un pic despre Google

Fara a fi un impatimit al telefoanelor (am un Nokia 6310i in varsta de vreo 3 ani si sper sa ma mai duca inca vreo 7…) sau al diverselor gadget-uri electronice, nu pot sa nu iau act de expansiunea lui Google:

  • motor de cautare arhicunoscut
  • o gramada de aplicatii online: aplicatii office, agegator rss, gazduirea de poze, platforma de blogging, diverse modalitati de publicitate, creare de site-uri, mesagerie; si am enumerat doar cateva dintre ele
  • browser
  • in curand sistem de operare propriu (chiar azi il lanseaza, daca nu ma insel) pt computere
  • limbaj propriu de programare
  • sistem de operare pentru telefoane
  • telefon, prin 2010

Astea mi-au venit acum in minte. Sper ca nu am scapat ceva. Ce sa zic, mi se pare impresionant. Este, insa, in regula? Ne ajuta pe noi, consumatorii finali sa fim oarecum dependenti de ei. Oare nu e cam la fel cu monopolul Microsoft? Abia in ultima perioada Microsoft-ul a inceput sa se clatine un pic, odata cu expansiunea sistemelor de operare alternative, si aici ma refer la Linux.

Am citit ca initial telefonul era programat sa apara in aceasta iarna, insa a fost mutat in 2010. Tot conceptul- functionare si desig- va fi controlat de Google, iar comercializarea se va realiza sub marca proprie. Producerea telefonului va fi asigurata de un producator conscrat, pare-se LG.

Zvonurile spun ca „GooPhone”-ul (asta am scos-o eu acum) va avea doar serviciu de date, folosind tehnologia VoIP. Iar orice apel telefonic va fi transmis folosind acest serviciu.

De asemenea, telefonul lor va putea folosi si Google Voice. De acest serviciu nu stiam- permite ca toate numerele de telefon ale unei persoane sa fie grupate sub un singur numar de telefon. Practic, toate numerele de telefon- fixe, mobile, de acasa sau de oriunde din alta parte se pot schimba, insa ele vor fi „ascunse” in spatele acestui unic numar.

Suna bine? Suna rau? Utilizatorii vor decide in final.

Mie, personal, mi se pare ca se intinde foarte foarte mult. Ce mi se pare foarte interesant este faptul ca dovedesc o flexibilitate foarte mare. Chiar daca o parte a realizarilor se bazeaza si pe foarte multe achizitii, cred ca ramane o companie de admirat.

Revin, insa, cu intrebarea daca este in regula ca mare parte din internet sa depinde de ei.

[sursa1], [sursa2], [sursa3], [sursa4]

Posted on 2009/11/19, in tehnic and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Am trecut cu greu peste greseala care m-a oripilat, „compuete”, dar am reusit pana la urma sa trec mai departe!
    Eu am toata stima pentru gugl, au plecat de la o chestie simpla si s-au extins foarte mult. Stii, e una din ideile alea care par banale insa la care nu s-a gandit nimeni. Cel putin asa a fost la vremea lui motorul de cautare.
    Nu cred ca este vorba de monopol. Monopolul cred ca se refera la un anumit domeniu, ori gugl incearca sa se dezvolte mai multe domenii.

    Daca depinde mult din internet de ei si e si moca, atunci e ok :D.

    PS: Am vazut mai demult un documentar legat de alta firma care s-a extins pe foarte multe domenii destul de diferite una de alta. Omul care conduce firma aia mi se pare un geniu pentru ce a facut. Firma se numeste Virgin.

    • multumesc, am corectat

      numele lui e Richard Branson, daca nu ma insel; si da, si mie mi se pare un tip cu initiativa; am citit la un moment dat despre el; si a reiesit ca e un geniu al afacerilor si ca e si cam excentric, atat in viata personala cat si in cea profesionala; poate tocmai din acest motiv ii ies lucrurile bine…

Lasă un răspuns

