cum se mananca tamarillo?

Daca vrei, poti sa mai citesti si despre alte fructe exotice:

Astazi a venit randul unui tamarillo, fruct originar din America de Sud, cultivat, acum, si in Spania. Inainte era cunoscut drept „rosie de copac”, insa, ca sa-i creasca „exotismul” au ales numele actual. Cine? Neo zeelandezii. Mai multe informatii despre tamarillo, se pot gasi pe wikipedia.

L-am achizitionat din Kaufland. La raionul de fructe au adus si fructe foarte exotice, cum ar fi tamarillo. In afara de tamarillo am mai luat ceva, insa am sa dezvalui cu alta ocazie.

Raspunsul la intrebarea din titlu e simplu. Cu lingurita.

De ce am ales tamarillo? Nu stiu. Asa am ales atunci. Mai ales ca pretul de numai 3 lei/buc nu era un capat de tara. Data viitoare am sa iau altceva. Din curiozitate, poate gasesc ceva care-mi place.

Eu i-am taiat codita, apoi l-am taiat pe din doua. Pulpa e rosu aprins, iar semintele sunt negre. L-am mancat cu lingurita, inclusiv semintele. Are un miros foarte placut. Si gust dulceag, aducand un pic cu pepenele galben. L-am mancat direct din coaja. Nu as putea spune ca m-a impresionat foarte tare, insa mirosul e foarte placut. Si pe degete mi-a ramas cateva ceasuri, desi m-am spalat pe maini.

Evident, fructele de acest gen care ajung la noi…pot sa fie foarte diferite de cum sunt ele in realitate. Cea mai mare problema e ca exista riscul sa nu fie coapte complet. Insa tamarillo asta arata destul de bine si pe la interior si pe la exterior si se potrivea cu alte poze pe care le-am mai gasit pe net, deci banuiesc ca gustul era cel care trebuia sa fie ori macar apropiat.


Posted on 2009/11/28, in texte and tagged , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Bai, poti sa faci un post din ciclul „Cum se mananca…”. Pui cateva citate din campanie si zici si tu „Cum se mananca rahat”.

    • da, asa este, vreau sa scriu mai multe pe aceasta tema, insa am sa raman la fructele exotice

      nu cred ca o sa ma apuc sa rascolesc prin campanie ca nu ma pasioneaza; plus ca deja suntem saturati de asta si nu cred ca mai intereseaza pe prea multa lume

  1. Pingback: cum se mananca un mango? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  2. Pingback: cum se mananca o rodie? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  3. Pingback: cum se mananca granadilla « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  4. Pingback: cum se mananca maracuja? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

