un şoricel de fiţe

mk_arcblk_otherviews07 Întâmplător am testat un mouse pentru laptop, Microsoft Compact Optical Mouse 500. Astăzi mi-a căzut în mână un Microsoft Arc Mouse, aşa încât am decis să scriu un review şi pentru acesta din urmă.

Mouse-ul are o înfăţişare foarte futuristă. Pare destul de fragil, la prima vedere şi, probabil că şi este, ţinînd cont de clapeta cu care este dotat şi care nu ştiu cât de fiabilă este- cred că după inchideri şi deschideri repetate se poate strica. După cum îi spune şi numele, are forma de arc de cerc.

Este foarte uşor de manevrat datorită greutăţii reduse.

Materialul exterior, acolo unde se sprijină mână are o porozitate foarte mare, de aceea grăsimea, mizeria şi transpiraţia de pe mână aderă foarte uşor la acea suprafaţă. Acest lucru l-am observat şi la alţi şoareci Microsoft.

Un amănunt foarte important este faptul că, în momentul în care este pliat, mouse-ul este oprit şi nu consumă curent. microsoft-arc-mouse-pliat Există un indicator de încărcare a bateriilor; când acest indicator devine roşu, din verde, înseamnă că bateria e descărcată. Microsoft zice că are „low fuel consumption” şi că bateriile durează în jur de 6 luni. Funcţionează cu două baterii AAA.

Îmi place foarte mult modul în care se transportă receptorul de semnal- cel care se conectează pe USB la calculator- pe partea interioară a mouse-ului, pe clapetă, există un lăcaş prevăzut cu un mic magnet, iar receptorul se plasează în acest loc, iar clapeta se închide. Într-o primă fază am fost foarte uimit de dimeniunile reduse ale receptorului, însă am văzut că Logitech a făcut un receptor şi mai mic. Pentru un transport uşor, mouse-ul vine la pachet şi cu o husă protectoare.

Mouse-ul a mers din prima atât pe Ubuntu, cât şi pe Windows XP. Este prevăzut cu 4 butoane. Cel de-al patrulea, însă, ca să funcţioneze are nevoie de drivere şi am vaga senzaţie că Microsoft nu va face drivere decât pentru Windows :D. Un astfel de buton e foarte util, insă locul în care e plasat acest buton, îl face foarte greu de utilizat. Apăsarea butoanelor e foarte silenţioasă, la fel şo rotiţa de scroll vertical. Ar fi fost de apreciat şi un scroll orizontal.

mk_arcblk_largerviewDimensiunile reduse îl fac uşor de utilizat, însă, din cât l-am testat eu, încheietura mâinii trebuie să stea chiar pe clapetă şi lucrul ăsta mi s-a părut destul de incomod, poate pentru că nu sunt învăţat. Un posibil avantaj cred că e faptul că încheietura nu mai stă tensionată, ceea ce e bine. Mouse-ul, însă, necesită ceva obişnuiţă pentru a fi folosit corect, cel puţin din punctul de vedere a poziţiei mâinii.

Întrucât avem de-a face cu un mouse cu laser merge pe orice suprafaţă, mai puţin pe sticlă- am testat  în mod expres să văd dacă funcţionează pe o astfel de suprafaţă (laser, frate!).

Un amănunt important este că producătorul oferă 3 ani garanţie, la fel şi vânzătorul, ceea ce e un lucru foarte bun. Depinde, însă de vânzător, intrucât am găsit şi locuri în care nu dădeau garanţie. Preţul este undeva în jur de 200 de lei, cu variaţiuni în plus sau în minus de câteva zeci de lei, ceea ce nu este mult pentru un mouse de fiţe, cu care colega ta blondă poate pleca pentru că seamănă destul de tare cu telefonul ei mobil…

Posted on 2009/01/08, in păreri and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

