evidenta populatiei mi-a facut o surpriza…

…placuta.

Pe scurt, am interactionat cu Evidenta Populatiei pentru o schimbare de buletin. Actele necesare pentru schimbarea cartii de identitate, in cazul schimbarii domiciliului, un pic mai jos.

Luni…ora 09:15. Cinci persoane la coada, doua in maghernita. Coafura rezista. Eu nu. Am plecat dupa 3 minute.

Marti…ora 08:50. 2 persoane. 08:55. Apare a treia persoana. „Sutem aici de la 08:30 pentru ca ne grabim foarte tare”. Injur in gand. Imi venea sa-i zic „baga-ti-ai undeva o sticla de lapte”. Am mai rezistat 3 minute. Am plecat. Am decis sa ma duc la cealalta locatie unde se puteam depune actele, chiar in aceeasi seara. Aveau program pana la ora 20.

Aici…surpriza…la ora 19, nu era nimeni la coada. Din fericire pt mine era si functionarul care se ocupa de preluat actele si de facut pozele. Locatia foarte civilizata- ghiseu frumos, mocheta, prospat varuit, masa pe care sa completezi diverse formulare…Am fost impresionat. E un semn de normalitate.

Asa ca am un mesaj pt acea persoana grabita. Scapa de complexu’ sticlelor de lapte, casca ochii si alege alt loc. Asta in caz ca te grabesti asa de tare cum zici. Pentru ca, in cazul (fericit) de fata, am avut posibilitatea de a alege.

Si acum actele necesare schimbarii cartii de identitate in cazul schimbarii domiciliului:

  • timbru fiscal de 4 lei
  • taxa de 7 lei care se plateste la administratia financiara de care apartine noua locatie
  • actul de proprietate de a casei (daca nu esti proprietar, nu stiu cum se procedeaza- cred ca trebuie ceva contract de inchiriere sau ceva scris de la proprietar ca te lasa sa stai acolo); copie si original
  • certificat de nastere, copie si original

Later edit: cf comentariului lui OMU, daca nu esti proprietar, tb sa-l iei dupa tine pe proprietar si sa semneze el ca te ia sub aripa lui; iar el, proprietarul, trebuie sa aiba actele casei.

Posted on 2009/10/07, in texte and tagged . Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Da.Noi am fost invatati cu vesnicele cozi.Am observat ceva.Poate sa fie acelasi produs la n magazine.Lumea e atrasa de coada.:)

    • Legat de chestia asta, la un moment dat am trait o faza absolut hilara. Eram in parcarea unui hipermarket. Si undeva pe acolo exista un birou unde se dadeau garantiile. Se facuse coada…iar cineva de langa mine intreaba…”Oare ce s-o da acolo?”

  2. lavinicamitu

    As spune mai degraba ca este vorba despre o lipsa de informare. Ma indoiesc ca suntem intr-atat de masochisti incat sa alegem aglomeratia. Doar ca multora dintre noi le lipseste acea educatie a optiunilor sau ne complacem in comoditatea de a gasi vinovati fara ca noi sa fi incercat sa gasim solutii.

  3. Dacă nu eşti proprietar, cauţi unul care să vrea să te ia la el în spaţiu ( părinţi, bunici, unchi, naşi, amantă etc.) şi să te însoţească la ghişeu unde va semna dându-şi acordul. va trebui să aibă la el actul de proprietate al imobilului.

  4. @lavinicamitu: intr-adevar, e posibil sa fie asa; asteptam mereu pe altcineva sa ne dea mura-n gura; si mai suntem si ignoranti…

  5. Si pe mine m-a surprins treaba asta cand mi-am schimbat permisul de conducere. In fine ca nu stiu cum o fi in alte localitati insa in Bucuresti mi-au lasat o impresie buna.

    In schimb la permis de conducere am observat o scapare. Daca permisul expira dupa 10 ani trebuie sa iti faci analizele medicale. In schimb, daca sa zicem ca eu il pierd sau il deteriorez sau imi schimb domiciliu cu cateva zile inainte sa expire atunci imi fac unu nou valabil inca 10 ani fara a face analizele. Nu mi se pare tocmai in regula dar sa zicem….

  6. @Andreiy: ideea este sa nu lasi permisul sa expire; nu este necesar sa-l declari pierdut sau deteriorat; important e sa-l schimbi inainte sa expire

  7. lavinicamitu

    😀😀😀 nu ma pot abtine…asta cu a il schimba inainte sa expire😀😀😀 daca ai fi in locul meu acum la birou si ai vedea maldarul de hartii pe care il am in fata si cu care imi bat capul de vreo trei saptamani pentru ca un certificat nu a fost prelungit la timp (si nu eu sunt de vina) ai intelege de ce rad isteric…😀😀😀 . O sa printez un A4 cu sfatul asta si il lipesc sefei pe birou…

    • @lavinicamitu: sau poti sa-i pui ceva de genul „e mai bine sa previi decat sa tratezi”; sau chestie corporatista „sa fim proactivi” :))

  8. @lavinicamitu: cred ca procedura de prelungire ar fi mult mai usoara daca te situezi intr-o anumita marja de timp presupun. La tine e vorba de un „certificat” (nu am ineteles despre ce certificat e vorba) care a expirat de ceva timp…

    @horia: bah ce limbaj corporatist ai prins! iti place nebunule

    • @Andreiy: eh, reminiscente ale trecutului; oricum „proactiv” mi se pare un cuvant absolut genial…da’ nu stiu de ce cand il aud sau pronunt…ma vad numai pe bicla…

  9. lavinicamitu

    😀 @andreiy, indiferent de ce act ar fi vorba, nu-ti doresc niciodata prelungiri ca asta de care am eu parte…ideea e, cum spunea si horia, sa le facem la timp si am folosi altfel energia irosita cu hartagorii si drumuri pe la ghisee. Asa ca va doresc cat mai putine prelungiri si schimbari peste termen🙂 …Din greseli invatam…(eu am luat la puricat toate actele sa vad ce mai expira si inca mai puric😀 )

  10. @lavinicamitu: deh, cin’ s-a fript cu ciorba….😛. Ar trebui sa faca si astia un sistem de notificare gen card la banca sau ceva. Sa te anunte (telefonic/email) cu ceva timp inainte sa expire. Cu ocazia asta au si spammeri mai multe locuri de unde sa numere de telefon/emailuri insa si tu stii la timp.

    Oricum probabil solutia asta (buna zic eu) va fi implementa doar cand va prelua doamna Udrea si Min. de Interne , altfel nu vad cum ar putea sa vina altcineva cu idei bune….

  11. @horia : probabil de la diferite reclama la sucuri Prigat. Apropo, la reclama parca la Prigat am auzit aseara „Vino si gusta juice-urile Prigat”. Adica nu mai bei suc bah , bei gius😀

Lasă un răspuns

