doua intrebari

  1. Oare de ce se uita lung oamenii dupa ambulante? Vor sa vada unde se duc? Se intreaba cine e in ea? Poate il stiu? Poate il compatimesc? Spera sa se intample ceva si ei sa fie martori?
  2. Masinile diverselor companii de paza stau prin orase protapite exact in dreptul denivelarilor de pe trotuare (stiti, acele denivelari care permit o urcare/coborare facila pe/de pe trotuar); toate sunt masini mari, de teren. Care-i scopul?

Posted on 2009/09/30, in texte. Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. la prima intrebare pot sa spun doar atat: decat sa se uite lung mai bine ar face loc.

    la a doua insa pot sa completez: nu numai ca stau acolo dar se si uita lung si amuzati cum eu – mamica ma chinui sa cobor si sa urc caruciorul pe unde e ditamai bordura, eventual o iau pe sosea pentru ca nu am pe unde sa le ocolesc masina.

  2. 1. pentru ca aia care se uita lung se uita lung dupa orice iese din decor : o ambulanta, o masina de pompierei, unu imbracat mai ciudat, o gagica buna ,etc😀

    2. nu stiu care e scopul insa important e ca scopul scuza mijloacele🙂. Astora si in gerenal celor care parcheaza pe trecerea de pietoni si sunt si in masina ar trebui sa intri pe o usa si sa iesi pe cealalalta. zic

  3. noapteaiguanei

    1. Când erau ei copii de grădiniţă jucau „salvarea, m-am tăiat”… oricum, un joculeţ pe care eu nu l-am înţeles niciodată (atunci nu am întrebat pe nimeni pentru că îmi era teamă să nu râdă ce mine, acum nu mă mai interesează!). Ei bine, acei oameni probabil că nu s-au maturizat suficient şi încă mai repetă (în gând!)…
    sau…
    pentru că suferă de o curiozitate morbidă (vorba ta, speră să se întâmple ceva!)

    2. Sunt de acord cu Zuzu (chiar astăzi am avut un asemenea „conflict” – nu era maşina unei firme de pază, dar asta nu are importanţă – pe un trotuar lat cât toate zilele îşi parcase „gipanul” de-a curmezişul” – eu, cu căruciorul, am fost nevoită să circul pe stradă. L-am întrebat pe individ cadă nu ar merita să îi zgârii din „greşeală” maşina. Bineînţeles că a avut veşnica replică „inteligentă”, cea cu „ce-ai femeie, esti ne… – şi nu e vorba de nesimţită!)

    • 1. probabil, mai ales ca, per ansamblu, suntem un popor caracterizat de invidie („sa moara si capra vecinului”), curiozitate…
      2. teoretic, in astfel de situatii, poti telefona la politia rutiera si sa semnalezi acest lucru; iar ei ar trebui sa trimita un echipaj care sa faca poza si sa-l amendeze

    • 1. in cazul asta nu e vorba de „sa moara si capra vecinului” ci e vorba de „sa moara chiar vecinul”😀
      2. practic am auzit ca de cele mai multe ori chiar se intampla asta. incredibil nu?

      • practic, sor-mea chiar a patit-o; blocase intrarea intr-un restaurant; da’ blocase astfel incat aia nu mai puteau sa iasa de acolo…asa ca au chemat baietii politia si i-au facut poza si i-au dat si amenda(si, evident, pcte de penalizare) si au mutat si masina vreo 200m mai incolo; oricum, eu zic ca a scapat ieftin ca daca o ridicau si o duceau acolo unde duc masinile ridicate…om se facea, sa dea 700 de lei din buzunar…

  4. Cum adica a blocat intrarea in restaurant bre? Oricum mai tragic in restaurant e cand nu poti sa intri nu cand nu poti sa iesi😛. Si mai rau era ca putea sa o bage la sechestrare de persoane😀

