servicii ING- mandat Direct Debit

de Horia

Am cont la ING de 3-4 ani, nu mai ştiu exact. Oricum nu e relevant. De-a lungul timpului am avut şi unele diferende, de genul card blocat, insă s-au rezolvat extrem de frumos.

Zilele trecute am încercat să creez un Direct Debit pentru a plăti factura la UPC. M-am dus frumos la un ING Office, m-am conexat la multimat şi am început să mă uit pe acolo cum se face. Am descoperit destul de uşor, nu au fost probleme. Problemele au apărut când aînceput să completez datele, încă de la primul câmp, Nume mandat în care nu am ştiut ce să completez. Următoarele erau destul de clare- Cod Client- îl luam de pe factura UPC, Nume- hmmmm :D, limita maximă de plată. Cum nu prea am avut inspiraţie, am zis să mă duc la angajaţii „office-ului”- sună mirabolant, nu? Mi-am zis eu- „ei sigur trebuie să ştie”. Întreb eu, lespun problema şi…stupoare- cele două fete se uită una la alta. Nu aveau nici cea mai vagă idee ce ar trebui să completez la Nume mandat, ba mai mult, mi-au zis că acele informaţii se găsesc pe factura UPC. Am zis bine.

Ajuns acasă, am luat factura la puricat să văd ce scrie la Nume mandat. Nimic. Nu am găsit. Aşa că m-am dus din nou la un ING Office şi am zis că o să completez eu de capul meu. Şi am scris UPC. Iar Direct Debit-ul, care de fapt se cheamă mandat Direct Debit, a apărut în listă sub denumirea UPC, cea pe care am comletat-o eu…concluzia e că acel câmp reprezintă numele sub care se salveză mandatul în sistem. Acum, e posibil să fiu eu tâmpit. Nu neg acest lucru, însă cred că ING ar trebui să-şi instruiască mai bine fătucile care stau pe la birouri. Adică nu mi se pare o întrebare foarte grea…Sau să pună explicaţii în dreptul câmpurilor. Mă rog, soluţii există. Când mi-am făcut eu prima oară card, mi se păreau mai profesionişti. Acum, se pare, ştacheta a mai fost coborâtă un pic. Deh, criză.

Un alt lucru pe care mi l-au mai spus fetele de acolo a fost faptul că ar fi probleme la mandatele Direct Debit-ul de la UPC, în sensul că cică iau banii, apoi se întorc. Şi că nu prea ar funcţiona. Acum, vom vedea. Eu am activat mandatul şi am să aştept să văđ ce se întâmplă. Iar dacă nu funcţionează le fac reclamaţie. Si lor şi lui UPC.

Later edit: am aflat azi că fiecare mandat creat are o perioadă de activare de 5 zile lucrătoare- mi se pare cam mult şi nu înţeleg de ce aşa de mult; în fine, să trecem peste. Concret, dacă mandatul e creat pe data de 11, el va deveni activ cu data de 18, iar facturile vor putea fi plătite numai dacă au fost emise după data activării mandatului, ceea ce mi se pare corect; nu se efectuează plăţi retroactiv. Am zis că sunt informaţii utile, întrucât pe site-ul ING eu nu le-am găsit.

Anunțuri

Posted on 2009/05/11, in proteste and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. Referitor la stacheta ING: Prietenul unei foste colege lucreaza in domeniul bancar, mai exact la credite persoane juridice (baiat destept). Si in 2007 a vrut sa faca ceva bun pentru cariera lui si s-a angajat la ING (cu mari asteptari). Nu cred ca a stat jumatate de an pentru ca a fost foarte dezamagit de colegii lui, multi dintre ei cam batuti in cap, mai ales cei de la front desk, adica exact fatucile cu care ai avut tu de-a face.
    Parerea mea personala e ca momentan pe la noi prin banci gasesti tot felul de ‘fenomene’, nu inteleg cum fac recrutarea. Adica sa mi se spuna ca nu pot sa scot euro din contul meu in euro pentru ca nu am voie sa fac chestia asta pe teritoriul Romaniei… (se intampla la BCR)

    • probabil anagajările se fac pe pile…şi pe criteriul salariul cel mai mic şi preferă să-l înveţe; însă, pesemne că au început să sară peste etapa de acumulare şi-i trimit direct în „producţie”, că doar sunt oameni deştepţi şi învaţă ei; clienţii, însă, măcar o parte din ei, sancţionează

  2. In ultimul timp am avut si eu cate „contacte” cu ING. Am vrut sa imi fac asigurare de locuinta la ei.

    Pasul 1: Vechea poveste. Ma duc la ING Crangasi, de une baietii ma trimit la Gara de Nord ( ca acolo mi-am facut cardu’). Trecand peste faptul ca mi se pare in continuare o aberatie, am zis sa incerc ca poate s-o fi schimbat sistemul.

