1 autor, 5 intrebari, 5 raspunsuri – andrei ruse

Andrei Ruse despre… Andrei Ruse.

Sunt născut în București, pe 16 decembrie 1985.

Pe scurt, am publicat niște cărți, am lansat de-a lungul timpului niște site-uri, am organizat sau moderat niște evenimente, am mai vorbit pe la niște conferințe și îmi place să cred că mă ocup în general de comunicare.

Momentan trăiesc și mă-ntreb ce-i cu asta.

Nu-mi place să mă iau în serios, ci să mă ia alții.

Pentru cei care nu stiu, Andrei a scris pana acum doua carti – Soni si Dilar pentru o zi, despre care am scris anterior – andrei ruse – dilar pentru o zi – cu cuvintele mele si andrei ruse – dilar pentru o zi. Eu, pur si simplu, le-am citit pe nerasuflate si le recomand cu placere.

Dar, pe masura ce scriam cel de-al doilea articol, mi-a venit ideea unui scurt interviu cu Andrei. Iar el a raspuns intrebarilor mele. Cu placere, sper.🙂. Te invit citesti, mai jos, interviul.

De ce droguri si cancer?

Eu nu mi-am vazut niciodata cartile asa – bine, in afara lucrurilor care au tinut de promovare, cand aceste cuvinte au iesit in evidenta foarte mult. Consider ca am scris mai degraba despre viata (in fata mortii – de aici cancerul) si libertate (de aici drogurile, doar ca punct de ponire). Fiecare roman are evident povestea sa, anumite intamplari care m-au inspirat sa merg spre aceste probleme cotidiene si, zic eu, sa le transform in cu totul altceva.

Pentru mine cancerul sau drogurile nu sunt decat forme / invelisuri ale unor idei. Le-am putea inlocui oricand cu altceva.

Cum te-ai documentat in privinta senzatiilor traite de Radu?

Bine, te asigur.🙂

Urasc intrebarea asta, stii? Exista evident doua tipuri de documentare, daca e sa tragem o linie: directa (experienta personala sau oricum, a cuiva f apropiat) si indirecta (carti, net, filme, invesitgare samd). Nu stiu care conteaza mai mult sau daca are veo relevanta pe ce linie mergi, important e produsul final. Sigur, orice fictiune trebuie sa aiba la baza niste cunostinte (din punctul meu de vedere un scriitor, cu imaginatia lui, ar trebui sa compenseze orice lipsa de experienta).

Dar sa nu transformam asta intr-un fel de „Reality Book”, oamenii abia asteapta sa auda o poveste „reala”, desi nu foarte multi stiu ce este aia realitatea.🙂

Ideea din „lumea e condusa de 3 oameni…” iti apartine sau e o idee preluata/prelucrata de prin alte parti?

Ideea ca lumea e condusa de cineva clar nu e noua, fie ca vorbim de stat sau putem merge pana la tot felul de conspirationisme. Nu mi-ar ajunge atatea pagini cat are romanul sa vorbesc despre asta – ideea ca suntem controlati, la fel.

Sigur, toate sunt exagerate de multe ori, dar toate au un sambure de adevar, pe care eu am vrut sa-l exploatez in carte. Iar cei trei oameni (cei trei reprezentati adica, simbolurile lor) – cel care l-a inventat pe Dumnezeu, cel care a inventat banii si PR-isul inspirat care le-a facut cunostinta – mi-au venit deodata, scriind. Si mi s-a parut f ok – inca mi se mai pare, desi eu ma plictisesc destul de repede de afirmatiile mele, caut mereu alte forme, cat mai potrivite.

Ca exprimare cred ca e original, ca idee sunt absolut sigur ca s-a mai spus treaba asta. Dar asa e cu orice idee, cu orice subiect, conteaza mereu cum il improspatezi intr-o situatie / epoca noua. Daca iei orice carte buna (sau film sau ce vrei tu), vei vedea ca temele de baza sunt aceleasi de cand lumea. Contextul si punctele de vedere asupra lor se schimba.

Ai in vedere punerea in scena a unei carti din cele doua (soni sau dilar pt o zi) sau un film?

Eu am, dar trebuie sa aiba si altii.

Care sunt planurile de viitor privind alte carti?

Momentan pauza… Dar in aceasta pauza binevenita dupa doi ani de „Dilar pentru o zi”, mintea mea a inceput de cateva saptamani sa „incalzeasca” ideea unui criminal in serie. Dar nu orice criminal, desigur, insa nu vreau sa vorbesc f mult despre motivatia sa. Ma intriga foarte tare, dar momentan nu vreau sa ma apuc de nimic.

Pentru ca toata treaba cu scrisul si publicatul in tara asta devine o mare dezamagire.

AR

Multumesc, Andrei!

E posibil sa te mai intereseze:

Elefant.ro

Posted on 2011/04/14, in cultura and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Salut Andrei,

    La recomandarea lui Horia sper ca voi citi si eu curand „Dilar pentru o zi”; momentan vreau sa termin o alta carte. Citind raspunsurile date de tine la intrebarile lui Horia vin insa cu niste comentarii/intrebari pe marginea mini-interviului.

    – Personal cred ca in functie de tipul de documentare ales pot iesi doua carti diferite. Daca documentarea este „directa” atunci probabil ca lectura va fi mai emotionanta, mai la cald insa probabil si prezentarea mai subiectiva. Daca documentarea este „indirecta” atunci va fi o prezentarea mai la rece, mai spre „film documentar” si doar un autor foarte priceput ii poate da probabil acea „caldura”. Citindu-ti cartea o sa incerc sa imi dau seama unde te incadrezi.

    – Zici ca „nu foarte multi nu stiu ce este aia realitatea”. Si te intreb atunci: ce este „realitatea”? Nu crezi ca realitatea este diferita pentru fiecare? Mi se pare ironic oarecum sa spui asta adresandu-te unor oameni care citesc despre viata unui consumator/dealer de droguri. Care din cele 2 lumi crezi ca este „realitatea”?

    – De ce crezi ca „treaba cu scrisul si publicatul in tara asta devine o mare dezamagire”?

    Promit sa mai revin cu pareri dupa ce voi fi citit cartea.

  1. Pingback: Andrei Ruse » 5 intrebari – 5 raspunsuri

Lasă un răspuns

