excursie la Paris–1–transportul si primele impresii

  1. excursie la Paris 1 – transportul si primele impresii
  2. excursie la Paris 2 – muzee
  3. excursie la Paris 3 – Disneyland
  4. excursie la Paris 4 – valea Loarei

Primavara…la Paris. Oare cum e? La fel ca la noi? Hai sa aflam. Aici e relatata excursia de primavara la Paris.

Astazi, cum am ajuns acolo, primele impresii si transportul in comun din Orasul Luminilor.

Asa ca pe 02.01.2010 am achizitionat de la Wizz Air bilete catre Paris, la Beauvais. Pretul 320 de lei, doua persoane, in perioada 11-18.03.2010. Am luat o saptamana intreaga pentru ca altfel ieseau biletele prea scumpe. La aceasta suma se adauga 40 de lei, transferul bancar. Nu intrebati de ce, habar nu am. Nu am avut bagaje la cala, nici la dus si nici la intors. La momentul respectiv era 80 de lei, bagajul pana in 15kg. De azi, am inteles ca se modifica un pic regimul bagajelor la cala la Wizz Air.

Plecarea a fost de pe Baneasa. Zi cu viscol la Bucuresti. Am alergat prin zapada sa prindem avionul. Pe bune. In autobuz, in ambuteiaj, am zis ca daca pierdem avionul, plecam la Bansko, la schi. Aveam concediu, aveam bani si anvelope de iarna la masina, asa ca puteam pleca linistiti. Pana la urma, am prins avionul, nu fara emotii.

Ca sfat, Wizz Air, are check-in electronic care se poate efectua cu cel putin 3 ore inainte de plecarea avionului si te scuteste de stat la coada. Pe Beauvais, exista un terminal electronic la care se poate face check-in.

Drumul Beauvais-Paris se poate efectua cu autocarul, plecarile pe aceasta linie fiind sincronizate cu sosirile avioanelor. Pretul este de 14 eur/calatoria de persoana. Biletul dus-intors e 28 de eur de persoana, deci nu e nicio afacere. Mai multe informatii se pot gasi aici si aici. Durata calatoriei e undeva pe la 1 ora si jumatate, iar autocarul te lasa la Porte Maillot-Palatul Congreselor, la cca 10 min de mers pe jos de Arcul de Triumf.

La plecare, recomandarea lor este sa fii la Porte Maillot cu 3 ore si un sfert inainte de plecare avionului, ca sa ai timp sa ajungi. E un sfat bun, nu-l ignorati. Noi am plecat destul de tarziu de unde stateam si am cam tremurat ca ajugem prea tarziu. Cand am ajuns acolo (la plecare), un autobuz tocmai pleca spre Beauvais…Am avut, insa, noroc pentru ca mai era unul care urma sa plece. De asemenea, nu uita ca si pe drum pot aparea probleme, inclusiv la mijloacele de transport in comun din Paris.

Si iata ca am ajuns la o un punct important…transportul in comun in Paris. Avem la dispozitie multiple posibilitati:

  • metrou- cca14 linii
  • RER- un fel de tren usor care asigura legatura cu orasele din jurul Parisului- cca 4 linii
  • autobuz- exista si autobuze de noapte (noctilien)
  • tramvai
  • velib- inchiriere biciclete

Am sa vorbesc pe rand de fiecare…

Primele 4 din lista, sunt operate de RATP. Parisul e impartit in 6 zone si in functie de zonele in care calatoresti, o sa ai nevoie de bilete mai scumpe sau mai ieftine. Exista abonamente valabile pe mai multe zile(1, 2, 3, 5) si in diverse zone(1-3 sau 1-6). Noi am avut pentru zonele 1-3, valabil 5 zile, la pretul de 29 eur, apoi unul de 1 zi, zonele 1-3, la pretul de 9 eur. Oricum, pe site-ul lor se gasesc detaliate toate aceste informatii, inclusiv o harta interactiva. In momentul in care iti faci un astfel de abonament, primesti doua harti:

  • una cu strazile principale, obiectivele turistice si harta detaliata de transport in comun- doar e in interesul lor sa le folosesti facilitatile
  • una cu harta detaliata a transportului in comun, insa in format de buzunar, foarte utila.

Mai exista si tichete de calatorie, dar le-am ignorat intrucat nu am inteles foarte bine cum e cu ele. Dintre toate mijloacele de transport in comun, metroul mi s-a parut cel mai util, in interiorul Parisului- zona 1. In exterior, RER e cel mai tare.

Chatelet

paris chatelet

Paris-ul e foarte dezvoltat si sub pamant, tocmai din cauza metroului si RER-ului. Exista unele gari pe mai multe niveluri, de exemplu Chatelet, construita pe 7 niveluri. De asemenea, exista o linie de metrou automatizata complet- linia 14 si una in curs de automatizare- linia 1, fara a fi oprita circulatia.

