cum se reziliaza unilateral un contract de furnizare servicii de televizune cu Boom TV

de Zuzu

Horia scria, în alte articole, despre reclamţiile la RATB- reclamaţia 1 RATB, reclamaţia 2 RATB, reclamaţia 3 RATB. Acum a venit rândul celor de la Boom TV. Nu a fost chiar o reclamaţie, ci, mai degrabă, o informare despre rezilierea unilaterală a contractului de furnizare de servicii tv.

Am încheiat cu firma Boom TV un contract pe o perioadă de 2 ani de zile, urmând să plătim, lunar, contravaloarea abonamentului, pentru grila de posturi aleasă. În schimbul perioadei contractuale de 2 ani, Boom TV nu percepea taxă pentru închirierea echipamentului de recepţie, şi anume antena şi receptorul ce se conecta la televizor.

La un an de la încheierea acestui contract, a trebuit să ne mutăm de unde locuiam, aşa că am decis să renunţăm la acest contract, mai ales că serviciile furnizate nu au fost cele mai bune, în sensul că din cauza aşezării defectuoase a antenei, în caz că era un pic de nor, nu prea mai vedeam nimic la televizor. Aşa că am luat la verificat contractul să vedem ce trebuie să facem ca să-l putem rezilia – de fapt să vedem ce şi cât am avea de plată, dacă am renunţa anticipat la contract.

Şi stupoare…contractul încheiat cu Boom TV nu conţinea absolut nicio clauză de reziliere. Ne-am consultat cu un jurist şi acesta ne-a spus că un astfel de contract este nul şi îi putem informa că dorim să-l reziliem prin trimiterea unei scrisori cu confirmare de primire (ca să fie obligaţi să o înregistreze) la sediul celor de la Boom TV.

Am trimis o astfel de scrisoare. Prima. Cum la această scrisoare nu am primit răspuns in termenul legal- 30 de zile calendaristice- am trimis o a doua scrisoare, tot cu confirmare de primire, prin care i-am informat că reziliem contractul unilateral, că nu mai plătim facturile emise începând cu data de 20.04.2008 şi să vină să-şi ridice echipamentele.

Evident, nu am primit răspuns nici la această scrisoare. Iar cu data de 01.05.2008, nu am mai plătit facturi, deşi ele încă soseau prin poştă.

Prin luna mai, surprizăăăă, prima reacţie de la Boom. Un telefon prin care eram informaţi că au primit ‘”cererea” noastră (a doua) şi că o vor analiza. După lungi parlementări cu o domnişoară de la Relaţii Clienţi, care nu a inţeles de ce refuzam să plătim pe toată luna aprilie sau, dacă a înţeles, mima foarte bine contrariul, şi după ce ne-a explicat cu amabilitate că ei facturează numai pe câte o lună întreagă, am obţinut promisiunea că se va face o factură pe minus şi, după ce plătim cele 20 zile de pe aprilie, încheiem socotelile.

Am rămas, însă, doar cu promisiunea, astfel încât factura care a sosit era în felul următor: contravaloarea abonamentului întreg pe luna mai, iar din luna aprilie scazute 10 zile. Logic, nu???

Ulterior, facturile au continuat să vină în mod normal. În acelaşi timp, am dat telefoane nenumărate la Relaţii Clineţi Boom TV. Şi, invariant, acelaşi răspuns: lăsaţi datele dvs. şi veţi fi contactat de cei de la serviciul „Rezilieri”. În caz că exista un astfel de serviciu la Boom TV, aş adăuga eu… Acest lucru nu s-a întâmplat, iar de Relaţii Clienţi, pur şi simplu, nu se poate trece (cred că aşa sunt instruiţi).

După multe certuri, ameninţări cu Protecţia Consumatorului şi darea în judecată, în februarie 2009, am reuşit să obţinem mult dorita anulare a facturilor, începând cu luna mai 2008, facturarea doar a celor 20 de zile din aprilie 2008, rezilierea contractului şi ridicarea echipamentelor, proprietatea Boom TV- antena şi receptorul de la teelevizor. A durat doar un an… Ce alte comentarii mai putem face???

Scuzele cele mai frecvente venite de la Relaţii Clienţi:

  • Nu am primit solicitarea dvs. (deşi, noi aveam confirmarea de primire)
  • Nu se poate rezilia pentru ca nu aţi achitat soldul (adică facturi emise, practic, ilegal după rezilierea unilaterală).
  • Serviciul rezilieri nu are telefon (asta mi s-a părut, de departe, cea mai tare).
  • Nu putem face factura pe 20 de zile, noi emitem facturi pe toată luna- aici mă întreb…dacă eu inchei contractul pe 15 ale lunii, ori îmi face Boom TV cadou 15 zile, ori plătesc eu aiurea 15 zile, ori îmi dau drumul la instalaţie de la 1, luna următoare…nu?

