oare votul meu conteaza?

Tind sa cred ca da. Desigur, acest lucru ar conta si mai mult, daca mai multi oameni s-ar duce la vot.

Pana acum ceva vreme, ma duceam de fiecare data sa votez. Imi anulam, insa, votul. Mi se parea ca niciun politician nu merita sa fie acolo unde e si sa ma reprezinte. Asa e si acum. Imi mentin parerea.

Insa, am decis sa votez cumva. Sa fac o alegere. Cineva (persoana importanta, nu spui cine) zicea ca orice decizie e mai buna decat nicio decizie. Asa este. In momentul in care iei o decizie, ai un punct de plecare. Daca decizia e buna, merge treaba. Daca decizia nu e buna, ai ce sa imbunatatesti.

Cum vad eu treaba cu votul pana acum:

  1. prezenta mica la vot nu a speriat niciun politician, iar ei au continuat sa fie de slaba calitate; e clar un semnal de alarma, insa nu se tine cont de el
  2. dpdv procentual, cei care si-au anulat votul au fost foarte putini, deci nici aceasta nu trage un semnal de alarma
  3. perceptia mea asupra votului este ca el reprezinta abc-ul democratiei si este singura modalitate de a ne exprima intr-un mod civilizat; de fapt nu stiu daca „exprima” e cel mai corect spus; mai degraba „exprima si taxa”
  4. o prezenta mare la vot scade foarte mult riscul fraudei; daca nu te pronunti, ei cum vrei sa te auda? daca nu votezi, arati ca nu iti pasa, iar daca nu iti pasa, inseamna ca ala care e acolo poate sa faca ce vrea; ca, oricum, tie nu-ti pasa
  5. din turul 2, cineva va iesi pe locul 1; nu cred ca atitudinea de a baga capul in nisip e ceva corect, chiar daca optiunile nu sunt cele pe care le vrem noi; pana acum, noi am votat alegand mereu raul cel mai mic; acum nu avea cum sa fie altfel; daca nu te duci la vot in turul 2, de ce te-ai mai dus in primul tur? esti sigur ca cel pe care l-ai votat te reprezenta 100%? nu cred asta; poate un 60-70%; acum cat e? nu am ales mereu raul cel mai mic? repet, nu uita, din turul 2, unul va iesi presedinte; o sa zici da, dar nu ma reprezinta; caz in care ce faci? pleci din tara si te intorci peste 5 ani? el te va reprezenta oricum, chiar daca tu ai fost sau nu de acord; obama sau sarkozy nu o sa tina cont de asta; el e reprezentantul tau, fie ca-ti place, fie ca nu.

Daca imi mai vin argumente, mai scriu. Sper sa conving macar 1,2,…,10 sa mearga la vot.

Acestea fiid spuse, am sa fac tot posibilul sa ma duc sa votez, fie ploaie, fie vant. Fie ca o sa stau la coada 3 ceasuri, fie ca ma duc la sectia de votare gresita si dupa aia trebuie sa intreb vecina care e sectia la care votez…

Posted on 2009/12/02, in texte and tagged . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Am citit cu interes argumentele tale si nu pot sa spun ca nu sunt de acord cu ele, doar ca inca nu m-am convins sa ma duc. Candidatii acestia ma reprezinta amanoi in proportie de……..0%. Prin urmare e greu sa aleg ceva.

    • atunci incearca sa stabilesti niste criterii de departajare; de ex, cota unica

      geoana, momentan, zice ca o va mentine, cel putin in 2010; apoi, insa e adeptul impozitarii progresive, incepand cu 20%, pt salariile mai mari de 3000 lei;
      basescu zice ca o va mentine in continuare

      cele de mai sus sunt un exemplu, incerc sa nu tin partea niciunuia, intrucat nu asta e tema articolului

      si, apropo de impozit, uite aici o analiza cota unica vs impozit progresiv

      later edit: un alt criteriu care imi vine in minte e libertatea presei; hai sa ne gandim cum era inainte de 2004 si cum e acum, cand se spun cate-n luna si stele

  2. Draga Horia,

    Si mie mi se pare ca in cazul votului e bine sa te duci. Insa pe de alta parte, nici cei care nu se duc din varii motive nu merita criticati sau judecati.

    1. Pe un politician il doare fix in paishpe de cati oameni vin la vot. Pot sa vina si 3 insi din partea lui. Daca 2 il voteaza pe el atunci e fericit: e reprezentantul poporului. Un semnal de alarma zici? Atata timp cat nu au un adversar mai competent nu cred ca tin cont de astfel de semnale. Nu uita ca si Constantinescu in 1996, si apoi Basescu in 2004 au fost vazuti ca mari reformatori, ca o dovada ca se poate si ca scursurile politice au fost invinse…

    2. Si-au anulat votul scriind „Futu-va-n gura” ? Ca in banc?

    3. Aici tind sa iti dau foarte mare dreptate. Dar foarte mare. D’asta nu inteleg eu iesirile violente din ultima vreme. Daca poporul vrea Basescu atunci sa iasa Basescu, daca vrea Geoana („comunism”) atunci sa fie comunism. D-asta nu am inteles nici iesirile la adresa lui Voronin in Republica Moldova.
    Cine hotaraste ce e mai bine : capitalism sau comunism? Populatia, nu o mana de oameni care au ceva mai mult tupeu si gura mai mare. Pentru ca de votat voteaza si ala de opshpe ani si ala de 80 si fiecare are dreptul sa isi stabileasca criteriile pentru care face o alegere. Unul pentru ca ii da cota unica, altul pentru ca ii da un kg de zahar. E dreptul lor sa aprecieze.
    Cand vad sondajele astea tampite „intelectualii sau urbanu’ m-au votat pe mine, ceea ce demonstreaza multe…”. Nu, nu demonstreaza nimic! Daca nu m-au votat aia de la tara inseamna neaparat ca aia nu sunt informati corect si nu ca poate nu le convine mecla mea.

    4. Bai aici e cu dus si intors. Pentru ca uite: eu de exemplu prefer unul care nu voteaza dar face ceva pentru societate decat unul care voteaza si pentru ca a votat asteapta sa ii vina mura’n gura. Adica votatul poate fi ceva, insa nu e si suficient.

    5. O sa zic, da, nu ma reprezinta, dar pe restul populatiei reprezinta pentru ca asa a hotarat. Si daca astea sunt regulile atunci ma supun lor. Asa am facut si in 2004 😀 .

    later edit: libertate cred ca avea presa si atunci numai ca atacurile erau orientate in alta directie…
    5.

  1. Pingback: Analizele unui nehotarat « Cel care striga in pustie

Lasă un răspuns