Ca fapt divers si ca un sfat, puteti sa va luati linistiti cazare undeva mai departe de centru, ca sa fie mai ieftin, intrucat transportul este foarte bine pus la punct.

Daca nu vrei sa folosesti transportul in comun, poti inchiria bicicleta- Velib. Conceptul e destul de simplu- avand un abonament, poti lua o bicicleta dintr-o statie si o poti lasa in alta statie. Si daca o folosesti pana in 30 de minute, nu platesti nimic. Ce se depaseste, se plateste. Exista foarte multe statii Velib, precum si infrastructura de mers cu bicicleta, iar intre punctele importante, cu bicicleta nu ai cum sa faci mai mult de 15 min, in orice combinatie. Personal, as fi vrut sa testez acest sistem, insa timpul nu a permis. Abonamentele se pot face chiar in statii, la automate, fiind nevoie de card cu cip.

Primele impresii…totul e foarte mare pe acolo; e foarte aglomerat, mai aglomerat cu Bucuresti-ul. Nu e praf. Toate muzeele, monumentele, pietele sunt imense ca gabarit. Exista motociclete scumpe- Triumph, BMW, Harley Davidson, desi francezii sunt renumiti pentru ca le place clasa compacta la autoturisme. La motoare, insa, se respecta. La orele de varf, orasul se „misca” extrem de incet. Acolo sa vezi aglomeratie…Asa ca va sfatuiesc sa evitati orele de varf. Iar fetele celor care se intorc seara de la munca…sunt la fel ca la noi- obositi, hartaniti, haituiti…

paris arcul de triumf

Cu bagajele dupa noi, am fost pe la Arcul de Triumf si Turnul Eiffel. Sentimentul e covarsitor, din cauza dimensiunii celor doua. Arcul de Triumf urmeaza sa-l vizitam in alta zi, asa ca doar l-am admirat.

In turn am incercat sa urcam. Nu ne-au lasat. Aveam bagajele prea mari si, desi le-au controlat sa nu avem vreo parasuta…nu am obtinut permisiunea de a urca. Asa ca, dupa ce ne-am lasat bagajele acolo unde urma sa stam, am urcatin turn. Pretul a fost 5 eur de persoana, pana la etajul 2. Pentru etajul 3, se mai plateau 3.5 eur. In ciuda vantului si a temperaturii, relativ scazute, tot era coada si am asteptat vreo 30-35 de minute pana sa urcam, dar a meritat privelistea. Etajul 2 este neacoperit, etajul 3 este acoperit, fiind protejat de intemperii. Acum, insa, daca vrei sa reduci cheltuielile, urci doar pana la 2, desi multi ar zice „pentru 3.5 eur…”. Iar privelistea e cam asa…

Această prezentare necesită JavaScript.

De asemenea, suplimentar fata de ce am scris eu in aceasta suita de articole, iti recomand un ghid de buzunar. Unul interesant este „Top 10. Paris„, de la editura Litera si care poate fi achizitionat de la elefant.ro. Vei putea afla care sunt muzeele si galeriile de arta celebre, restaurante faimoase, diverse excursii si itinerarii, cele mai frumoase biserici, cele mai atractive piete si magazine, precum si sfaturi pentru vizitatori. Mai mult ca sigur ca vei gasi lucruri pe care eu nu le-am observat.
E posibil sa te mai intereseze:

Posted on 2010/04/01, in foto, texte and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Ortodox pe stil vechi

    http://calatoriii.blogspot.com/
    super dar pozele spun aproape totul ramane sa va descurcati cu ideia dea merge macar o data

  2. iacob laura

    unde v-ati cazat?

  3. Tot am asteptat continuarea jurnalului, dar ea se lasa asteptata. Vream sa te intreb daca pentru muzee v-ati luat „Museum Pass” sau ati platit pur si simplu intrarea la muzeele care le=ati vizitat? O alta intrebare ar fi legata de Disneyland,stii cumva daca apartine de o anumita zona(de exemplu sa zicem ca e in zona 6, 5 sau ce zone mai au ei mai indepartata) si daca se renteaza sa iti iei bilet pe toate zonele, sau e suficient pentru zona 1-3.
    Mersi anticipat pentru raspuns

    • Buna,

      Da, din pacate nu reusesc sa-mi fac timp sa scriu si continuarea si imi cer scuze.

      Ca sa raspuns punctual: da, ne-am luat Museum Pass si l-am folosit acolo unde era valabil. La cele la care nu era valabil, am platit.

      In ceea ce priveste DisneyLand, mi se pare ca este in alta zona, fiind undeva la periferie; noi am facut o schema cu metroul/trenul ca sa ajungem acolo si sa iesim mai ieftin, o sa ma uit pe acasa sa vad daca imi aduc aminte :). Oricum, nu are rost sa iei abonament pe mai multe zone, 5,6, valabil mai multe zile, doar ca sa te duci la DisneyLand. Decat daca stai in zona 5 sau 6

  1. Pingback: excursie la paris « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