    • acum nu stiu exact cum a blocat-o

      din spusele ei am inteles ca parcat pe trotuar; eu am trecut pe strada aia si trotuarul e lat fix cat sa stea o masina pe el, deci vreo 2-2.5 metri; ea, ca sa lase loc pietonilor sa treaca, a parcat cat mai aproape de zid, insa nu a vazut intrarea…

      cam asa cred eu ca s-a intamplat…acum, insa, as fi vrut sa fata alora care au incercat sa iasa…deschizi usa si …zbang…o masina in fata…si constati ca nu poti iesi decat…peste masina

      ce e cert e ca si-a luat amenda si pcte de penalizare

  5. uite inca sa chem politia pentru astia cu firmele de securitate nu am incercat. dar am incercat la bloc, unde duc un adevarat razboi cu „domnii” si „doamnele” care nu pot parca decat la 3 m de intrare in bloc. problema e ca intrarea e pe o aleiutza ingusta cu gard pe margine, ca urmare o masina parcata acolo blocheaza accesul mai ales daca ai si carucior.
    asa ca am amenintat, am anuntat in sedinta de bloc, am lasat afise prin bloc (evident au fost rupte la 10 min dupa ce le-am pus) si in cele din urma am inceput sa chem politia. care a venit si in 5 min a disparut si masina comod parcata la intrare🙂.

    • am vazut zilele trecute o chestie care mi-a placut super mult, nu f distructiva, insa sare in ochi

      un vw touareg blocase o astfel de intrare pe trotuar, iar cineva care nu a putut cobori/urca de pe/pe trotuar i-a rdicat stergatoarele;

      si i-a scris cu marker-ul pe geamul de la sofer ” acces blocat”

      m-am nimerit in zona exact cand proprietaru’ venea la masina…se uita si nu-i venea sa creada…ramasese perplex; nu as putea spune, insa, dc marker-ul se stergea usor sau nu; e posibil ca cel care a scris sa fie cu state vechi in astfel de lupte de guerilla si sa aiba un marker care se sterge greu

      ideea mi s-a parut grozava- nici f distrugatoare, dar nici ceva care sa fie uitat usor

      desigur, sunt sigur ca exista si metode mult mai distructive😀

    • @Zuzu:
      Se intampla de multe ori ca respectivii sa nu isi dea seamca blocheaza un acces cu caruciorul (mai ales daca nu au copii). Eu pentru aia gasesc intelegere daca se intampla o singura data. Dup’aia ar trebui sa devina constienti si daca in continuare nu sunt atenti devin nesimtiti.
      Mie asta cu politia mi se pare solutia cea mai buna. Foarte multa lume se vaita ca in general politia si comunitarii nu fac nimic. Insa de majoritatea datilor asa au auzit si ei de la prieteni sau de la vecini. Nu zic, de multe ori politia ar trebui sa se auto-sesizeze insa daca ei nu o fac nu e o scuza pentru noi sa stam si sa ne plangem de mila. Facem sesizari si tot ce depinde de noi , poate incet incet lucrurile se vor schimba. Eu chiar am avut surprize de cateva ori.
      Pe de alta parte, am un vecin care da mereu televizorul foarte tare. Atat ziua cat si noaptea. M-am dus i-am batut la usa, nimic. Asa cateva seri la rand. Prietena mea deja era foarte deranjata si i-am zis ca voi chema politia. A venit si politia a batut la om la usa, la geam (sta la parter) si nimic. Am pandit pana a iesit din respectivu din casa si am realizat ca era un batran care saracu nici nu prea auzea bine. Am convenit cu el ca ziua nu ma deranjeaza insa macar dupa ora 22 sa il dea mai incet. Omul e si de bun simt si nu mi-as dori sa ajung sa nu constientizez cand ceva se aude tare sau incet. E deranjant si din cauza faptului ca omul nu isi permite foarte multe si casa e cam goala si rasuna. Uneori daca da drumul la tv pe la 23 se aude din nou tare pentru cateva minute (probabil ramas cu sonorul de peste zi) insa consider ca nu merita sa mai sun la politia din mai multe motive : am avut cu cine ma intelege, omul nu e nesimtit si nu o face intentionat, deranjul nu e asa de mare.

