expoziţia Leonardo da Vinci

Ziua de azi am dedicat-o relaxării…aşa că am zăcut, am citit, am mâncat, am dormit şi am vizitat expoziţia Leonardo da Vinci de la Teatrul de Operetă.

Am făcut şi nişte poze, ca să fie treaba treabă. De fapt făptura Blondă de lângă mine, aşa că dacă vrea cineva pozele, să facă orice cu ele, are nevoie de acordul ei, explicit. 😀

În primul rând a fost neaşteptat de liber, ceea ce ne-a bucurat şi surprins în acelaşi timp, pentru că ne aşteptam să aibă audienţă mai mare, din cauza zilelor libere. Însă nu a fost să fie aşa, astfel încât am putut face poze în voie şi ne-am putut juca cu exponatele la care e permis acest lucru. La altele, care sunt mai fragile, acest lucru nu e permis.

Expoziţia e ca un mic muzeu al tehnicii. Fiecare exponat e o reproducerea a ceea ce a proiectat inventatorul şi au fost reproduse pe baza schiţelor lui. Există şi scurte descrieri, lângă fiecare obiect, insă un pic cam prea succinte, după părerea mea. Cele foarte simple şi robuste pot fi acţionate, mecanic desigur(adică pui mâna şi învârţi); cele care sunt, însă, mai pretenţioase, gen deltaplan, automobil, bicicletă etc., au etichetă cu „Vă rugăm să nu atingeţi exponatul”.

La intrare te întâmpină un motor de automobil, cu diverse componente Bosch, apoi se intră propriu-zis în expoziţie, chiar în holul teatrului de operetă.

Am imortalizat câteva din ele şi le-am pus aici, în speranţa că am să vă deschid apetitul de vizitat.

walking_on_sunshine

Nu e chiar „walking on sunshine”, ci un dispozitiv care te ajută să mergi pe apă. L-o fi testat cineva? 😀 …în afară de un personaj biblic binecunoscut…

Ne spune cum putem transporta apă la înălţime…

transport_apa_la_inaltime

şi cum putem ataca eficient inamicii, pe uscat…

tancul

tun cu reglare pe inaltime

şi pe apă…

scorpionul

propulsie_pe_apa

Domnul de mai jos nu e chiar Aibo, dar cică îşi face treaba, şi anume să salute cu mâinile

robotul

Mai avem şi o serie de mecanisme, menite să facă munca mai uşoară…

ridicare_greutate

niste_rotite

Desigur, mult mai multe, de genul excavator, deltaplan, paraşută, alte mecanisme ingenioase, pot fi văzute la expoziţie. Cred că e o chestie care merită, mai ales că în decembrie au (încă) şi un fel de promoţie la preţul biletului de intrare. O chestie foarte interesantă e că există noţiunea de grup format din 3 persoane, care primeşte o reducere de 10%. Spun interesant pentru că, până acum, nu am mai văzut asta la noi. Vedeţi că pe 31.12 au program până la ora 16, iar pe 01.01 şi 02.01 e închis. Acum e încă liber, însă pe măsură ce se apropie termenul limită, probabil că se va aglomera.

O altă chestie care trebuie luată-n seamă e faptul că rulează şi un film, periodic cred, în care sunt prezentate viaţa şi activitatea inventatorului. Care nu doar a inventat diverse chestii, ci a şi studiat geometria şi zoologia, care, deşi nu exista ca ştiinţă la momentul respectiv, a prezentat o zonă de interes. Ah, şi să nu uit medicina. Trebuie, însă, spus că exponatele ţin strict de mecanică.

preturi da vinci decembrie

Posted on 2008/12/27, in pretexte, texte and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

