Balchik – orasul reginei Maria

de Blonda

De ceva vreme tot planuiam sa mergem la Balcik si unul dintre colegii mei bulgari imi spunea ca oricum pentru el Balcikul va ramane intotdeauna un oras romanesc. Asa ca ne-am hotarat si am petrecut un weekend la Balcik.
Am ales sa trecem in Bulgaria prin Giurgiu si cred ca am ales bine pentru ca drumul a fost liber si in 4 ore si jumatate eram deja la destinatie.
balchik-cazareAm stat la un hotel de 2* foarte curat si comod, cu televizor si aer conditionat in fiecare camera. Tariful a fost de 50 de leva/noapte/camera (aprox 25 euro) cu micul dejun inclus.
Prima zi, din pacate, a plouat foarte rau si nu am putut sa facem mare lucru. Spre seara totusi ploaia s-a oprit si am putut vizita Gradina Botanica si Palatul Reginei Maria. Biletul a costat 10 euro pentru amandoua locatiile. Gradina botanica nu este foarte impresionanta. Este mica si nu cu foarte multe specii de plante. In schimb, complexul palatului este un loc care trebuie vazut.
Orasul Balcik a devenit o parte a Romaniei in 1913, iar in 1921 a fost vizitat de catre regina Maria care a fost fascinata de frumusetea orasului, de calmul marii si de culoarea alba – argintie a rocilor. Regina a decis atunci sa isi faca resedinta de vara la Balcik.
Palatul este de fapt un complex de vile inconjurate de gradini imense si foarte frumos amenajate si ingrijite, traversate de poduri si udate de fantani si, chiar, de o cascada.

balchik-regina-maria-1

balchik-regina-maria-2

De la inaltimea palatului privelistea asupra falezei si marii este incantatoare.
balchik-regina-maria-3 Ca in oricare alt oras de la malul marii din Bulgaria, si in Balcik mancarea este foarte buna iar preparatele din peste arata ca in reviste. Preturile sunt acceptabile (20 – 30 de leva – aprox 10 – 15 euro o masa decenta pentru doua persoane), iar servirea este impecabila. Meniul este de cele mai multe ori si in limba engleza si are si fotografii, iar mancarea chiar arata ca in fotografii.
Din ce am vazut noi sunt si foarte multe terase care sunt detinute de romani, iar limba romana pare sa fie a doua limba nativa a orasului.
A doua zi, din fericire a iesit soarele si ne-a putut bucura de nisip si de apa marii dar am ales sa facem asta la Nisipurile de Aur care sunt cam la 20 de km de Balcik spre Varna. La Balcik era o plaja foarte mica chiar pe faleza din fata palatului sau poate nu am reusit noi sa descoperim o alta.
Daca ar fi sa aleg un weekend la mare cu siguranta as alege un oras de pe litoralul bulgaresc pentru ca este cu siguranta mai ieftin, mai placut si mai linistit decat pe litoralul romanesc. Si nu inteleg de ce hotelierii si restaurantele noastre nu pot sa invete ceva de la vecinii care sunt atat de aproape.

Posted on 2009/07/17, in foto, texte and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

