plăţi electronice la administraţia financiară

Am aflat, relativ de curând, că la Administraţiile Financiare se poate plăti electronic impozitul pe venitul global. Am fost surprins de acest fapt, mai ales că a fost şi verificat. Din păcate, însă, este un pas foarte mic înainte, pentru o ţară care, cel puţin la nivelul interacţiunii electronice între stat şi populaţie este aproape nul.

Nu înţeleg de ce eu, contribuabilul trebuie să pierd o grămadă de vreme cu plata unor bani pe care tot statul mă obligă să-i dau…de ce trebuie să plătesc nişte funcţionari care nu sunt în stare să de detalii dacă pot plăti electronic sau nu. Iar dacă reuşeşti să „smulgi” de la unul din ei această informaţie, de ce nu e în stare să-ţi spună care sunt datele care trebuie completate.

Ce e intersant e faptul că pe site-urile web ale administraţiilor financiare nu reuşeşti să găseşti aceste informaţii, asta în caz că reuşeşti să le găseşti. Mai mult, găsirea unui număr de telefon la care să suni şi să-ţi şi răspundă cineva, este o adevărată provocare. Iar ca persoana să-ţi dea detaliile…nu mai vorbesc.

În fine, după cum remarca şi Alex Mihăileanu pe site-ul său, suntem înapoiaţi. Însă cei care ne conduc, autorităţile sunt mult mai înapoiaţi decât noi. Pentru simplul motiv că nu ne pun la dispoziţie pârghiile pentru a dispune cum vrem noi de timpul nostru şi nu cum voi ei, alergându-ne pe la cozi şi pe la ghişee şi interacţionând cu diverşi funcţionari care ştiu într-o măsura mai mică sau mai mare ce au de făcut.

Vestea bună este că, foarte încet se mişcă şi la noi lucrurile. Poate nu cu viteza cu care am vrea noi. O parte din străinii care lucrează la noi spun că faţă de cum sunt ei obişnuiţi, lucrurile se mişcă foarte repede la noi. Nu, însă, şi pentru noi.

Revin, însă, la plata electronică a impozitului pe venitul global. Am sunat într-o doară la Administaţia Financiară (ce-i drept, am găsit numărul de telefon destul de greu) şi am aflat că e posibil ca impozitul să poată fi plătit prin ordin de plată, în conturile de la Trezorerie. Aşa că m-am dus la bancă şi am efectuat un ordin de plată, însă banii s-au  întors în cont. Am mai efectuat vreo două astfel de transferuri, însă de fiecare dată fără succes. După fiecare transfer nereuşit, banca mă suna să-mi spună de eşuarea plăţii. Deja cam epuizasem toate variantele şi ideile…

Întrucât cei de la Administaţia Financiară de care aparţin nu au fost în stare să-mi spună ce date să completez acolo, i-am intrebat pe cei de la bancă şi mi-au mai dat şi ei o idee cu ce aş putea să încerc. Într-un final, plata s-a efectuat cu succes.

Elementele tranzacţiei completate au fost cam aşa: Detalii de plată- cnp; la nume beneficiar am completata Adminsitraţia Financiară Sect x/CNP, iar la Bancă am completat Trezoreria.

De mişcat, ne mişcăm. Autorităţile, însă, îşi cam bat joc de noi, de timpul nostru, de răbdarea noastră.

PS: ordinul de plată a fost creat de la un multimat ING.

Posted on 2009/01/20, in texte and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

