traficul pe blog

Cum faci să ai un trafic cât mai mare pe blog? Un lucru destul de important este, se pare, optimizarea pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization. SEO este important pentru că ajută ca blog-ul să fie găsit mai uşor prin intermediul motoarelor de căutare. Aşa încât, mă întreb dacă există nişte tips and tricks ca să faci SEO, din text, pentru un blog de pe wordpress.com.

Acesta, sper, va fi un articol dintr-o serie mai lungă. Voi scrie tips and tricks pentru seo, pe măsură ce le aflu şi eu, întrucât acum sunt în faza de studiu.

IceHot, de curând, a emis o teorie potrivit căreia wordpress.com apreciază mai mult vizitele care vin dinspre motoarele de căutare, aşa încât pare îndreptăţit să te chinui un pic şi să încerci să urci cât mai sus. Si se pare, că, pentru asta, există tot felul de tehnici.

Am căutat pe net o grămadă. Marea majoritate a tutorialelor seo sunt pentru cei care folosesc platforma wordpress.org şi au site-uri găzduite de terţi, şi nu de wordpress.com.

Senzaţia mea, în acest moment, este că aceste tehnici de seo nu sunt foarte multe. Probabil că sunt câţiva paşi de bază care se aplică în momentul în care scrii nişte text. Apoi, motorul de căutare îşi va face treaba. Cred că e un pic ca bancul cu Bulă care se tot ruga la Dumnezeu să-l ajute câştige şi el la Loto. Iar după un timp, Dumnezeu îi zice „Da’ ajută-mă şi tu pe mine şi măcar joacă”. Aşa e şi cu seo ăsta…păi cum să te găsească motorul de căutare, dacă tu nu-i oferi posibilitatea să facă asta.

Spun că există nişte tehnici de bază care se aplică, pentru că, atunci, ar dura foarte mult scrierea şi publicarea unui text şi ar putea deveni o muncă a naibii de costisitoare. Cel puţin aşa văd eu problema în acest moment. E posibil să mă înşel, însă.

Şi ca să nu o mai lungesc atât, iată şi un prim indiciu pe care l-am aflat zilele trecute, tot prin bunăvoinţa lui IceHot. Iar de atunci, mă tot chinui să aflu astfel de tehnici. :)) Şi am mai citit şi eu şi a ieşit următoarea afirmaţie:

„În titlu şi în primul paragraf ar trebui să se găsească cuvinte cheie. De asemenea, motoarele de căutare ţin cont şi de stil, cum ar fi bold, aşa încât primul paragraf (care conţine cuvinte cheie) poate fi scris cu bold, însă fără să se abuzeze, ca să nu devină enervant (pentru cititori).”

seo-tips-and-tricksĂsta ar fi un prim lucru, destul de uşor de realizat. Trebuie să mai citesc, pentru că am găsit şi nişte informaţii despre scrierea titlurilor. Acum nu ştiu dacă se referă la titlul efectiv al textului pe care îl scrii, vezi cu verde în poză, sau la „permalink”, vezi cu albastru. Dar imediat ce mă edific, am să scriu.

Am găsit şi alte informaţii despre imagini, însă, la fel, nu m-am edificat.

Nu pretind că sunt un guru al SEO, nici măcar că ştiu ce e aia prea bine. Đoar studiez ca să aflu şi eu cum e mai bine şi să mă mai deştept niţel.

Posted on 2009/01/03, in păreri and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Ambele… si titlul si permalink-ul. Inca o chestie (la mine nu foarte aplicabila): Pe o pagina nu ar trebui sa fie peste 100 de link-uri externe. In caz ca sunt mai multe poti sa le pui paramentrul rel=”nofollow”.

    In caz ca vrei sa te joci, recomand extensia asta de firefox (spune pagerank-ul, alexa rank, cate link-uri sunt pe o pagina, cate cu nofollow si multe altele): https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/321

Lasă un răspuns