    Pasul 2: Ma duc la Gara de Nord. Vorbesc cu un tip, imi rezolva problema cu HomeBank iar apoi incep sa il intreb de asigurare de locuinta. Ii pun cateva intrebari de baza, imi raspunde. Insa la prima la care nu stia se duce in spate sa intrebe pe altcineva. La a 2-a la fel. La a 3-a i-am zis: „Nu se poate sa chemi te rog pe cel cu care vorbesti sa intreb direct ? :)”. Asa a facut, macar oamenii sunt politicosi. Oricum nu mi-am facut pana la urma la ei asigurare :D.

    Acum cateva zile am vazut ca in Mai/2009 imi expira cardul, si cum voi fi in tara pentru cateva zile am zis sa intreb pe oameni pe mail care e procedura de schimbare card. Doar atat, sa aflu procedura. Motiv pentru care le-am dat un mail. Am primit si raspuns:
    „Ca urmare a mesajului dumneavoastra, precizam ca informatiile furnizate sunt insuficiente pentru a va identifica in baza de date. In acest sens, pentru verificarea statusului cardului dumneavoastra, va rugam sa ne transmiteti informatii suplimentare (numele dumneavoastra complet, CNP-ul dumneavoastra, adresa dumneavoastra de rezidenta, precum si un numar de telefon unde sa puteti fi contactat”.
    Si am cerut doar o informatie…

    • ref la asig de locuinta: e pos ca cel care te-a luat in primire sa nu se ocupa de asigurari, ci de finante, caz in care nu inteleg de ce nu l-a chemat pe cel care se ocupa de asigurari;
      evident, spunand asta, si tu poti sa zici ca poate fatuca ce nu a fost in stare sa-mi dea mie informatiile era cea care se ocupa de asigurari :))
      de curiozitate, de ce ai ales alta soc de asigurari in detrimentul ing?

      ref la card: in ce ai scris tu acolo vad „status card”; mi se pare normal sa-ti ceara date de autentificare daca ceri informatii despre card…acum…puteai sa ma intrebi si pe mine cum se procedeaza cand iti expira cardul ca-ti ziceam eu 😀

      ref la sistem: asta cu dependenta de o anumita sucursala este pur si simplu o imbecilitate; ce naiba, ma, nu scrie ING? nu aveti sistem comun? asa cum pot sa efectuez operatiuni de la orice multimat trebuie sa fac si operatiuni care implica operare umana de la orice office; scuza mi se pare penibila; eu cred ca de lene nu fac asta
      eu am reusit sa renunt la un overdraft la bancpost facut la o alta sucursala decat cea de la care l-am lichidat; a fost nevoie de ceva scandal, insa, si de un exemplu- daca eu am cardul facut la Baia Mare si ma mut in Buc, daqr vreau sa lichidez cardul, ma trimiteti la Baia Mare? imi platiti dvs drumul? apoi s-a rezolvat- am scris cererea, ei treaba lor ce au facut cu ea- nu ma priveste- insa s-a rezolvat; atat timp cat ei reprezinta o anume firma, mi se pare corect sa am aceleasi drepturi oriunde; poate nu in Romania.

  3. Pai pe mine pentru ca stau la parter si sunt patit cu refularile m-a interesat in special partea asta. Si in contract ING (care apropo la asigurari de locuinta sunt brokeri Generali) scria „despagubiri nu se acorda daca este refularea produsa din reteaua publica de canalizare”. Acum eu am intrebat ce inteleg ei prin retea publica, insa nici ei nu stiau prea bine, dar au zis ca in cazul meu se despagubeste, insa nu m-au convins. I-am intrebat daca putem schimba contract si bineintele ca au zis ca nu:). Motiv pentru care m-am dus la alti camatari: BCR. Acum sa sper ca nu voi avea nevoie.

    Pai eu i-am zis ei in mail ca statusu este : expira luna viitoare. Informatia asta i-am dat-o si i-am cerut procedura de innoire. Deci ce date ii mai trebuie – sau or avea o procedura speciala pentru mine ? :D. Oricum m-a enervat si nu i-am dat nicio data. Asa ca poti sa imi zici tu :).

