Bucuresti- Otopeni: trenul CFR in actiune

Luni de dimineata. Am plecat din tara. Avionul pe la 11 dimineata. Ultimul check in la 09:10. Nu prea stiam cum sa ajung (nu agreez taxiurile). Am decis sa iau trenul care merge de la Gara de Nord la aeroportul Henri Coanda. Asa ca, sambata seara, m-am dus pana la gara sa vad ce trenuri am. Am aflat ca sunt din ora in ora, icepand cu 05:15 sau ceva pe acolo. Cel putin asa scria pe mersul trenurilor.

Calatoria dureaza cam 50 de minute, cu tot cu transferul cu autobuzul. Acceptabil. Pretul- 6 lei. Cel mai bine mi se potrivea cel de 07:15.

Luni de dimineata la 06:15 ies din casa. La 06:45 sunt la gara.Iau bilet. Ma duc la peron. Peronul 13. Se face 7. O singura do-n-soara pe peron. Dardaie de frig. Si io. Incep sa ma plimb, sa nu dau in benga.

07:05. Inca nu se vede nimic. Mai apar niste persoane.

07:10. Tot nimic. Nici pomeneala de tren. Io stau sa ma gandesc ca daca ar trebui sa plece la 07:15 trebuiau sa-l traga la peron. Peronul 13.

07:15. Nimicul persista in nimicnicia lui. Ma duc la Informatii. Stupoare sau, poate, confrimare. Intarzie 10 minute. Acceptabil

07:25. Mortii ma-sii. Inca nu a sosit. Calculele arata ca daca vine la si 25, pleaca la si 35…cu 50 de minute, 08:25. E, inca, in regula.

07:35. Natia ei de treaba. Incapabilii drecu’. Nici urma de tren. O persoana, intre timp, a disparut de pe peron. In curand si a doua.

07:40. Ma duc la informatii sa aflu cum pot sa recuperez banii si sa-i spun ca e bataie de joc. Aflu ca pot sa-i recuperez de la casa de bilete.

II iau, desi numai 90%. Restul sunt taxa de procesare. Bine, traiesc si cu asta. „Dar de ce vreti banii inapoi?” „Ca e bataie de joc. Trebuia sa plece la si 15 si e si 45 si inca nu a venit”.

Ma sui intr-un taxi. 1.4/km. Toate aveau atat. Nu am cautat mai ieftin. Doua-trei semafoare la Victoriei. 2 la Baneasa. La 08:35 sunt la aeroport. 35 de lei, cu tot cu bacsis. Omu’ de treaba. S-a grabit. Si a si pus benzina de 10 lei. Pe care ii castigase la cursa anterioara.

O sa fac reclamatie la CFR. Nu o sa se rezolve nimic. Da’ le cer taxa de procesare inapoi. 60 de bani, sa moara tzaca. Pacat ca nu am luat bonu’ de la taxi, ca ii ceream si pe aia inapoi,

La intoarcere, scapat de presiunea timpului, am decis sa iau tot trenul.

17:45. Luat bilet.

18:10 Urcat in microbuz. Da microbuz cu 20 de locuri, fara loc de bagaje.

18:20. In sfarsit, plecam.

18:24. Ajunge la gara Otopeni. Noroi. Se vede o rampa. „Unde-i gara?”, intreb. Mergeti pe rampa si acolo e peronul. Trenul vine la 18:28. Pe peron, un caine asteapta ceva de mancare. Nu am decat un mar. Il ignor. PE peron, 2 becuri, cate unul la fiecare capat. Iar peronul e lung de vreo 50m. Prefer sa raman la lumina.

18:28. Chiar vine trenu’.

19:15. Am ajuns in gara de Nord. 23 km, pe calea ferata. 50 + 4 minute. O gramada de timp.

Daca ar fi sa compar tot timpul(asteptare + deplasare), cam in acelasi timp am ajuns de la Heathrow la Cambdridge. Cam 80 si ceva de km.

Concluzia: daca pleci, mai bine ia ceva mai sigur. La intoarcere merge daca nu ai presiunea timpului. Oricum, senzatia e ca nu prea-si respecta orarul de functionare. Exista foarte multe necunoscute care pot aparea pe parcurs. Ma gandeam, daca raman cumva in camp…de ex, se strica trenu’…nu am nicio sansa de a mai ajunge la aeroport.

Oare ar trebui scos? Nicidecum. Insa cre’ ca ar trebui imbunatatit. Moment in care ar deveni imbatabil, zic eu. Iar taxiurile ar deveni aproape inutile. Oare se vrea asta? Acest tren e, insa, semn de normalitate. Da’ imbunatatiti-l, frate, ca asa e aiurea rau. Si respecta, ma, nene, oraru’, ca io risc sa nu ajung la avion. Ceea ce e rau.

Asa, ca incasari pe care le are cfr-ul cand face aceste curse: la plecare- cam 8 persoane, deci 48 de lei. La venire, 7, deci 42 de lei.

Fabulos, 90 de lei pe doua curse de 46km. Aproape 2 lei/km. Oare cum sa nu mearga pe pierdere? Cre’ ca microbuzul ii costa muuult mai mult decat cat castiga ei din cursa cu trenul.

Sincer, eu as plati mai mult. Da’ sa stiu ca ajung la destinatie. Fara sa stau 2 ore in autobuz si in trafic. Decent, adica.

Concluzia mea e ca ideea este extrem de buna. Trebuie, insa, aplicata eficient, ca sa produca si bani. Nu sa fie doar o incropeala pe genunchi. Si, nicidecum, eliminata, ci imbunatatita. E un semn de normalitate.

E posibil sa te mai intereseze:

Posted on 2009/11/06, in păreri, trafic and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

Lasă un răspuns

