plati electronice: incarcare card Activ RATB la ATM BCR

De ceva vreme, BCR si RATB (al caror site e in reconstructie) ofera un serviciu prin care iti poti incarca cardul Activ, de la bancomatele lor din Bucuresti. Mi se pare un lucru foarte bun, intrucat te scuteste de multe neplaceri. Si mai frumos e faptul ca, asa cum e prezentat, serviciul e utilizabil cu orice fel de card, emis de catre orice banca din Romania.

Mai mult, am gasit si o prezentare in care se spune cum se poate efectua operatiunea de incarcare a cardul RATB Activ de la bancomatele BCR.

Asta pana cand te duci efectiv si incerci sa incarci cardul.

Am efectuat urmatorul experiment:

  • am ales patru bancomate BCR ce ofera acel serviciu, unele la banci, altele in statiile de metrou
  • am utilizat doua carduri bancare, cu sold suficient, emise de banci diferite, altele decat BCR, sub sigle diferite – Visa Electron si Maestro.

Cazul 1: ATM BCR Titanam ajuns cu succes pana la pasul in care mi se spune sa apropii cardul RATB Activ, dupa care bancomatul elimina cardul bancar, fara nicio explicatie. Acelasi rezultat pentru ambele carduri. Intrigat de faptul ca un cititor al acestui articol a zis ca el a reusit sa reincarce, ce-i drept cu card BCR, am decis sa mai fac inca o incercare. De data aceasta am incarcat cu succes card-ul ACTIV folosind acest serviciu pus la dispozitie de RATB si BCR. Problema, aparent, era faptul ca cardul ACTIV nu avea o pozitie foarte buna in zona de citire, drept pentru care am decis sa-l tin apasat cu mana si a functionat. Am observat ca se pot reincarca abonamentul RATB si portofelul electronic, nu insa si abonamentul Metrorex. Banuiesc ca acordul e valabil doar pt RATB. Ma astept ca la un moment dat sa fie posibila si reincarcarea titlului de calatorie Metrorex, pe cardul ACTIV. Reincarcarea am efectuat-o cu un card ING Visa Electron.

Cazul 2: ATM BCR Metrou Titan – am ajuns cu succes pana la pasul in care mi se spune sa apropii cardul RATB Activ, dupa care bancomatul elimina cardul bancar, fara nicio explicatie. Acelasi rezultat pentru ambele carduri.

Cazul 3: ATM BCR Metrou Aviatorilor – am ajuns cu succes pana la pasul in care mi se spune sa apropii cardul RATB Activ, dupa care bancomatul elimina cardul bancar, fara nicio explicatie. Acelasi rezultat pentru ambele carduri.

Cazul 4: ATM BCR Metrou Unirii – am ajuns cu succes pana la pasul in care mi se spune sa apropii cardul RATB Activ, dupa care bancomatul elimina cardul bancar, fara nicio explicatie. Acelasi rezultat pentru ambele carduri.

Dupa cum se poate vedea, rezultatul e identic, in toate cazurile. Nu am reusit sa efectuez operatiunea.

Poate nu merge decat cu carduri BCR? Nu stim asta. BCR spune ca merge cu orice card, deci ar trebui sa le dam crezare.

E clar ca serviciul a foarte util – adica nu depinzi de internet, nu tb sa fie niciun chiosc RATB deschis, nu trebuie sa mai scoti bani etc.

Ieri am scris un mail catre BCR, astept sa vad pozitia lor privind acesta situatie.

Tu ai incercat? Spune-ne daca a functionat.

E posibil sa te mai intereseze:

Elefant.ro

Posted on 2011/03/31, in păreri and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Am incercat astazi aceasta metoda de incarcare a portofelului electronic prin bancomat BCR (BCR Sector 1, P-ta Victoriei) si a functionat.
    Am primit si chitanta pe care apare suma incarcata si seria cardului RATB.
    Este adevarat, eu am un card BCR; nu am incercat cu alt card.

  2. Foarte interesant ce ai semnalat! Eu am scris acum despre limitarile evidente aduse de noul sistem de taxare cu cardul la adresa dreptului de a calatori: http://jurnalbio.wordpress.com/2011/05/25/card-ratb-bilete-transport-bucuresti/

  3. La o tentativa de reincarcare a cardului activ la bancomatul BCR Pipera am trecut toti pasii pana la reincarcare, apoi bancomatul s-a suparat si a zis ca este out of service, poate nu i-a placut cardul ING. Cred ca OPC ii poate trage de urechi pentru reclama falsa si servicii proaste oferite.
    Din pacate si serviciile de reincarcare on-line ale cardului activ sunt la pamant zilele astea, cei de acolo sustin ca „stiu si lucreaza”, dar dupa cum merg treburile par sa fi plecat demult in weekend…

Lasă un răspuns

