un Shogun plin de greseli

De cand au aparut, in toamna anului trecut, am cumparat toate cartile scoase joia de ziarul Adevarul.

Unele sunt clasice, de altele nu am auzit in viata mea. Asta nu inseamna ca nu sunt carti bune. Daca o sa am chef, le voi citi. Pana una alta, biblioteca arata bine. :)) Dar nu de asta le iau. Imi place sa citesc.

Iar de curand, adica duminica, am terminat Shogun. Evident, din colectia Adevarul.

Cartea mi s-a parut excelenta. Ce m-a socat, insa, a fost faptul ca in toate cele 3 volume am gasit o multime de greseli de ortografie, dezacorduri, cuvinte lipsa si sa nu mai spun de litere „mancate”. Acest lucru mi se pare de toata jena. Adica nu mai exista corecturi? Scrie un om ceva si gata? E bun de tipar? Eu inteleg ca mergem pe incredere, dar „a gresi e omenesc”. O minima verificare, zic eu, ca ar fi necesara. Si ar arata faptul ca aceste carti nu sunt numai asa de forma…niste pachetele…

De asemenea, am mai citit si de alte probleme la aceste carti, legate de incalcari ale copyright-ului. La asta nu ma pricep, asa ca prefer sa nu comentez.

Ajung, insa, sa ma intreb…are sens sa mai dau banii pe astfel de carti?

Posted on 2009/09/22, in păreri and tagged , . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Si eu le-am luat pe toate, desi, printre mari clasici au mai bagat pe gat si cativa nu chiar atat de…clasici! Acuma…ia-le, doar n-o sa ramai cu juma’ de biblioteca descompletata 🙂

    • momentan chiar nu prea mai am loc unde sa le pun…da’ cre’ ca mai fac rost de loc pentru inca vreo 50 de carti

      per ansamblu, insa, am fost dezamagit de modul in care a fost tiparita cartea

      oricum, pe masura ce voi citi, probabil, voi avea o idee mai corecta si o sa vad daca se generalizeaza sau copia lor de shogun a fost „corupta”; ma gandesc la bietul toranaga, la biata mariko…oameni cu atata onoare, iar baietii astia de la editura nu au nici macar decenta sa scrie toate literele…

  2. Hehehhehe, am citit si eu cateva din colectia asta si nu mi s-au parut multe greseli flagrante. Poate cine stie…o fi fost ceva in cazul de fata. Oricum, laudele mele! Pentru ca citesti! Asta e cel mai important! Restul..amanunte :)))))

    • e posibil sa fi fost macelarit „shogun” ca sa fie in concordanta cu cartea; am citit si „chemarea strabunilor” si, intradevar, nu am observat greseli

      dar mai studiez si revin 😀

      acum citesc „Soni” de Andrei Ruse

  3. Pot sa-ti spun ca in cartile de povesti de la Adevarul nu sunt greseli, cel putin din ce am studiat eu 😛 (inainte sa razi afla ca i le-am citit piticului meu).

    • departe de mine gandul ca le-ai fi studiat individual 😀

      cam cat de mari sunt cartile acelea de povesti? sau sunt, mai degraba, rezumate? mi se par, insa mai usor de corectata

      aruncand o privire din avion asupra colectiei, Shogun cred ca e cartea cea mai ampla de pana acum- 3 vol X (cca) 500 pg; oare sa le fi fost lene sa-l corecteze? sau a nimerit singura copie nasoala la mine? :))

      mai exista Winnetou, tot cam 500 pg; nu l-am parcurs inca; dar o sa-l citesc din nou; prima oara l-am citit prin clasa a VII-a și ar merge recititsi tin eu minte ca erau 3 volume…a cate 500pg; la adevarul, parca, e unul singur? sau ma insel? o sa verific acasa

  4. Avand in vedere ca eu cred ca majoritatea cartilor astora sunt facute pentru marire tirajului si pentru dorinta romanului de a avea carti in biblioteca pentru a se da mare ( cred ca maxim 15-20 % chiar citesc cartile alea) cred ca astia si-au atins scopul. Deci restul de 80-85% nici nu au cum sa vada greselile alea dar totusi e misto sa ai carti ….

  5. da si eu fix asta spuneam ca sunt pline de greseli!!! Ma irita la culme, le-au scos in fuga! Si traducerea e aiurea, nu te tine lipit de carte, in pofida faptului ca romanul este unul bun.

  1. Pingback: franturi din carti- rabdarea lui Toranaga « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  2. Pingback: Colectia de carti de la Adevarul « Bulsara's

Lasă un răspuns