Printre lucrurile care i-au scos din amorţeală:

  • Nu ştim care este starea echipamentelor dvs. pentru ca v-am informat ca ne-am mutat de la adresa respectivă în urmă cu 6 luni; ar putea fi şi la gunoi- stupoare la capatul celalalt al firului.
  • Am făcut deja plângere la ANPC şi vom demara procedura de dare in judecată; închis, apoi, telefonul pentru efect; efectul- după 15 min a sunat d-ra de la Boom spunând că s-a interesat şi, întradevăr, se poate soluţiona solicitarea noastră. Fie vorba între noi, ce n-au înţeles ei este faptul că nu era solicitare. Era informare- că reziliem şi nu mai dorim să plătim. Şi aşa am şi făcut.

Sfaturi:

  • Nu vă lăsaţi.
  • Cu perseverenţă şi un ton hotărât puteţi obţine ce va doriţi (in limitele legale, evident) de la orice furnizor de servicii din România. Astfel de modalităţi nu reprezintă decât nişte tertipuri ieftine de a încerca să-şi menţină clienţii, bazându-se pe faptul că nu spun unor chestii de care ne plictisim şi astfel le vom plăti lor serviciile mai bune sau mai rele. În general, mai rele.

În finalul acestei poveşti, reale de altfel, ţin să vă spun că asta se întâmpla fix acum un an de zile. Nu a fost nimic premeditat, în sensul publicării ei chiar acum, ci, pur şi simplu, aşa s-a nimerit. Acum nu mai ştiu cum este realizat acest contract, aşa că ar fi bine să vă informaţi şi să studiaţi înainte de a trece la fapte. E posibil ca, de-a lungul timpului, să se fi deşteptat şi să fi introdus alte clauze în contract.

Posted on 2009/04/29, in proteste and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. Din experienta pot sa zic ca o reclamatie la ANPC ajuta.

  2. Da, si eu cred ca ajuta reclamatia la ANPC – e altfel daca vine de la cine mai autorizat decat de la un oarecare, chiar daca este unul dintre arhitecti.

    Sor’mea a avut contract cu C-Zone de acum vreo 6 ani. contractul era pe 2 ani si cica dupa 2 ani se prelungea automat daca nu faceam eu cerere expres. Bineinteles ca nu am facut nici o cere expres si acum cam 1 an si jumatate am renuntat sa mai platesc. M-au sunat dupa vreo 2 luni si le-am zis ca proprietarul nu mai locuieste acolo (sor’mea nu mai statea acolo) si ca nu stiu, nu cunosc si ca nu stiu cat de legala este treaba aia cu prelungirea automata pe inca 1 an. Le-am explicat frumos ca daca mie sa zicem ca imi expira contractul pe 21 dec 2008 mi se pare anormal ca daca eu ma duc cu cerere pe 3 ianuarie 2009 sa nu pot sa il reziliez decat peste 1 an. Nu stiu daca era chiar asa interpretat contractul insa mi-am jucat si eu cartea. Nu m-au mai cautat.

    Acum am la Romtelecom – astia au clauza ca daca incetezi inainte contractul platesti jumate din restul sumei pana la finalul contractului.

    E foarte bine ca ai apelat la jurist, multi din astia se bazeaza pe necunostinta oamenilor.

    • @Andreiy: in contractul cu c-zone scria ca se prelungeste automat daca partile nu se notifica in vreun fel ca vreuna din ele doreste incetarea contractului?

  3. Ceva de genul asta. Insa mie nu mi se pare normal sa se prelungeasca cu inca 1 an (cu toate ca parca asa scria). Uite ca nu mai tin minte exact cu toate ca stiu ca am citit contractul ala de cateva ori

    • pai daca scria…asta e; oricum ai semnat, deci ai fost si cu asta de acord; eu am vazut multe contracte in care scria ca contractul se prelungeste automat dac niciuna din parti nu o notifica pe cealalta ca ar vrea sa nu mai prelungeasca

  4. Nu semnasem eu , ci sor’mea :P. Da, insa stii ca sunt chestii care daca nu sunt legale, cum a fost cazul la tine atunci degeaba am semnat.

    Eu ma gandesc, daca sa zicem ca nu stiu ce se intampla si nou pot sa ajung la aia, atunci contractul ala se prelungeste toata viata?

