ficatei cu ceapa

Acum vreo doi ani cand am fost în Bulgaria, la mare, am mâncat un fel de mâncare care ne-a plăcut foarte mult şi din care nu mai mâncasem până atunci- ficăţei cu ceapă. De atunci, tot încercăm diverse variante, doar doar om pica pe reţeta de acolo…Aşa că, acum, am găsit o nouă reţetă de încercat. Ştiam de la început că această reţetă nu era ceea ce căutam, pentru că avea bulion. Mi-a plăcut modul de preparare, aşa că am decis s-o aplic.

Ingredientele sunt următoarele:

  • 5 cepe, de preferat albe, care se taie peştişori şi se pun la călit- iată mai jos varianta mea de ceapă tăiată peştişori şi călită; cum sunt mare fan al cepei roşii, şi cum alt fel de ceapă nu aveam în casă, am pus ceapă roşie

ficatei_cu_ceapa_1

ficatei_cu_ceapa_3

ficatei_cu_ceapa_4

  • o tăviţa de ficăţei de 500g, care se pun la prăjit într-o tigaie- atenţie, fără nimic, doar spălaţi în prealabil şi se ţin până se rumenesc pe ambele părţi; eu i-am rumenit la foc destul de mic…

ficatei_cu_ceapa_21

ficatei_cu_ceapa_52

  • o cana cu apa
  • condimente
  • 3-4 linguri de bulion

Dupa ce ceapa s-a călit, se adaugă ficăţeii, bulionul, apa şi condimentele. Se mai lasă la fiert cca 20-25 de minute. În acest interval eu am mai amestecat ocazional, să nu se ardă.

Rezultatul final se poate vedea mai jos

ficatei_cu_ceapa_6

Măncarea a fost foarte bună şi merită încercată.

Poftă bună şi respctaţi indicaţiile din reţeta originală…

PS: din lipsă de imaginaţie, drept garnitură am avut orez fiert, simplu, fără nimic în el; am amestecat apoi, în farfurie, mâncarea de ficăţei cu orezul, iar „chestia” a fost taaare bună.

Posted on 2009/02/23, in texte and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

