Imagini Lumeneo Smera

Cum te deplasezi fără să poluezi, cu genunchii la gură, plătind 24.000 €?

Poate o să vă întrebaţi dacă chiar este posibil acest lucru.
Ei bine, se pare că da…însă întrebarea este „cum”?

Este vorba de o companie franţuzească, numită Lumeneo. Aceştia au realizat un concept prezentat aneterior şi de alţi producători, sub forma lui Carver One, scuter cu două roţi în spate, una în faţă şi cockpit şi a lui Piaggio MP3, cu două roţi în faţă, una în spate şi fără cockpit. Lumeneo a ales să facă ceva diferit, aşa că…iată Lumeneo Smera, un scuter cu două locuri, cu cockpit şi, nici mai mult nici mai puţin de…4 roţi.

smera-autoroute

După cum se poate vedea cu uşurinţă, este o împerechere între celalte două modele. Mie imi place design-ul tuturor, aşa că din aceste punct de vedere, e o chestiune doar de gust. Scopul meu nu este să prezint o comparaţie între aceste trei modele, pentru că cea mai bună părere se formează dacă le testezi efectiv. Nu e, însă, cazul…poate, cine ştie…cândva voi avea ocazia să mă dau cu măcar unul din ele.

Scopul meu este de a prezenta modelul Lumeneo Smera, care se apropie foarte mult de un automobil, fiind însă mai mic decât un Smart, însă dimensiunile sale sunt foarte apropiate de cele ale unei motociclete mai mari, eliminând o parte din dezavantajele acestora, cum ar fi echipmantul, intemperiile. Şi cred că oferă şi un plus de protecţie, cel puţin în oraş, unde vitezele de rulare nu sunt foarte mari. Este, însă, nevoie de manevrabilitate şi poate că producătorii tocmai pe asta mizează.

Dacă tot am zis de dimensiuni, Lumeneo Smera are lungimea de 2450 mm, lăţimea de 800mm, iar înălţimea de 1450mm. Lungimea foarte mare, din cauza locurilor aşezate unul în spatele celuilalt(dacă le aşezau unul lângă altul ajungeau, probabil, la dimensiunile Smart-ului), nu permite parcarea perpendicular pe trotuar. Deşi, cel puţin în Bucureşti, asta nu cred că ar fi o problemă majoră…Raza de bracare este de 7m, iar greutatea cu tot cu baterii, este de 350kg.

Bateria este de 144V, cu o capacitate de 70Ah. Puterea este destul de bună, 40CP, iar cuplul la roată (ca la Ducati😀 ) este de 1000Nm(oare nu-i cam mult?!?!?) . Bateria e capabilă să ducă agregatul de la 0 la100 km/h in 8 secunde, cam ca orice maşină decentă, ba chiar un pic mai repede, viteza maximă fiind de 130 km/h. Autonomia e de 150 km. Şi timpul de încărcare cât o fi? Asta nu am găsit, însă scrie că se încarcă de la surse de curent normale de 230V şi 16A.Bateriile sunt garantate 10 ani.

Fiecare Smera are două motoare, fără perii, cu magneţi. Frecarea cică este minimă, iar producătorii garantează motorul pentru cca 200.000km. Un lucru deosebit de interesant este faptul că energia provenită din frânare este înmagazinată. De tehnologia asta am mai auzit la BMW şi mi se pare că se va introduce in F1 în acest sezon.

Ce este interesant este unghiul de înclinare, că na…trebuie luată şi curba cumva. Aşa că puntea faţă, este, după părerea mea complet neavizată, o piesă deosebită de inginerie. Unghiul permis de înclinare este de 25 grade.

smera-rouge

Smera va fi disponibil, se pare, din februarie 2010, în marile oraşe europene. Preţul nu a fost comunicat, însă sursa mea zice că preţul este nici mai mult nici mai puţin de 24.000 €. Atuurile agregatului sunt, însă, costurile reduse de exploatare, adică producătorii spun că pentru a propulsa Smera pe o distanţă de 100 km, proprietarul va scoate din buzunar 0.7 €

Am primit şi câteva detalii de la sursa mea, care a participat la o prezentare pariziană a agregatului(nici nu ştiu cum să-l numesc exact, aşa că am să merg pe varianta agregat), cum ar fi faptul că există un dispozitiv mecanic ce asistă înclinare şi acesta funcţionează chiar şi pe loc, în momentul în care se mişcă volanul. În timpul mersului, acest dispozitiv este acţionat de un motor, tot electric. Locul din spate, pentru pasager, este foarte mic, iar acesta stă cam incomod.

Mă întreb eu…după ce se va pune în vânzare, oare după cât timp va apărea şi pe la noi. Cred că destul de repede, dar nu pentru că am avea grijă de mediu, ci pentru că suntem tare fiţoşi şi tocmai preţul mare o va face atractivă(la noi).

Aşa ca fapt divers, statele europene oferă diverse subvenţii celor care achiziţionează astfel de vehicule- mă refer la cele nepoluante. De exemplu, guvernul francez oferă o subvenţie în valoare de 5.000 euro.

Şi acum, pozele reale, neprelucrate ca să dea bine şi să impresioneze ochiul, de la prezentare, în Paris.

Posted on 2009/03/04, in texte and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Mie personal mi se pare foarte scump, in special ca nu este destul de practic. Ai putea sa iti cumperi ca un al 2-lea mijloc de locomotie in conditiile in care ai avea destul de multi bani.

    Sincer nu cred ca vom vedea la noi asa ceva – la noi marimea conteaza in primul rand. Si daca nu este marime atunci sa fie viteza, ori asta nu cred ca are nici alta

  2. oricum, la pretul asta…e vazuta ca o masina de fite…cred, insa, ca e foarte utila in oras…acum, daca bancheta din spate se rabateaza/scoate, atunci poate fi folosit si la cumparaturi

    oricum, imi place ideea si cred ca e mai sigur decat un scuter normal

    chiar, ma intreb cum sta la partea de securitate…

Lasă un răspuns