    In plus de asta: in contract scrie ca eu platesc pentru serviciile furnizate. La c-Zone e asa: au un script si daca nu ai platit abonamentul pe luna ianuarie sa zicem, pe 1 februarie la ora 00.00 iti taie netu. Pai si atunci de ce sa platesc atatea restante din moment ce ei nu mi-ai mai dat net? Contractul a mers si eu daca vreau sa platesc dupa 6 luni ca na, asa e in contract atunci eu platesc si pentru cat nu am avut net.

  5. Acum ne zbatem si noi sa reziliem un contract cu Boom . Am expediat (cu confirmare de primire ) cererea de reziliere. Nici o reactie. Avem confirmarea. La numarul pe care l-am primit pentru a ne interesa e mereu ocupat. Ori sunt prea multe cerei de reziliere a contractelor, ori au luat telefonul din furca. A cui e televiziunea asta? A lui Prigoana cumva? Asa am auzit. Dar faca bine si nu prigoneasca atata lume….

    • legal, trebuie sa-ti raspunda in 30 de zile. in caz contrar poti considera contractul reziliat si sa-i instiintezi de treaba asta. iar cu numarul de telefon nu pot decat sa-ti zic sa ai rabdare… eu am cronometrat o data si mi-au raspuns dupa 13 minute. cred ca au doar un om care raspunde sau ceva de genul.
      trebuie stransi cu usa bine de tot ca sa reactioneze. Succes!

  6. stie cineva daca nu mai platesc abonamentul la boom (dupa ce am terminat perioada constractuala) pt echipament luat in custodie ce se intampla ? as vrea sa raman cu el :D….

  7. salut
    am si eu boom din decembrie
    acu ma mut din apartament si nu mai vreau boom tv
    am sunat sa mi se comunice care e procedura de reziliere si mi s-a promis ca dupa 15 zile ma suna sa imi comunice cineva de la erzilieri
    acum au trecut 30 de zile , am sunat din nou, a spus ca in max 48 de ore ma suna cineva
    te rog sa ma sfatuiesti cum anume sa-i abordez sa pot sa inchei odata cu ei
    facturile imi sunt platite la zi
    mersi

  8. si eu doresc sa incetez contractul cu boom acum in aprilie fac 2 ani si nu mai vreau cu ei stiti cum trebuie sa procedez, din cite am citit despe ei parca ma luat groaza .eu credeam cind se termina perioada de contract te suna sa te intrebe si raspunzi cu DA sau NU si in functie de raspuns iti ia echipamentul .asa cred ca e normal . MULTUMESC

  9. salut tuturor.
    primul sfat: nu asteptati sa fiti sunati, probabil nu o sa fiti. trimiteti solicitari in scris cu confirmare de primire.

    mirela, anunta-i in scris cu confirmare de primire ca nu doresti prelungirea contractului. trebuie anuntat cu o luna inainte, contractul se prelungeste automat daca tu nu ii informezi. pentru recuperarea echipamentului o sa te sune ei dupa ce iti aproba rezilierea.

    bogdan, la fel, scrie-le si trimite cererea de reziliere cu confirmare de primire. cu telefoane nu obtii nimic, ce e scris e dovada si au obligatia legala sa-ti raspunda in 30 de zile. altfel poti sa faci reclamatie la protectia consumatorului. eu cu asta i-am strans cu usa si cu amenintarea ca vorbesc cu avocatul.

    ugly, nu mai platesti pur si simplu abonamentul sau ai vb cu ei si au aprobat rezilierea? contractele lor, ca si al altor furnizori de tv au clauza de prelungire automata. daca ati convenit rezilierea ar trebui sa te sune ei si sa conveniti data la care sa ridice echipamente cu proces verbal.

  10. si eu ma confrunt cu o pb.cu cei de la boom niste profitiri

  11. niste ordinari platesc de 3luni si nu functioneaza receptorul ii sun si degeaba

  12. NOI DIN APRILIE NE-AM INSTALATT RCS RDS SI AM RUGAT PE BOOM IN REPETATE RANDURI SA-SI IA ECHIPAMENTUL PE CARE CEI DE LA RDS LA-U DEMONTAT SI MI L-AU DAT IN PASTRARE. EI EMIT IN CONTINUARE FACTURI ȘI NE AMENINTA CA NE DAU IN JUDACATA DESI NU MAI BENEFICIEM DE MULT DE SERVICIILE LOR DESI AVEM SI DOVATA CA AVEM RDS ACUM. NU VIN SA-SI RIDICE ECHIPAMENTUL SI EMIT FACTURI , AM PREFERAT RCS DIN MAI MULTE MOTIVE SI NU ÎMI PARE RAU. ASTEPT SFATURI SI INDRUMARI.

