acvariul din Tulcea

de Blonda

Mie, personal, Tulcea mi se pare mai mult un oras de tranzit catre Delta Dunarii, un oras in care nu sunt foarte multe lucruri de facut si de vazut.

Dar daca este ceva interesant in Tulcea atunci acesta este Acvariul. De fapt acest acvariu este un pic mai mult de cat un simplu acvariu, este un muzeu al Deltei Dunarii (mai exact Centrul Ecoturistic “Delta Dunarii”).

Expozitia permanenta cuprinde specii de flora si fauna caracteristice habitatelor din Rezervatia Delta Dunarii.

Principala atractie a muzeului este bineinteles Acvariul care are peste 40 de specii de pesti, in cea mai mare parte specii existente in Delta Dunarii dar si o mica sectiune cu pesti exotici. Per ansamblu arata foarte bine desi nu este foarte mare.

Am fost placut impresionata sa vad ca explicatiile sunt si in limba engleza (in foarte putine muzee din Romania am vazut lucrul asta).

In muzeu au si expozitii temporare. Cand am fost eu acolo aveau o expozitie de fotografie cu viata salbatica si oamenii care locuiesc in Delta Dunarii.

Taxa de intrare este 15 lei dar, din pacate, exista o taxa si pentru fotografii (30 de lei), din acest motiv nu apar si fotografii in textul meu. In aceasta privinta ar putea imbunatatii lucrurile si ar putea adopta abordarea unor alte muzee mari din Europa de a permite forografierea dar fara blitz.

Programul de vizitare este de Marti pana Duminica (Lunea este inchis) in intervalul 08:00 – 20:00 in timpul verii si numai pana la ora 18:00 in timpul iernii.

Daca ajungeti in zona, va recomand sa vizitati muzeul. Este foarte usor de gasit si nu dureaza mult vizitarea.

Un lucru deosebit mi s-a parut faptul ca administratia locala din Tulcea s-a gandit sa editeze un InfoMuseum, in fapt o mica brosura in care scrie ce se poate vizita in Tulcea, in afara de Centrul Ecoturistic „Delta Dunarii”- Muzeul de Istorie si Arheologie (deschis zilnic intre 10 si 18,inchis Luni), Muzeul de Etnografie si Arta Populara(deschis zilnic intre 10 si 18,inchis Luni), Muzeul de Arte Frumoase(deschis zilnic intre 10 si 18,inchis Luni).

Ce e pacat e faptul ca acel oras pare destul de rupt de restul tarii. Chiar daca este o poarta importanta de acces in Delta Dunarii, ca turist, ajungi foarte greu in zona respectiva pentru simplul motiv ca nu exista tren. Cum vrei sa atragi turistul daca tu nu ii dai posibilitatea de a ajunge acolo in conditii decente?

Posted on 2009/07/15, in texte and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Am fost si eu acum in jur de o luna acolo si la intrebarea ce as putea sa vizitez mi s-a raspuns ca prima chestie „Acvariul”. Am auzit si eu ca e ceva foarte frumos, chiar comparabil cu ce se gaseste prin Europa. Din pacate numai lunea am putut sa ajung cand era inchis (am putut numai lunea pentru ca in rest am stat la terasa 😀 ).

  2. Blondo dragă, eu nu am realizat că e taxă de pozat şi am fotografiat toţi peştişorii (vaaai, ar trebui să mă simt ca o infractoare acum? :D) , aşa că dacă doreşti câteva ilustraţii, dă un semn şi pt un preţ modic îţi dau eu câteva :p

  3. Bai nu am facut , am asteptat sa fac la Acvariu ca ar fi mers un peste din ala exotic la gratar. Dar daca nu s-a putut nu s-a putut…

Lasă un răspuns