      @Horia:
      Mie nu imi plac chestiile astea. Am avut acum ceva timp o discutie cu sor’mea legata de tema asta. Ca si ea mi-a zis ca la un moment dat nu avea loc sa cu carutul din cauza unei masini parcate de o tipa chiar pe trecere. Mi-a zis ca ii venea sa verse sucul pe care il avea in mana pe masina tipei. Insa, in momentul in care tu faci chestia asta iti asumi niste lucruri. Daca esti in stare sa ti le asumi o faci, daca nu nu. Pentru ca din acel moment si tu si respectivu sunteti oarecum in ilegalitate.
      Chiar acum ceva timp prezentau astia un caz cu un tip din Craiova care a inceput sa loveasca toate masinile parcate pe trotuar pentru ca nu avea loc. Vedeam tot felul de comentarii: bine a facut! A facut bine, insa trebuiesc pedepsiti in cazul asta atat soferii cat si omul respectiv.
      Sunt momente cand intr-adevar te simti mai bine sa dai cu markeru, sa lovesti masina aluia etc, daca esti dispus sa iti asumi apoi treaba asta e ok.

      • @Andreiy, legat de ce spune zuzu: exista oameni cu care te poti intelege, oameni cu care nu te poti intelege; de ex, vecinii nostri au o droaie de copii; pana nu le-am spus ca chemam politia, era scandal in fiecare seara pana la 24; acum la 22 termina; de asemenea, pot sa-ti mai dau un exemplu de o altercatie la care am fost martor- un individ asculta muzica la maxim pt ca asa vroia el; altii, vroiau liniste; pana cand acel individ nu a fost admonestat pe limba lui, nu s-a calmat
        la zuzu situatia este aboslut bizara- acea masina apare, invariant, in 90% din cazuri parcata in fata scarii, astfel incat chiar si tie, om singur cu un pic de burta iti e greu sa te strecori; iar dc nu apare acea masina, sigur vor fi altele;

        @Andreiy: nici eu nu sunt de acord cu vandalizarea masinii; de aceea am si zis ca acest gest, de a scrie cu un marker, mi se pare rezonabil; si e posibil sa aiba mai mult efect decat o amenda de la politie…nu de alta, dar il doare mai mult sa-si vada masina maltrata decat ars cu 100 de lei la buzunar

        probabil, insa, ca daca autoritatile ar aplica sanctiunile impuse de lege, iar aceste sanctiuni ar fi mult mai drastice, s-ar schimba situatia; iar dc oamenii nu ar mai fi asa de indiferenti, mai mult ca sigur ca s-ar schimba ceva; sau mai degraba pasivi, nu indiferenti; ca ei vad, dar nu fac nimic- reclamatie, chemat politia etc. din acest motiv am si scris aceasta scrisoare deschisa

        bine, sb ei e legat de serviciile ratb, insa se poate stabili un echivalent

  6. Da, daca admonestezi pe limba lui esti de acord ca te expui la unele chestii?
    Iar legat de „om singur cu un pic de burta” aici nu iti pot spune decat sa mai lasi naibii shaorma aia si sa mai pui si tu mana la un pic de sport😀.

    Aia cu pasivitatea e problema. Pentru ca intr-adevar nu ai nici garantia ca chiar daca tu sesisezi organele ala va fi pedepsit cumva (insa e o conditie necesara, e adevarat ca nu si suficienta).

