Antena 3 : Cazul Minculescu: Transplantul de ficat, decontat de Fondul Naţional de Asigurări de Sănătate

de Andrei Ioana

Sursa- Cazul Minculescu: Transplantul de ficat, decontat de Fondul Naţional de Asigurări de Sănătate

Personal mi se pare o situatie destul de jenanta avand in vedere ca poate sunt zeci de oameni in aceeasi situatie pentru care nu “au fost gasite solutiile legale”. Sa inteleg ca macar de acum incolo orice om aflat in aceeasi situatie poate apela la aceste solutii legale?

De ce doar pentru ca te cheama Cristi Minculescu trebuie sa beneficiezi de niste avantaje si mai ales de niste bani dintr-un fond la care chiar ma intreb cum a contribuit el de-a lungul vietii . Oamenii care se duc la munca zi de zi si varsa luna de luna bani in acel cont nu cred ca fac atatea sacrificii ca sa poata Minculescu sa se opereze in Germania.

Oricat imi place Cristi si Iris nu pot sa nu spu ca acest om a scazut in ochii mei. E adevarat ati zice – el si-a jucat cartea si a incercat. Nu era mai bine ca impresarii lui sa organizeze un concert pentru asta – sunt sigur ca s-ar fi strans banii necesari : diferenta e ca acolo dadea bani cine vroia si nu eram toti obligati sa sustinem o astfel de operatie.

Sunt de acord cu aceasta interventie in masura in care regula ar fi pentru toti si nu doar pentru privilegiati.

Posted on 2009/02/24, in păreri and tagged . Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. Unii sunt zei, ceilalti sunt oameni. Uneori oamenii sunt zei, aleator, ca dintr-o intamplare.
    Oricum bine ca banii s-au dus intr-o directie buna si nu in buzunarul unui functionar din cadrul Ministerului Sanatatii. Revolta ta este fireasca, dar citez ,,nu eram toti obligati sa sustinem o astfel de operatie”, iti readuc aminte ca esti obligat prin lege sa platesti CAS fara ca cineva sa-ti explice unde se duc banii tai, macar acum cineva (un norocos) a beneficiaza de o sansa la viata, sansa ce s-ar fi putut transforma (tot aleator, ca dintr-o intamplare) intr-o masina luxoasa in garajul unui demnitar (probabil tot un zeu).

  2. Andrei Ioana

    Bogdan, adica tu imi cer mie sa fiu multumit cu faptul ca putea fi mai rau? Toti platim CAS si d-aia consider ca ar trebui sa avem drepturi egale.

  3. @andrei: eu zic ca aici se poate nuanta un pic; hai sa privim altfel; omul asta (fie ca e solistul de la Iris, fie ca e nea’ ) poate a facut formele legale de realizare si decontare a transplantului si a fost acceptat; e posibil ca in cazul de fata, fiind vorba de o pers f cunoscuta, ministrul sanatatii sa fii iesit la rampa ca sa-si mai faca si el publicitate

    daca ne uitam in continuare la stire, se zice „De curând, Bazac a decis ca bugetul ministerului Sănătăţii pentru tratamentele în străinătate să fie triplat.”

    deci nu ai de unde sa stii exact despre ce e vorba…cum am zis, poate ministrul a vrut un pic de publictate si a proftat de asta sau poate stirea e, pur si simplu, prezentata prost

    @bogdan: nu cred ca banii de la CAS se pot duce in garajul unui demnitar in mod complet aleator…iar daca se intampla asta, noi tb sa protestam pt ca in mod sigur e un abuz, iar dc stam sa ne gandim, nu e o loterie…unii primesc un ficat si altii un mertzan…nu?

    dar intrebarea este: care sunt parghiile noastre, ale societatii civile, pentru a actiona?

  4. Eu am citit acum ceva timp in presa de alte cazuri care au beneficiat de acest formular pentru operatii in strainatate. Din pacate nu am gasit in momentul asta pe net decat un articol din 23 Mai 2008 referitor la Casa de Asigurari din Constanta.

    http://www.cugetliber.ro/1211490000/articol/19646/25-de-constanteni-au-obtinut-formularul-e112-pasaportul-pentru-operatii-in-strai/

    Cum spunea si Oti, poate in cazul asta ministrul a vrut doar sa isi faca publicitate, fiind vorba de o persoana publica, dar operatii aprobate au mai fost.
    Singura problema pe care o vad eu este lipsa informatiilor privind acest formular si conditiile care trebuie indeplinite.

  5. Andrei Ioana

    Intrebare de curiozitate : cum contribuie artistii la buget ? In sensul ca ce venit li se impoziteza lor ?

    @horia : Eu sincer am serioase indoieli asupra faptului ca orice neica nimeni poate beneficia de acel tratament asa simplu chiar si in cazul in care a contribuit solid la acel fond.
    Iar in ceea ce priveste societatea civila , mie numai civila nu mi se pare ca este – sunt numai interese si acolo . Iar cine nu are interese si vrea sa faca un lucru bun se lupta contra sistemului si este anihilat din start.

    @Blonda : E adevarat , acum imi aduc si eu aminte de e112 ala. Insa cred ca trebuie sa fie promovat mult mai mult. Cred ca mai bine faceau campanie pentru asta decat pentru aia cu campania de vaccinare a fetitelor de clasa a 4-a ( care campanie si asa a iesit prost ). Poate sunt eu paranoic dar cred ca fiecare campanie e alt motiv de „comisioane” si etc. – macar 70% din din banii aia sa se duca unde trebuie.

  6. @andrei: indoieli putem avea toti, insa cred ca ne-ar trebui si niste dovezi concrete; de ex, eu nu stiu daca am auzit scandaluri legate de sange sau de donarea/transplantul de organe

  7. Andrei Ioana

    Poate nu, dar am auzit de multi oameni care aveau nevoie de tratament sau operatii in strainatate si nu s-a oferit nimeni sa faca asta chiar daca ei au incercat o gramada de chestii… si am auzit mai ales de copii care au nevoie de asemenea operatii.

  8. @Andrei: La buget poate sa contribuie oricine chiar daca nu are loc de munca. Asigurarile de sanatate nu au nici o legatura cu impozitul. Mergi la casa de pensii sau la casa de asigurari de sanatate si iti platesti contributia.

  9. Pai si contributia aia in functie de ce se calculeaza ? Chiar nu stiu si nici nu gasesc asa la o prima vedere pe google.
    Adica eu stiu ca avand un salariu mi se ia un procent pentru CAS .

Lasă un răspuns

