o excursie neplanificata la valcea cu un E. E-Klasse.

Sambata dupa-amiaza, orele 16. Plec, total nepprogramat catre Valcea. Destinatia finala e Caciulata. Distanta- 206km. Modul de deplasare- Mercedes E- Klasse 280 CDI Avantgarde, 2007.

mercedes e class 2007Pentru cei care nu prea stiu ce inseamna toate cele de mai sus, am sa fac un scurt rezumat: motor de 3000 cmc, motor diesel, 190CP, 6 trepte. In plus echiparea Avantgarde presupune o distanta fata de sol micsorata, suspensie si directie sportive.

Am plecat in fapt de seara, in jurul orelor 17 din Bucuresti, pe A1, Dealul Negru, apoi spre Caciulata. Drumul liber. Am mai avut cateva ocazii de a conduce acea masina in oras, insa nu am facut-o. Si ma bucur ca am facut asta. Deoarece calitatile ei se vad la drum lung. Nu am sa vorbesc despre gropile existente in partea superioara a Dealului Negru (in zona Lintesti), de cele cca 6-8 vehicule pe care le-am vazut reparand pene de anvelopa (jante stramate, cel mai probabil de gropi, insa stau sa ma gandesc cat de capsoman sa fii sa mergi cu viteza pe acolo, fiind ceata, umed, iarna, frig si stiind ca sunt asa de multe gropi incat a aparut si la stiri). Si nici nu am sa ma opresc asupra faptului ca pe A1, imprastiau material antiderapant (probabil, in virtutea atentionarii de cod galben de ninsori emisa de ANM, pt perioada urmatoare). Lasand la o parte confortul autoturismului, am sa ma opresc un pic asupra performantelor

Motorul propulseaza masina cu o forta pe care eu nu am mai intalnit-o pana acum. Spun „propulseaza” intrucat (am aflat si eu cu aceasta ocazie, desi e logic) masina cu punte motoare spate au propulsie, iar cele cu punte motoare fata au tractiune. Cele cu tractiune integrala au si, si. Nu simti niciun moment ca te-ar putea „lasa”. Cutia este etajata astfel incat poti ajunge in treapta a treia la o viteza de 90-100km/h. Dealul Negru l-am parcurs doar in treapta a treia, neavand nevoie sa schimb intr-o treapta superioara pe portiunile de viteza sau intr-una inferioara pe curbele mai stranse.

Zgomotul exterior e departe de a fi deranjat, indiferent de viteza. Adica la viteze mari, ascultam si muzica si ne puteam intelege intre noi fara a fi nevoie sa ne strofocam. Daca tot sunt la capitolul zgomot, la aceasta masina, daca nu esti invatat cu ea, e nevoie sa te uiti la turometru, intrucat motorul „toarce” cam la fel, avand un sunet gutural extrem de placut.

Stabilitatea, directia si suspensiile sunt extrem de bune. Practic, nu simti niciun moment dimensiunile mari ale masinii si nici greutatea insemnata. La curbe, inclinarea era destul de mica.

Computerul de bord ofera enorm de multe informatii. Una dintre ele, asupra careia am sa opresc un pic, este cea privind presiunea in pneuri. La plecare, presiunea era 2.1 pe fata si 2.3 pe spate. Am constat cu relativa uimire, nu de alta dar pana atunci nu m-am gandit absolut deloc, un lucru, logic de altfel- modificarea presiunii in anvelope, pe masura ce ne deplasam. Concret, dupa ce anvelopele au rulat, presiunea a crescut cu 0.1 pe fata si 0.2 pe spate. Vara, cresterea este si mai insemnata. Aparent, daca nu stii de existenta ei nu te deranjeaza, insa e bine de tinut cont de ea.

Un alt lucru care mi s-a parut foarte bun- oglinzile heliomate stanga si cea din interior. Astfel ca nu mai esti orbit absolut deloc de farurile celor din spate. Un mare minus este, insa, pretul oglinzii exterioare stanga (cca 2800 de lei)- asta in caz ca e furata sau sparta.

Consumul a fost de 8.9l/100km. Am mers 450km, viteza medie fiind pe undeva pe la 90 km/h, drumul fiind liber.

Ca o concluzie: in ciuda dimensiunilor generoase, masina e extrem de manevrabila si puternica. In afara orasului, mai ales pe drumuri virajate, este o placere sa o conduci. In oras, din cauza dimensiunilor exterioare, probabil ca nu e placut, din cauza spatiilor stramte (desigur, asta e parerea mea, mai ales ca sunt o persoana careia nu-i place aglomeratia sau sa caute loc de parcare; decat sa stau 10 min la semafor, prefer sau iau transportul in comun sau sa merg pe jos).  Costurile de intretinere…ah, la astea nu vreau sa ma gandesc- o estimare groso modo e undeva pe la 1800 lei/ trimestru.

Posted on 2010/01/05, in texte and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Bine bine, dar cand iti cumperi ? 😀

    • este inutil sa-mi cumpar; eu merg in fiecare zi cu mercedes benz; mai mult, am si sofer; si ma lasa/ma ia la/de la scara

      asa ca e lipsit de sens sa-mi cumpar si eu un mercedes; prefer sa-i las pe altii sa plateasca cheltuielile de intretinere…

Lasă un răspuns

