditii.

Au ramas 8 companii. Pentru fiecare, apoi, m-am uitat pe oferte si am inceput sa centralizez intr-un tabel, ca sa le vad mai usor. Am stabilit un cap de tabel, apoi m-am uitat prin oferte ca sa completez tabelul.

Unele companii ofera pe paginile web mai multe informatii, altele mai putine.

Dupa ce am completat tabelul, am scris un mail in care ii intrebam diverse informatii. Apoi, mi-am dat seama ca este o modalitate buna de a testa si viteza de raspuns. Mesajul a fost trimis catre toti cei 8 fie prin email, fie prin pagina de suport, in functie de ce oferea fiecare. Mesajul a fost acelasi pentru toti si a fost trimis intr-o zi de lucru, in intervalul 13:24-13:25.

Apoi, am verificat timpii de raspuns. Dupa primirea raspunsului, am replicat, pe email, cu o alta intrebare.

Primul mesaj trimis continea urmatoarele intrebari:

1. Cate baze de date sunt incluse?
2. Dimensiunea bazelor de date e inclusa in spatiul alocat sau e separat?
3. Cate domenii aditionale se pot adauga?
4. Ce versiune de php oferiti?
5. Ce versiune de mysql oferiti?
6. Oferiti administrare prin CPanel?
7. Am acces nelimitat la zona DNS?
8. Oferiti script-uri de instalare?
9. Ce versiune de wordpress e inclusa?
10. Pot face update la versiunea de wordpress?
11. Care e politica de back-up – la cat timp se face back-up, la ce se face back-up si cat timp se pastreaza back-up-ul?
12. In cazul unei instalari de wordpress, se pot restaura baza de date si fisierele asociate?
13. Ma intereseaza sa stiu daca pot gazdui site-ul la dumneavoastra, dar sa folosesc ca email Google Mail.
14. Aveti in acest moment vreo oferta la plata anticipata pe 6/12 luni?
Al doilea mesaj trimis continea intrebarea:
Ce se intampla in situatia in care am nevoie de spatiu suplimentar: se trece la un tip nou de abonament de gazduire sau se poate aloca spatiu suplimentar? Care ar fi costurile asociate cu alocarea spatiului suplimentar?

Rezultatele centralizate ale analizei ofertelor se pot vedea aici.

De asemenea, am mai gasit niste informatii interesante – Un top al firmelor de hosting din Romania, dupa rulajul mediu lunar.

Daca ai gasit utila aceasta analiza, lasa si tu un comentariu sau spune-ne ce companie ai ales si de ce.

Elefant.ro

Posted on 2011/04/20, in tehnic and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Salut,

    Destul de interesanta statistica si informatiile ce le contine, ar fi bine sa se faca mai des astfel de articole si comparatii sa stie un potential client ce companie sa aleaga .

    • Salut,

      Multumesc pentru apreciere.

      Ce-am facut eu a fost sa le pun intr-o forma care ofera o comparatie mai facila. Fiecare client decide pentru el, iar evaluarea serviciului trebuie facuta de fiecare in parte.

Lasă un răspuns