    • da, sunt de acord ca cel care se apuca sa-si faca dreptate singur este expus si el unei posibile sanctionari de catre autoritati; de cele mai multe ori acest gest este, insa, o expresie a faptului ca rabdarea omului a ajuns la limita; de asemenea, poate fi interpretata ca si o neputinta si limitare de a lua o decizie mai buna si mai constructiva

      eu am patit-o; eram cu moto si un vehicul s-a pus in spatele meu la 2 metri…am inceput sa ne ciorovaim din mers apoi i-am aratat oares’ce…moment in care si ala a inceput sa-mi arate mie…apoi m-a depasit, mi-a taiat fata, franat etc…

      l-am lasat sa se duca, apoi am oprit la primul politist, i-am relatat abosult tot; el a zis ca suntem amandoi vinovati si ca si eu pot sa iau 2 pcte de penalizare pt semne obscene

      o alta problema e nesimtirea…insa ea va aparea mereu daca nu e sanctionata; am citit pe undeva ca fiecare din noi e violent, insa unii isi infraneaza mai mult sau mai putin violenta; cei care si-o infraneaza mai putin ajung sa ii bata pe altii sau sa-i omoare; cred ca ceva asemanator e si cu nesimtirea

  7. Da, eu nu ma refer numa la sanctionarea de catre autoritati dar il poti provoca pe ala si conflictul in loc sa se stinga mai mult se aprinde – iar acum tu nu erai decat o victima initial.

    Si eu cred treaba ca in fiecare exista o violenta latenta (violenta asta vine din reflexul de autoconservare, din lupta pentru supravietuire etc. Intocmai ca la animale, pentru ca si noi suntem niste animale – unii mai animale decat altii😛 ). La fel cum un animal este violent pentru a se apara, pentru a manca sau pentru a isi impune superioritatea asa e si la om.

    Nesimtirea cred ca vine mult mai mult din educatie.

  8. @andreiy, legat de educatie si mentalitate avem cele mai multe probleme. am fost pusa de curand intr-o situatie hilara prin grotescul ei. tocmai cand veneam acasa un binevoitor isi parca „jeepanul” in fata scarii, blocand evident accesul. mi-am permis sa ii spun pe un ton neutru ca acolo nu este loc de parcare. atat mi-a trebuit, reactia a fost si citez „imi bag **** in tine si daca mai comentezi te troznesc f****-ti..” aia si ailalata si asa mai departe si evident deja ridicase mana la mine. am ramas atat de perplexa de reactia lui incat nici macar nu am fost in stare sa ridic tonul, i-am spus doar ca nu ma impresioneaza si mi-e mila de copilul lui pt educatia primita.
    Dl. colocatar evident lucreaza prin MAI sau ceva de genu, era cu fetita de scoala dupa el (iti dai seama educatie ce ofera) si la 2 zile dupa incident a devenit presedintele blocului in lipsa (era prea ocupat sa vina macar la sedinta). Dar deh…persoana importanta. Noi nu am semnat procesul verbal pt ca nu am fost de acord. Si ce folos?
    Ce ar fi trebuit sa fac?
    Cum reactionezi in fata unei asemenea situatii???
    Eu una am mai bifat un motiv de plecare din tara…

  9. Mie joia trecuta mi s-a intamplat ceva de genul asta.
    Pe la 12 noaptea cativa vecini s-au strans la subsol (probabil la un pahar de vorba). Stau la parter si se aude destul de bine cand cineva este la subsol. Initial am crezut ca vor sa dea drumul la caldura pentru ca se auzeau oarece zgomote de tevaraie. Nu stiam de ce la ora aia trebuie sa dea drumul , insa fie. Pe la 12:30 am adormit si m-am trezit pe la 2:30 pentru ca ii auzeam vorbin tare (probabil paharul de vorba s-a transformat in ceva mai multe). Prietena mea nu adormise deloc asa ca am baut in teava. Nimic, m-am dus pana la usa subsolului si am tipat la ei cum ca as vrea si eu sa dorm si sa isi schimbe locul de vorba. S-a facut un pic liniste (probabil ca nu au realizat intocmai ce se intamplase) si apoi au continuat. M-am mai dus o data de data asta am tipat ceva mai tare. Printre vecini erau seful de scara si un vecin care lucreaza la SIE. In momentul ala s-a oprit si au zis :”Da cine esti? Vino aici.”. Le-am raspuns ca „nu vin acolo ca vreau sa dorm si daca au vreo problema sa vina ei la apartamentul 2”. In 5 minute au plecat.