    Aia cu sistemul si reteaua lor de cacat, scuza stii ca e nu avem acces la reteaua aia. Stupid. Nu gasesc nici un motiv credibil.
    Poate intr-o zio sa fac cerere sa ma transfere la ala din Crangasi.

    Dar eu ma intreb. Sa zicem ca maine ING Gara de Nord ia foc, se prabuseste sau se intampla dracu ceva nashpa si nu isi poate continua activitatea. Imi si inchipui cum ma duc eu printre ruine pe acolo sa cer detalii la niste agenti care nu mai au nici birouri. Acum serios, unde or sa distribuie clientii? Fac tarabe langa provizoriu?

    • pai aia o fi inteles ca vrei informatii despre card…:D

      in fine; la sf lunii in care expira, te duci, evident, la agentia de care apartii, si le spui ca iti expira si vrei sa-l schimbi; iar ei o sa faca nu stiu ce in sistemul lor si-ti zic o sa-ti vina acasa pin-ul si dupa ce vine te duci cu el la agentie si-ti iei si cardul; e la fel ca atunci cand ti-l faci; la mine a durat vreo doua- trei zile, desi ei mi-au spus vreo saptamana

      cand mi l-am schimbat agentia de care apartin eu era in renovare, iar oamenii de acolo erau relocati intr-o agentie din apropiere; si cand spun relocati, sa nu crezi ca erau relocati in sala aia frumoasa, ci erau bagati undeva in spate :)), asa ca activitatea mergea in continuare; camera aia in care erau bagati astia era un fel de bucataria celorlalti

    • Cred ca ai dat peste niste angajati ai ING chiar batuti in cap, mai sunt si exceptii. Eu aveam cardul deschis la Unirea si prima data cand am fost aici acasa in Iancului m-a intrebat unde am deschis si daca nu vreau sa ma transfer ca imi va fi mai usor. Am zis da, am semnat o cerere si gata.
      Iar operatiuni din alte sucursale poti sa faci daca dai peste niste oameni destepti. Eu am avut nevoie sa scot o suma mare de la bancomat, peste limita zilnica admisa. Eram la gata, am intrat acolo in ING iar tipa mi-a spus ca trebuie completata o cerere speciala si apoi deoarece eu am contul la Iancului trebuie sa obtina aprobarea de la Iancului. S-a ocupat ea de toate si dupa 10 min mi-a spus ca pot sa scot suma (era ceva de genu 12000 ron parca).
      ps: macar astia de la ING sunt in general cu bun simt; cand merg cu copilul cu caruciorul imi deschid tot timpul usile si cand vin si cand plec 😛

      • asta cu inchisul/ deschisul usii tine de bunul simt si nu neaparat de faptul ca e angajat ing; ca bunul simt se invata acasa si nu la ing

        eu sunt sigur ca se pot face astfel de operatiuni; tb sa dai doar de o pers care stie ce face; la ing treaba cred ca sta cam asa (e doar o supozitie de-a mea)- agentiile sunt in sistem de franciza si exista seful, care detine franciza, care se ocupa de bunul mers al lucrurilor si care, probabil, a fost instruit de ing; apoi, el are niste oameni, de obicei f tineri care, cred eu, invata de la el/ea; cand interactionezi cu omul „meserias” ai sanse sa obtii ce vrei, ca el stie ce sa faca; cand dai de novice…eh, aia e, faci doar operatiunile de baza; acum, inca nu am o parere dc novicele nu are voie sau nu stie sa faca acele operatiuni…cre’ ca un pic din amandoua

  4. „Ma intereseaza sa aflu procedura ce trebuie urmata in momentul in care imi expira cardul (acesta imi expira in luna mai 2009).” asta i-am zis :-?.

    Merci pentru informatie. Sper sa il dau gata la timp. Adica sa ma duc vineri sa il cer si pana marti sa fie gata.

    Poate daca renoveaza astia agentia de la gara imi fac un serviciu si ma relocheaza in Crangasi.

  5. @Zuzu:
    Da, una peste alta ING mi se par cei mai ok de la noi, insa:
    – Tu zici ca doar ai semnat o cerere de transfer in Iancului si asta a fost tot. Insa eu nu vreau ca de fiecare data cand vreau sa fac o operatiune legata de contul meu la o sucursala ING sa ma transfer la sucursala aia. Sa zicem pur si simplu ca poate nu sunt mereu in Bucuresti, etc. In fine, cazurile astea sunt destul de rare, adica nu e un asa mare impediment sa ma duc la sucursala mea, insa ce ma streseaza e ca nu inteleg care e problema de nu pot sa aiba o singura baza de date care sa poata fi accesata de peste tot.

