Crosul Petrom 2009- am fugit si anul acesta

Crosul Petrom 2009 a avut loc și anul acesta, în aceeași locație și pe același traseu- Pta Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Kiseleff, Pta Victoriei, Aviatorilor, Pta Charles de Gaulle.

Bine, alergat, fugit..Dar după ce? La această întrebare nu sunt sigur că am găsit răspuns. Îmi e foarte clar faptul că nu am șanse să termin vreodată în primii trei. Cred că alerg pentrul metrul de pistă pentru biciclete. Alerg pentru un oraș mai prietenos.

În acest an au fost cam 2000 de participanți(asta după spusele lui Măruță care intreținea atmosfera pe acolo). Cu 25% mai mult decât anul trecut. Un lucru excelent. Fenomenul ia amploare. Anul acesta, însă, a fost și vremea un pic mai bună- nu a plouat și a fost mai cald. Chiar și un pic de soare.

Mi-a plăcut că la start pe primii 200-300 de metri erau oameni pe trotuar care făceau poze, încurajau. A fost o senzație interesantă.

În cursă- nimic spectaculos. Oare ce te-ai aștetepta de la 2000 de oameni, din care 95% neprofesioniști. Am văzut și leșinuri, și copii de 4-5 ani care au terminat cursa. Cred că am văzut și pe cineva cu un copil în brațe.

Și, în mod sigur, am văzut un tată pe la 40-45 de ani cu doi copii. Grizonat, bine, făcut, se vedea că are condiție fizică. Unul din copii, pe la 7 ani, cred, era pe biclă și avea o trompetă cu care claxona de zor lumea. Cel de-al doilea, vreo 2-3 ani, era…într-un cărucior sport pentru copii. La care taică-su împingea de zor. Ăł pe biclă făcea loc, după care venea tatăl cu căruțul. Bănuiesc, însă, că pe piatra cubică de pe Aviatorilor nu i-a fost tocmai bine bietului copil. Dar nu contează. Au participat. Au terminat. Ah, dar cum i-am văzut? La Victoriei m-au depășit. :)) Și nu m-am putut ține după ei.

Pentru că am văzut acest lucru și tot a meritat efortul.

PS1: anul acesta Petrom a decis să lucreze cu Primăria Capitalei și vor sponsoriza o parte din proiectul primăriei legat de pistele pentru biciclete pentru întregul oraș. Mai eficient așa, decât pe cont propriu. Prima pistă făcută în 2008 în urma crosului a fost în parcul Bazilescu. Petrom a decis, apoi, că pista este ineficientă, astfel încât s-a amenajat o nouă pistă, în parcul Herăstrău, despre care voi scrie în curând, întrucât azi nu am văzut decât o mică parte, la intrarea în parcul Herăstrău, dinspre Arcul de Triumf. Însă, mi-a plăcut cum arată.

PS2: acum mai am și febra musculară…mai bine făceam un grătar, nu? :))

Posted on 2009/09/27, in sport, texte and tagged , . Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. Felicitari pentru participare,

    Daca nu ma insel il si cunosc pe tipul grizonat, am fost coechipieri la un adventure-race.
    Si presupunerile sunt corecte, este in forma, alearga maratonane, a facut creasta faragasului in 20 de ore :).
    Povestea lui o gasesti aici http://maraton.info.ro/html/dan_lixandru_-_pag_1.html

    PS: te invit si la maratonul bucuresti, la maraton poate la anul, dar poti participa si la cursa populara care are parca 3km 😉 … o sa fie si mai multi oameni si mai multi incurajatori … sper 😀

  2. A fost o buna autoevaluare,pentru mine care am cam pus ”ghetele in cui” de mai bine de 15 ani. Anii au trecut si mi-am dat seama ca perioada in care faceam parte din lotul national de cros,s-a dus.Am alergat la acest cros pentru prima data,mai mult din ambitia de a-mi demonstra ca si in ciuda unei ”usoare” accidentari la gamba dr., spiritul sportivului din mine va invinge.Pot spune ca am alergat intr-un picior[muschii gambei dr. obosesc foarte repede,nu mai poate sustine greutatea corpului]socul fiind preluat direct de genunchi,motiv pt. care am avut dureri la ligamente.Atmosfera Crosului Petrom 2009,a fost una competitionala cu alergatori la start de toate generatiile si nivele de pregatire,iar la capitolul organizare pe traseu cred ca ar mai fi ceva de lucru.La un moment dat [km2-3]alergam cot la cot cu unii copii de 10-12 ani purtind in spate rucsacul cu hainele de schimb,in ritm de4’/km, destul de solicitant si pentru mine .Sunt prof. de sport si vreau sa spun ca un elev de14 ani are ca barem de nota 10 ,pt.1000m in jur de4′-4′,20”.Ma bucur ca am terminat cursa in primii 20 la categoria mea de varsta,iar acum pentru ca am retrait tracul dinaintea unei curse de atletism,o sa particip si la Crosul Loteriei de la sfarsitul lunii oct.

  3. Bai daca aia cu gratarul a fost vreun apropo afla ca eu in weekend nu am fost la gratar ci la BCR Open. Vorba aia : imi place mult sportul, as putea sa stau ore intregi sa ma uit la el 😀

Lasă un răspuns

