cum sa faci o imagine animata (.gif)- revizuit

Inspirat de tutorialul „Cum sa faci o imagine animata (.gif)„, m-am gandit sa scriu un tutorial revizuit, despre cum sa faci o imagine animata.

Da, exact! Ai citit bine. Nu te mai uita ce scrie mai inainte ca ai citit bine. Alt tutorial despre cum sa faci o imagine animata. Insa, in loc de textul simplu propus de icehot, am sa propun o solutie imbunatatita, ce nu necesita cine stie ce cunostinte de Gimp. Sau instalarea unor fonturi deosebite, de exemplu pentru a simula un scris „de mana”.

Cel mai simplu e sa te duci pe site-ul MyLiveSignature(sursa ideii- Adding a signature to personalize your blog post). Nu e nevoie de cont, poti genera text si fara a fi autentificat. Eu am creat o semnatura folosind primul wizard- Using the signature creation wizard.

Se urmeaza cativa pasi destul de simpli:

  1. se introduce semnatura(textul de fapt); lungimea maxima e de 25 de caractere, dar se pot genera mai multe poze care se pot concatena
  2. se alege apoi font-ul; exista o lista de 120 de fonturi de mana din care se poate alegeselectie-font
  3. se selecteaza dimensiunea fontului; aici sunt 10 dimenisiuni doar
  4. se selecteaza culoarea de fundal si culoarea fontului; se pot introduce valori in hexazecimal sau se pot selecta; exista si optiunea de background transparent
  5. se selecteaza inclinatia textului(unul din cele 10 unghiuri de inclinatie)
  6. ultimul pas
    1. se poate anima semnatura- habar nu am ce face, e contra cost deci neinteresant
    2. se poate descarca
    3. se poate genera cod care sa fie folosit pe alt site

In cazul de fata vom descarca poza pe care o vom deschide, apoi, in Gimp. Iar de aici, se va urma tutorialul de care aminteam la inceput, cu exceptia faptului ca la pasii 5-7, in loc de unealta de text pusa la dispozitie de Gimp se va folosi poza cu textul stilizat:

  1. se selecteaza poza cu textul stilizat
  2. se apasa Ctrl + a (select all) sau Select/All din meniu pentru a se selecta intreaga suprafata
  3. se apasa Ctrl + c (copy) sau Edit/Copy din meniu
  4. se selecteaza poza cu banner-ul, avand grija sa fie selectat layer-ul pe care se doreste sa se afle respectivul text
  5. se apasa Ctrl + v (paste) sau Edit/Paste din meniu
  6. se repeta pasii de mai sus pentru fiecare poza cu text stilizat care se adauga pe un layer

Se poate obtine ceva asemanator cu banner-ul de mai jos

Mai mult, daca ai chef sa obtii efecte mai speciale, insa nu stii cum sa le faci, poti sa folosesti CSS Sprites(sursa ideei- Free CSS Sprites Generator). E destul de simplu ce trebuie facut:

  1. uploadezi poza
  2. selectezi efectul
  3. generezi CSS Sprite

Daca site-ul tau accepta css-uri…poti sa le folosesti; daca nu, cum e cazul wordpress.com, atunci se descarca poza rezultata, se decupeaza cele 2 zone si se pun peste layere.

Si poti obtine ceva ca mai jos.Am obtinut acest banner generand text scris de mana cu MyLiveSignature, apoi am suprapus pe o poza existenta. Pozei create am aplicat un CSS Sprite pentru care am folosit Sepia. Am suprapus pe layere diferite, conforum cu tutorialul lui icehot, am exporat in gif cu perioada de schimarea a cadrelor la 3000ms.

Posted on 2009/09/23, in tehnic and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Hehe, asa… ma bucur ca ti-am inspirat un articol🙂

    • sper doar ca al meu tutorial sa fie la fel de clar ca si ce am gasit pe la tine

      am preluat de la tine tag-urile folosite si titlul, insa nu am mai mentionat acest lucru in articol; daca e vreo pb, metionez

      intentia mea era ca sa prezint o chestie imbunatatita, zic eu, de aceea l-am numit la fel

Lasă un răspuns