    @Horia:
    Da , insa trebuie sa apreciezi ca nu cred ca este doar o coincidenta ca majoritatea alora cu bun-simt sunt angajati ING. Adica tu poate esti incapabil, nu le stii pe toate ca angajat ING dar macar ai bun simt si nu am nimic cu tine. In plus de asta, la noi o normalitate de bun-simt a ajuns ceva senzational, iesit din comun.

  6. Dar VAI, imi cer scuze.

    Scriam acum catva timp ca am cerut o procedura de schimbare a cardului si discutia cu aia a ramas in pom.

    Procedura e urmatoarea : m-au sunat in urma cu cateva minute sa imi spuna ca ma asteapta cu cardul gata, deoarece stiu ca imi va expira :). Vai cat profesionalism, eu sunt impresionat :).

    Apropo, citeam ieri ca cica ING are profit in crestere cu 248% fata de aceeasi perioada a anului trecut. o fi adevarat?

    • asta e noua…cre’ ca au citit ce am scris noi pe aci si au vrut sa-ti faca o surpriza placuta;

      ref la profit: e posibil, sa nu uitam ca, totusi, au primit 10 miliarde eur de la guvernul olandei…

  7. Da, poate prind tupeu si ii zic sa mi-l aduca acasa

  8. Toate sucursalele ING au acces la acelasi sistem. Eu am avut niste bani blocati pe card, am sunat la ei, m-au intrebat care e cea mai apropiata sucursala si au transmis acolo ca o sa vin sa semnez o cerere de deblocare. Si asta s-a intamplat in 5 minute.
    Dar majoritatea sucursalelor sunt deschise in regim de franciza si probabil ca transferul de la una la cealalta inseamna un transfer de clienti, pierdere comision si asa mai departe.

  9. @Andrey:
    Pei asta ziceam…am facut operatiune la alta agentie iar aia au cerut aprobarea de la agentia mea si a fost ok. Acum nu stiu daca asta este valabil pentru orice operatiune.

    Profitul ala e la noi in tara?…interesant… Acum adevarul e ca tocmai mi-am schimat contul de pfa de la raiffeisen la ing. Motivul: bulangii de la raiffeisen au exact aceleasi taxe si comisioane de la companii…adica eu zuzu sunt egala cu o companie ca forma financiara (ex: 30 lei comision lunar de intretinere a contului).
    In schimb la astia de la ING este un cont cu comisioane si taxe de la persoana fizica (vreo 27 lei anual comisionul de intretine a contului de ex.). Si imi place de ei ca au reactionat repede cand au vazut ca primesc solicitari pentru astfel de conturi de pfa, ca inainte (mai anul trecut) nu aveau acest produs. Eu una le-am trimis mail si le-am spus ca ar trebui sa se gandeasca sa il introduca pentru ca la noi sunt multi care isi iau inclusiv salariul pe pfa si mi-au raspuns promt sa imi multumesc pentru idee si o sa o ia in considerare 🙂

  10. Aha, acum am inteles care e faza cu franciza. Nu stiam ca si bancile pot fi cu franciza.

    Da, profitul e la noi in tara, adica la sucursala de la noi din tara. Asa cum banii pe care Romania ii ia de la FMI probabil for fi trecuti ca profit la difeite banci din strainatate

  11. UPC sunt slabi de tot. Am avut si eu probleme cu ei, pe relatia ING-UPC, pe Direct Debit, si m-am convins ca greseala era la UPC.
    Intr-adevar, fetele de la ING sunt mai slabute, dar daca suni la relatii cu clientii, te ajuta. cel putin pe mine m-au ajutat.

    • pai si a functionat direct debit-ul facut la ing pt upc?

      eu o săl ţin de probă o lună…dacă nu merge, am să fac reclamaţie şi la ING şi la UPC

      apropo, despre ce greşeală era vorba?

