cum se mananca o rodie?

Daca vrei, poti sa mai citesti si despre alte fructe exotice:

Sau puteam sa-i zic cum se curata o rodie. Am vrut, insa, sa pastrez acceasi denumirea ca si pentru articolul in care am scris cum se mananca un mango. Si cum statisticile arata ca are succes destul de bun, am decis sa scriu si despre rodii. Cateva cuvinte si cateva poze.

Mai multe detalii despre fruct se pot gasi aici.

Sunt necesare urmatoarele:

  • o rodierodie-01
  • un cutit
  • un vas cu apa

Atentie, sucul de rodie cam pateaza.

Rodia din rolul principal nu arata cine stie ce, da’ mai important era rezultatul final.

Asa ca i-am adus niste imbunatatiri.

Se taie rodia in patru.

rodie-12

Se curata in vasul cu apa- se despart semintele de coaja si de pielite. Vasul cu apa are doua roluri

  • ca sa nu sara picaturi de suc in toate partile
  • sa desparta semintele- care sunt, de fapt, partea comestibila, de resturi de pielite; semintele, fiind mai grele, se vor duce la fundul vasului, iar pielitele vor ramane la suprafata

rodie-13

Rezultatul:

rodie-14

Noi am mancat semintele cu lingurita. In ciuda aspectului initial nu foarte reusit, semintele au fost destul de bune. Am mai mancat o portocala, un mar si un kiwi.

rodie-15

Marul a fost naspa, portocala a fost buna, kiwi-ul a avut un pic de gust de usturoi, pentru ca in timp ce-l curatam mi-a alunecat din mana si a cazut exact unde taiasem niste usturoi.

Pofta buna!

Posted on 2009/11/15, in texte and tagged , , . Bookmark the permalink. 24 comentarii.

  1. Iubesc rodiile… dar nu stiam de metoda ta de curatare. I shall try it :D! Eu o mananc ca pe seminte in timp ce ma uit la un film :D… o deschid pe ‘compartimente’ si mananc treptat. Daca nu apas foarte tare nu-i problema ;))! Am ajuns la performanta de a nu ma mai pata cu suc :D!

    • incearca…o sa vezi ca e mai simplu sa le mananci cu lingurita :))

      pe de alta parte, o sa termini si mai repede, deci o sa fie nevoie de mai multe rodii

      partea nasoala e ca rodiile de la noi nu sunt f coapte

  2. nu se spune cum se mananca de fapt rodia, ci doar cum se curata, ma intereseaza daca se mananca cu semintele din fruct sau nu, am avut discutii aprinse pe tema asta, cei care o mananca intr-un fel nu se gandesc ca poate fi mancata si altfel.

    • eu, de exemplu, mananc acei saculeti rosii cu tot cu samburele din interior; altii mananca fara sambure

      ce fel de discutii aprinse ati avut? cum mai poate fi mancata? chiar sunt f curios

      multumesc pt corectie, insa am inceput un serial cu mai multe fructe; primul a fost mango si cum incepusem deja de ceva vreme, nu am vrut sa schimb numele, am vrut sa fie asemanatoare

  3. Intradevar rodia este foarte bogata in vitamine si o rodie poate hrani si mentine copul omenesc in forma si stare buna pentru mai multa vreme. ADor rodiile si de fiecare data cand mananc o rodie ma gandesc la cat de sanatoasa este aceasta pentru trupul meu. Suntem binecuvantati de natura. In vremurile anticile rodia era considerata ca fiind un fruct favorizat de zei.

  4. CE TARE EEEEEEEE… pana acm nu am stiut cum se mananca si acest sit ma ajutat mult!!!brv celui care l-a scris!!!!!!!!!!!!!!! :)):)

  5. Am incercat , e prima data cand mananc acest fruct si nu stiam ce sa fac cu el dupa ce l-am cumparat din curiozitate .. multumesc :D

  6. Rodia este intradevar grozava

  7. gabriela ene

    Asta e mazgaleala,de fapt se taie cu cutitul motul, apoi in jumatate si se bate cu o lingura,coaja pana cad toate boabele.
    Incercati !

  8. intamplator sau nu, dupa ce am mancat timp de o saptamana cate o rodie ,doua pe zi am observat ca doi negi de piele ( nu alunite) au inceput sa ma doara, s-au inflamat iar ulterior s-au inegrit si au cazut singuri.

  9. cata prostie este in Romania ,te mai miri de ce suntem ultimi,pai cum frate o cumperi si nu sti daca se poate servi sau nu,este simplu ca orice fruct exotic are mai multe intrebuintarii si se serveste fara alte fructe altfel taie mecanismul care tine de efect!

    • Edi, esti reprezentantul prositiei de care vorbesti, nu se intelege o iota din ce-ai scris. Mai foloseste un semn de punctuatie

  10. Eu de obicei le cumpar pe alea care arata deja obosite, coaja sa fie cu aspect de uscat / vechi , toate acesta din motiv ca am descoperit ca sunt foarte copte semintele si la unele chiar foarte dulci.
    Sunt foarte bune rodiile doar trebuie sa ai rabdare la partea cu scosul semintelor.

  11. O metoda ingenioasa pe care am incercat-o este urmatoarea: Roadia se spala putin si apoi, asa intreaga se apasa rulandu-se pe masa in toate directiile simtind practic cum in interiorul ei se sparg semintele. NU apasati ff tare pt a nu ii fisura coaja! Apoi se introduce un pai in ea si se bea sucul. Se poate muta paiul si pe alte parti. Experimentati si fiti creativi. Sanatate!

  12. bun articol,nu eram sigura ca asa se procedeaza :) dar daca separ fructul de coaja pot sa le bag la blender,impreuna cu alte fructe,nu ? :)

  13. Acest fruct este foarte bu am incercat si mia reusit

  14. Rosu Crenguta

    Prima data nici eu nu am stiut cum sa o curat am taiato si cand am gustat din coaje era asa de amara :( si cand am gustat din seminte erau bune ff bune, dar eu le mancam defapt le mestecam si scuipam samburele :) nam stiut cum se face dar am citit la tine ,dar nu am aflat cum se mananca cu totu sau fara samburele acela:(((( :))

  15. Eu tocmai mananc o rodie o.o

  1. Pingback: cum se mananca un mango? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  2. Pingback: cum se mananca tamarillo? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  3. Pingback: cum se mananca « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  4. Pingback: cum se mananca granadilla « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  5. Pingback: cum se mananca maracuja? « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.