unicameral vs bicameral- referendumul din 22.11

Am vrut sa scriu un articol mai amplu despre asta. E o chestie destul de importanta, insa nu am avut cand. Asa ca am sa pun o serie de link-uri catre diverse surse, precum si cateva pareri de la noi.

Ca sa-mi spun si eu parerea…Mi se pare aiurea ca exista doua intrebari intr-una singura; nu cred in acea reducere a costurilor; nu cred ca un parlament unicameral va fi mai eficient, ci mai libertin; de asemenea, presedintele va avea putere mai mare; problema cred ca e, mai degraba, legata de calitatea parlamentarilor, si nu de numarul lor; de ce vor fi 300 si ceva parlamentari mai eficienti decat 400 si ceva, in conditiile in care masa de selectie e aceeasi? Daca un parlamentar, in acest moment, reprezentand cca 45.000 de oameni nu e in stare sa ia deciizii bune pentru ei, cum ar gestiona situatia in care ar reprezenta cca 72.000? Mai bine? Mira-m-as!

Si ce am citit eu, pe ici, pe colo…

De pe la noi…

Daca ati mai gasit si voi alte link-urin care merita citite, legate de subiect, nu va sfiiti sa le postati.

Posted on 2009/11/20, in păreri and tagged . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Uni. Din simplul motiv ca ma duce cu gandul la Mai Putini! (mai ales ca nu fac nimic)

    • te-ai gandit vreodata ce costuri genereaza toata aceasta schimbare? de ce crezi ca banii care se economisesc se vor folosi la altceva? de ce crezi ca vor fi cheltuiti corect?

      unicameral nu inseamna neaparat si mai putini sau mai buni

      rolul lor- camerele, presedintele- este de a se controla unii pe altii; pana acum, la noi, se pare ca reusesc destul de bine

      exact pe asta marseaza si basescu, ca se fac economii, insa argumentul mi se pare slab pentru ca economiile sunt foarte mici; si, cum am zis si mai sus, nu exista garantia ca acele economii vor fi folosite eficient

  2. @Florin: Dar de ce numai MAI PUTINI? Daca niciunul nu face nimic eu zic sa ii eliminam pe toti, si asa se pare ca Parlamentul mai mult ne incurca. Sa fie unul sef peste toata tara si aia e.
    Oricum nu garanteaza nimeni ca in urma referendumului numarul de parlamentari se va schimba, chiar daca raspunsul este pozitiv de la populatie. Oare erau necesari atatia bani pentru o chestie „consultativa”, care s-ar fi putut face si prin alte metode?

  3. Din cate am citit, se pare ca problema Romaniei este de fapt alta. In momentul de fata sistemul nostru bicameral functioneaza ca unul unicameral din cauza ca ambele camere au aceleasi atributii si putere de decizie. In alte tari cu sistem bicameral, una dintre camere (ex. House of Lords), are puteri sporite, limita minima de varsta pentru a intra este mai mare, are un numar de membri mai mic, etc. Solutia pentru Romania este de fapt o reforma a sistemul bicameral nu inlocuirea lui cu unul unicameral.

  4. @Silviu: au aceleasi atributii si putere de decizie, dar am inteles ca diferenta este ca, in functie de caz una se pronunta inaintea celeilalte. In fine, ca asta nu schimba cu mult datele problemei.
    Partea mai nasoala e ca se pare ca la referendum va fi o singura intrebare. Iar eu daca vreau bicameral cu 300 de parlamentari ce fac?
    In plus de asta, ceea ce ma enerveaza mai tare este ca nimanui nu ii pasa cu adevarat de problema asta. Referendumul este strict electoral. Este o chestie mult prea importanta, si care necesita o dezbatere publica destul de complexa pentru a fi programat de azi pe maine.

  5. Sunteti siguri ca este o singura intrebare? Eu stiam ca sunt 2: una pentru uni vs bi si alta pentru reducerea numarului.

    • pai depinde cum e formulat: sunteti de acord cu … si cu …; da/nu

      sau 2 intrebari: sunteti de acord cu… ; da/nu; sunteti de acrod cu … ; da/nu

      eu tind sa cred ca e prima varianta pt ca din cate stiu eu la un referendum tb sa fie o singura intrebare

      oricum, vom afla maine

  6. @Silviu. S-ar putea sa fie 2 intr-adevar. Insa nesiguranta asta pe care nu o am numai eu nu crezi ca e din cauza faptului ca nu a existat intr-adevar o dezbatere pe margina aceastui subiect? Asta dovedeste inca o data ca acest referendum este pur electoral.

    Basescu a mai zis o chestie periculoasa aseara: Constituia ar trebui sa reglementeze ca Parlamentul sa fie obligat sa voteze in favoarea guvernului propus de presedinte.

  7. sunt 2 intrebari, pe doua buletine de vot diferite

    nu am votat la referendum ca sa nu se faca cvorumul

  8. in ce priveste reducerea numarului, citeste despre DUNBAR number (wikipedia)

Lasă un răspuns