    In mare parte ei se bazeaza pe faptul ca au un pic de tupeu si pe faptul ca nimeni nu are timp/bani/chef sa cheme politia, sa ii dea in judecata,etc. Eu ma gandesc intai daca merita sau nu si la ce consecinte poate avea pe termen lung. Daca ma bag in scandal atunci de obicei sunt dispus sa merg pana in panzele albe (pe caile legale bineinteles). Omu’ s-ar putea sa aiba pile, relatii dar am zis ca pana nu ma frig odata… Oricum, in naivitatea mea cred ca niste legi nu pot fi incalcate flagrant.

    Cate motive ai pana acum ?😛 Dar de a ramane?

  10. @andreiy: sincera sa fiu am cam pierdut sirul la numarul de motive de a pleca. in rezumat ar fi: vreau si eu sa traiesc intr-un mediu civilizat din toate punctele de vedere.
    Motive de a ramane: familia, prietenii si tara pe care nu am vazut-o in intregime. Dar toate se rezolva: o sa vin in vacante, o sa vad prieteni, familie, tara.
    Cand bun in balanta bune si rele imi pare rau sa spun dar motivele de a pleca atarna mult mai greu. Nu mai am timp de irosit cu speranta ca va fi mai bine. Am irosit 20 de ani si acum am un copil. Si asta este cel mai important motiv de a pleca…ce sa invete aici? unde sa creasca? ce sa vada in jurul ei?
    poate ca ea o sa aiba la ce sa se intoarca aici cand o fi de varsta mea…

  11. @zuzu:

    Pai si atunci de ce nu o faci? Trebuie sa pui foarte bine in balanta motivele. Eu am plecat pentru o scurta perioada dar m-am intors momentan. Lumea era mai civilizata, mai putin stres, mai mult timp liber insa nu ma simteam eu cum ar fi trebuit. In viitor cine stie…
    Familia si prietenii ii consider un motiv bun. Tara? Ai lucururi de vazut cred ca in orice tara, cu toate ca ne place noua sa credem ca suntem speciali si in cazul asta.
    Nu ii consider a fi irositi cei 20 de ani, este o experienta. De exemplu sefa mea a venit in tara dupa 8 ani pentru ca a zis ca ea vrea sa isi creasca copilul aici.

    Ne aflam intr-adevar mult in spatele celorlalti europeni, insa nu imi place cei care stau aici si zic : ce tara de cacat, eu o sa plec din tara. E foarte usor sa pleci. Crezi ca ai un luminos mai bun acolo? E ok atunci, du-te decat sa stai aici si toata ziua sa blestemi soarta.

  12. @andreiy:

    pei chiar o fac. am trimis dosarul de emigrare si acum asteptam sa ne programeze la interviu.
    si da, am cantarit foarte bine. stiu ca sunt multi care au fost plecati si care s-au intors din diverse motive inclusiv pentru cresterea copiilor. pe de alta parte conteaza si conditiile in care ai plecat si ce ai facut acolo si ce ti-ai imaginat ca vei gasi acolo si evident capabilitatea de adaptare a fiecarei persoane in parte. cunosc si caz de persoana care s-a intors in tara fiind convinsa se sot. si acum regreta. cunosc si persoane care sunt fericite ca au plecat.
    totul depinde de cum de adaptezi acolo si pana la urma trebuie sa ai si un dram de noroc.
    noi vrem sa plecam pe profesie tocmai pt ca nu ne imaginam ca acolo umbla cainii cu covrigi in coada. o sa muncim la fel de mult si altundeva doar ca atunci cand plec obosita de la serviciu nu o sa trebuiasca sa incep batalia zilnica cu nesimtirea ce ne inconjoara.
    poate ca acolo o sa deschid si eu televizorul sa vad ce mai face conducerea tarii. ca la noi mi-e cam scarba…samd.
    eu nu am zis niciodata ca tara asta e de kkt. doar ca ce se intampla aici nu este normal si nu mai sunt dispusa sa lupt pt normalitate. am facut-o si o sa o fac pana in secunda in care plec dar ajunge. am tot respectul pentru cei care or sa ramana aici si or sa o faca in continuare dar pana la urma vreau sa ma gandesc si la mine si la copilul meu. doar pentru ca s-a nascut aici nu inseamna ca nu are dreptul la o viata mai buna, mai civilizata si am de gand sa i-o ofer.

