plata online a taxelor – ghiseul.ro

Azi, 30.03.2011, cu o intarziere de cca 3 luni fata de data anuntata, s-a lasat portalul ghiseul.ro care permite sa ne platim online taxele catre diverse institutii publice.

Un pas imens pentru noi, zic eu. Pentru mine este, cel putin. Voi detalia un pic mai jos.

Am „frunzarit” un pic aplicatia si manualul de utilizare.

Si, normal, au aparut si niste intrebari.

1. Cum obtin utilizatorul si parola?

Un posibil raspuns, asa cum inteleg eu din manual, e ca trebuie sa fac un drum pana la una din institutiile inrolate in sistem care sa-mi dea credentialele. Stiu sigur, de ex, ca Prima Sector 1 Bucuresti are asa ceva.

2. Odata primit credentialele, ele sunt valabile pentru tot sistemul sau trebuie sa obtin de la fiecare institutie in parte alte credentiale?

3. La ce se refera sectiune „Banci inrolate in sistem”? Inseamna ca doar daca detin un card la una din bancile inrolate pot efectua plata?

4. De ce la platile fara autentificare exista, in acest moment, doar 4 institutii?

Revenind la cele de mai sus, de ce zic ca e un pas imens. Saptamana trecuta am incercat sa platesc impozitul pe cladiri si mijloacele de transport. M-am dus in prima zi, coada. A doua zi, la fel. M-am dus la informatii sa aflu daca trebuie sa platesc in doua conturi separate, in functie de impozit, cum intuisem eu de pe pagina taxe si impozite locale sector 1. Mi s-a confirmat. Seara, am incercat sa fac plata. Din pacate, internet banking-ul meu permite ca platile catre trezorerie sa se faca doar intre orele 9 si 16:30. Ce tampenie…Intr-un final, a treia zi, am efectuat plata. Am trimis, peste doua zile, adica acum cca o sapt, mail catre taxe si impozite sa-i intreb daca si la ei apare plata ca efectuata. Inca nu am primit raspuns. (Later edit, 05.04.2011 – am primit si raspuns, pe mail, cu atasament – o foaie scanata in care imi spuneau sa le trimit datele ca sa ma poata identifica in baza de date; raspunsul era stampilat si semnat. Later edit, 05.04.2011– am trimis datele de identificare, asa cum au cerut anterior si am primit raspunsul in aceeasi zi – contributia aferenta anului 2011 e platita integral)

Oricum, ca orice aplicatie care se respecta, cred ca are nevoie de 6-12 luni pentru stabilizare.

Acestea fiind spuse, te invit si pe tine sa te uiti in aplicatie si sa-mi zici parerea ta.

E posibil sa te mai intereseze:

Elefant.ro

Posted on 2011/03/30, in păreri and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Eu stiu ca portalul a fost lansat mai demult, cel putin pentru plata taxelor si a impozitelor. Numai ca baietii au avut ceva probleme in urma unor plangeri ce vizau folosirea cnp-urilor mai mult sau mai putin legal. S-ar putea insa sa confund.

    „Am trimis, peste doua zile, adica acum cca o sapt, mail catre taxe si impozite sa-i intreb daca si la ei apare plata ca efectuata. Inca nu am primit raspuns.” – cred ca nu au internet 😀

    • eu stiu ca trebuia lansat la 01.01.2011, insa ziceau ca avut probleme cu aplicatia; probabil au instalat-o si nu a mers nicicum – poate pentru ca trebuia sa se conecteze la atatea alte baze de date…

      si, cf cu comunicatele de presa, de la inceputul anului pana acum au inrolat institutii

Lasă un răspuns

