Desteapta-te, romane ?

de Andreiy

In urma unor intamplari din ultima vreme : vizionarea filmului “Casablanca” , post-ul Blondei si vizionarea unui meci de rugby intertari azi stateam si ma gandeam la imnurile unor tari si ce inseamna ele pentru acea tara.

Personal, imnul care mi se pare de departe cel mai impresionant si poate cel mai motivant este “La marseillaise” , iar scena din “Casablanca” mi-a placut cel mai mult din tot filmul si cred ca e una dintre cela mai impresionante din filmele pe care le-am vazut :

Mai stiu ca mai era o faza la fel de misto in filmul ala cu fotbalisti ( in care juca si Sylvester Stallone ) – “Drumul spre glorie” parca ii zicea.

Mi-a placut si astazi cand am vazut ditamai namilele ( care dupa fata nu pareau sa poata lega mai mult de 2 cuvinte ) cantand cu patos imnul tarii lor ( “God save the Queen” – e iarasi un cantec care imi place mult , mai ales cand il canta Freddie Mercury😀 )

“Desteapta-te romane” personal imi place , si de ce sa nu recunosc si romanii il poti invata ( mai ales daca ne uitam la patosul lui Chivu ) :

Ceea ce imi pare rau este insa ca cred imnul inseamna ceva si este in prim plan numai la competitiile sportive ( si mai capteaza atentia celor care se scoala de dimineata sa se uite la “Justitie militara”😀 – nu stiu daca TVR1 mai deschide ziua cu imnul ). In general nu imi place de americani ( asta ca sa fiu bland ) insa daca admir ceva la ei este ca au respect pentru imnul lor si pentru steag – in fine ca la cat respect e in tara noastra ar fi ultimul lucru pe care sa il respecte cineva.

Stiu ca inainte sa vin in Bucuresti aveam agatat la geam steagul Romaniei ( nu eram asa de maniac sa ma trezesc cu imnul😛 ) insa se pare ca Bucurestiu indobitoceste😛. Sunt adeptul sintagmei “sa mori pentru patrie, astea-s povesti/ trebuie sa gasesti ceva pentru care merita sa traiesti” insa cred ca steagul si imnul ar trebui pretuite mai mult – numai cand ma gandesc ca unii tin mai mult la steagul unei echipe de fotbal sau la ce a facut ProTV acum cativa ani din imn mi se face sila.

PS: Bine , recunosc sunt un ticalos, am luat postul lui Oty si l-am editat ca altfel nu stiu daca ma descurcam😀

Posted on 2009/03/01, in păreri and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. dupa ce am citit ce ai scris, mi-am dat seama ca al nostru imn are un titlul foarte bine ales…pacat, insa, ca se pare ca ne inconjoara de peste tot si intr-un mod absolut iremediabil- prostia, nesimtirea, nepasarea…orice e cu „ne” in fata, e de la noi…

    si daca tot ai zis de imnuri, uite un imn al unei echipe de fotbal
    You’ll never walk alone

    inteleg ca ai fost la un meci de rugby?

  2. Mie ce nu imi place la imnul Romaniei este faptul ca parca si asta pune accent pe soarta care cica a fost potrivnica romanilor – adica fatalitatea ( asta mai ales daca citesti toate versurile ) . Nu imi place cand in asta mereu si mereu se gaseste o scuza – domle noi sunte buni cinstiti dar soarta…..

    Da, asta e un motiv pentru care tin cu Liverpool : imnul asta si Gerrard.

    Nu am fost, l-am vazut la o bodega ( Irlanda vs Anglia ) dar a aratat si cand se cantau imnurile .

Lasă un răspuns