  13. si eu ma straduiesc sa reziliez un contract cu boom tv si nu reusesc ,ma duc cu vorba de vre-o luna jumate . acum mi-au spus sa mai astept pana pe 3 august ,i-mi trimit ultima factura iar apoi trebuie sa merg eu la Sibiu sa le predau echipamentul,( am o distanta de 90 km pana la Sibiu, dus intors 180km).deci la instalare au venit rapid ,pentru inteventi service vin asa cum vin dar daca vrei za inchiei contractul cu ei se transforma . credeti ca-i corect ? daca ei au instalat echipamentul adica doua receivere si antena , ei sa le demonteze ,cum vin la interventi sa le ia nu mai pot venii? ce-i de facut?

  14. @ banderas, dan
    eu nu am obtinut nimic de la ei decat dupa multe telefoane si amenintari. cel mai important este sa aveti o dovada ca i-ati anuntat ca doriti rezilierea si sa vina sa-si ridice echipamentele. la o cerere in scris sunt obligati de lege sa raspunda; daca nu o fac in termen de 30 de zile puneti mana pe telefon si ii amenintati cu mult tupeu cu anpc-ul si avocatul.
    la faza cu echipamentul eu le-am spus ‘v-am anuntat de X luni, daca nu ati venit sa-l ridicati nu mai este problema mea, poate sa fie si la gunoi’. a fost un moment de panica si stupoare din partea lor dar pana la urma au venit sa si-l ia.

  15. La ei se reziliaza unilateral numai daca ti-ai platit factura pentru toata periada contractuala adica 2 ani.De exemplu daca ai antena de 1 luna si nu esti multumit de ea ca sa scapi de cosmarul din casa trebuie sa platesti 1 luna +23 luni:).Apropo vedeti ca au si pagina pe facebook,puteti sa le lasati comentarii acolo(search boom extrasatelit)si ia-ti gasit.

  16. Buna,am si eu o problema.am contract la boom din octombrie 2008,am platit 4 luni facturile ,dar dupa aceea am plecat din tara si nu am mai platit nimic pana in ziua de azi cand am auzit ca boom a fost cumparat de romtelecom si nu stiu ce s-a intamplat cu contractul meu,mentionez ca e pe numele tatalui meu dar nu au scris adresa corecta cand mi l-au instalat au scris adresa prietenului meu care era din alt oras deci eu nu am primit nici o instiintare nimic pt ca nu vin la mine facturile si nici de fostul meu prieten nu mai stiu nimic..ma puteti ajuta????multumesc

  17. @Andrada: banuiesc ca ai un numar de contract…ceva, o informatie de identificare a contractului. primul pas este sa ii contactezi, sa iti identifice contractul si statusul acestuia. in momentul in care cunosti situatia poti sa te gandesti si ce masuri sa iei.

  18. sa telefonez la romtelecom?am intrat pe site-ul lor dar nu am vazut nimic de boom..o sa vb si revin.multumesc mult

  19. unul care a plecat de la boom

    Am aterizat si eu pe aici cu alta speta si mai tare. Cu toate ca de cateva luni bune facturile se emit de Romtelecom si ca apare acelasi cont pe ele si cei de la Romtelecom de la 021/1930 sustin ca Boom sunt separati de ei si cei de la Boom 021/9858 spun la fel de Romtelecom.
    Partea nasoana/amuzanta este ca avem 2 locatii Boom si Dolce si acum ceva vreme Dolce a bagat in oferta sa am 4 stb-uri in acelasi abonament asa ca normal am renuntat la Boom (care intre timp e tot Dolce).
    Le-am trimis cererea de reziliere, si ni s-a intors confirmarea de primire cu stampila de registratura de Romtelecom (!?) si totusi ei continua sa emita facturi si ca si in cazurile de mai sus am aflat ca departamentul rezilieri nu are telefon ci doar un numar de fax 021/2063607.
    Am trimis astazi o copie dupa confirmare la fax-ul respectiv insa imi e teama ca nu o sa pot din nou sa vad ce se intampla si va trebui sa ajung la ANPC cu ei unde tot eu trebuie sa mai povestesc totul si sa dau detalii complete iar pentru timpul si nervii mei nu o sa ma plateasca niciodata cei de la Boom si nici cei de la ANPC 😦

Lasă un răspuns