  12. la ing cu debit direct am avut si eu probleme, in sensul ca cei care lucreaza acolo nu cunosc ce inseamna serviciul asta.
    am activat pt orange anul trecut si nu stiam cand mi se iau banii de pe card. mi i-au luat abia in ultima zi de plata. inainte de asta am tot sunat si am tot intrebat daca e ok si o sa mi se ia banii din cont, sa nu ma trezesc cu abonamentul blocat. greu de tot, nici la ing nici la orange nu stiau despre ce e vorba. fusesem si la agentia ING unde am facut cardul si chiar doamna mai in varsta (sefa agentiei) mi-a zis ceva eronat rau de tot: anume ca mi se ia suma maxima ce o introdusesem. pana la urma am lamurit-o eu si inca o colega de acolo care parea ca stie despre ce e vorba, insa nimeni nu stia cand se iau banii de pe card.

    in momentul cand am schimbat abonamentul si l-am trecut pe numele meu (ca pana atunci a fost pe altcineva) a trebuit sa platesc la orange factura si cu toate astea debit direct tot mi-a luat banii din cont. a trebuit sa fac cerere la orange si mi-au pus banii cu minus dupa vreo luna pe factura. am crezut ca daca platesc la casierie nu o sa mai ia banii si de pe card.
    Odata cu cesiunea abonamentului s-a schimbat codul de abonat si a trebuit sa creez alt debit direct, care am avut surpriza sa nu imi ia banii la timp si astfel mi-a fost blocat abonamentul. pe urma am aflat ca trebuie activat inainte de data de facturare, ca sa aiba Orange timp sa transmita datele catre ING. asta am aflat doar atunci, pana atunci nimeni nu a stiut sa imi spuna asa ceva. am platit si 2 euro reconectarea la ORANGE.

    si acum e ceva si mai tare: RDS, cei care aveau initial cont doar la ING (mi-am facut cardul la ING doar ca sa pot plati factura la ei) nu au fost in stare sa puna la dispozitia clientilor sistemul debit direct. de curand insa am vazut pe factura ca scrie ca se poate plati prin debit direct. surpriza insa, la multimat nu exista optiunea de RDS. am sunat la RDS, am intrebat la un sediu ING, nimic. abia cand am sunat la ING mi-au spus ca inca nu e activa optiunea si se lucreaza la ea. factura pe care scria ca pot plati prin debit direct e emisa in martie si acum suntem aproape in iunie. 🙂

  13. o am activata de 5 luni
    nu s-a platit nici-o factura prin direct debit 🙂
    nu e vina ING …. este pur idiotenia UPC .. .factura cu data de 1 a lunii este de fapt emisa in sistemul lor prin 20 …. nu cred ca sunt transmise la ING ok, nu de alta dar nici acasa nu prea ajung prin posta, asa ca dupa zeci de reclamatii facute la OPC, ANPC si UPC ma aflu in aceeasi situatie imbecila de a sta la coada la oficiile lor, unde ba se ia curentul ba nu e accesibila baza de date….si in cel mai bun caz incerc sa platesc pe mai multe luni deodata .. sa imi pierd vremea mai rar cu ei.
    anyway good luck cu direct debit!, poate pentru alt furnizor de servicii,
    cu UPC m-au lamurit olandezii acum 6 ani – au zis ca sunt genul de patroni care si-ar vinde si mama dara le iese un ban in plus…si nu investesc nimic

    • surpriza dupa 5 luni au pornit direct debitul 🙂

      • aşa…de la sine putere? sau crezi că e rezultatul reclamaţiilor?

        facturile la UPC ştiu că se emit la începutul lunii; ţie în ce dată ţi-au luat banii?

        • eu facturile la UPC nu prea le primesc… noroc ca platesc prin homebank de la ING si cred ca au luat numarul de telefon de acolo. imi trimit sms in fiecare luna ca sa imi aminteasca de scadenta de pe 30 ale lunii (eu asa am scadenta). cred totusi ca ar trebui sa reclam neprimirea facturilor decat din 2 in 3.

  14. la mine a aparut rds la optiunile de debit direct

  15. La primele ore ale diminetii ma prezint la banca ING-Sibiu pentru a achita contravaloarea a doua bilete de avion catre agentia de voiaj din Brasov, mi se cere factura pentru a mi se vira banii, ceea ce nu am mai experimentat pana acuma si pentru ca nu a fost suma rotunda, mi s-a spus ca nu se da rest nici in euro, nici in lei.
    Mie cine imi da banii inapoi?
    Agentia de voiaj?
    Sa fim seriosi.
    Acesta este banca de care vorbim.
    Mi-a lasat un gust amar.Si inca ceva, sunt in Sibiu 3 sucursale ING,dar numai la una se poate efectua plati pentru ca celelalte nu au caserie.
    ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  16. Informatii utile, merci

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s