  13. Daca ai trimis dosarul de emigrare presupun ca pleci undeva in SUA/Canada. Probabil te-ai gandit si la ce va presupune ca timp si costuri o vacanta in Romania in care in mod sigur nu vei petrece cat timp vei vrea cu prietenii.

    E un lucru pozitiv daca nu iti imaginezi ca umbla cainii cu covrigi in coada, insa vei scapa de „conducerea tarii” si vei da de altele. Fiecare tara se confrunta cu problemele ei probabil iar jurnalele de stiri nu contin numai fapte cu ce a infaptuit frumoasa tara. Am auzit multa lume zicand ca uite ca in afara nu au presa si televiziuni jegoase ca la noi. De ce? Pentru ca noi prindem in tara CNN, Euronews si primim ziare de nisa. Au si ei lepadaturile lor.

    Ce zici tu e adevarat, depinde foarte mult de gradul de adaptabilitate si de firea omului, ceea ce e mai important e sa ai in vedere si faptul ca poti fi si tu printre cei neadaptati si sa pastrezi un plan B de intoarcere in tara.

    Apropo? De ce ai ales tocmai SUA/Canada si nu ceva european?

  14. Da, am ales Canada. Intr-adevar va fi scump biletul de avion spre Romania… dar si vacantele exotice vor fi mult mai ieftine😛. Iar de prieteni si familie… ce pot sa zic… nici in Romania fiind nu petrec atata timp cat mi-as dori, pt ca toata lumea are serviciu si alte obligatii pe langa.

    Nu imi fac iluzii ca va fi roz prin alte parti dar nici negru. Peste tot sunt oameni de toate categoriile insa conteaza proportia acestor categorii. Am studiat destul de bine cum se desfasoara viata prin alte tari, atat cat am putut prin mijloacele de care am dispus.
    Din Europa ne-ar fi placut foarte mult Elvetia si chiar sotul meu a gasit niste joburi f potrivite pentru el. A aplicat, a primit raspuns mai mult decat pozitiv, joburile erau cu relocare pt familie, ce sa zic…misto. Iar la 3 zile dupa aceea… surpriza: „ne pare rau dar din cauza cetateniei romane nu putem sa va angajam”.
    In restul Europei nu prea ne-a mai tentat altceva. Tarile cele mai interesante nu ne privesc chiar ca pe membri ai UE cu drepturi depline. Nu aveam de gand sa plecam de la Romanica in Italia sau Spania…ca n-am facut nimic.

    Asa ca am ajuns la Canada, unde au niste programe foarte misto de emigrare si de sustinere a emigrantilor dupa ce ajung acolo.
    Noi suntem hotarati sa ne descurcam si sa ne adaptam. Nu vrem sa locuim in comunitate de romani tocmai pt ca vrem sa ne rupem de porcaria de aici. Nu am de gand sa stau seara cu alti romani sa urmaresc stirile din Ro pe net si sa comentez ce fac „vip-urile” din Ro. Asta nu se cheama adaptare si astia sunt cei care se intorc.

    Evident planul B este intoarcerea dar ala este doar asa ca chestie. Nu plec sa incerc. Plec sa-mi fac o viata mai buna.

    Stiu ca multa lume nu intelege o astfel de gandire, nici eu nu as fi inteles-o pana acum ceva timp dar s-a umplut paharul. Iar experienta de a fi insarcinata si de a umbla cu bebe prin acest minunat oras a fost f importanta pentru decizia mea.

Lasă un răspuns

