ebu.ro

ebu.ro a lansat versiune beta a magazinului virtual. Odată cu el, au lansat şi un concurs, la care am zis să particip şi eu, deşi nu am cine ştie ce calităţi beletristice sau de tester. Dar, după cum zice şi bancul, „da’ ajuta-mă şi tu pe mine şi joacă la loto…”, aşa că am scris raportul de testare de mai jos.

Legenda- ce am scris cu roşu e comentariu negativ , ce am scris cu verde e comentariu pozitiv.

Raport de testare a aplicaţiei ebu.ro.

Căutare

Ce ar trebui să facă– vine utilizatorul, scrie un şir de caractere, apasă Enter şi vizualizează rezultatele căutării

Ce face– căutarea funcţionează exact cum trebuie să funcţioneze, nu are în ea nimic spectaculos.


Observaţii

  • dacă nu scriu nimic în câmpul de căutare, dar apăs pe „caută” nu face submit la server ceea ce mi se pare bine, pt că nu se mai pierde timp cu încărcarea ulterioară a paginii.

  • am căutat „dslr” şi nu a returnat decât trei rezultate.
  • butonul de căutare e aşezat prea aproape de meniul de navigare, astfel încăt, dacă şoarecu’ „fuge”, e posibil să se dea click pe meniu şi să ne trezim în altă pagină- o pagină de categorii şi, nicidecum, pagina cu rezultatele căutării
  • puţine informaţii de filtrare la categoria „servere” 😀

Căutare fulger

Ce ar trebui să facă– utilizatorul selectează, pe rând categorii, subcategorii, sub-subcategorii etc. până ajunge unde vrea.

Ce face căutarea fulger funcţionează exact cum trebuie.

Observaţii

  • chiar funcţionează „fulgerică”
  • e plasată în loc vizibil
  • alte magazine nu au aşa ceva

Navigabilitate

Ce ar trebui să facă– utilizatorul trebuie să ajungă foarte uşor la toate produsele- în acest sens, produsele sunt împărţite în categorii, subcategorii, etc. iar aplicaţia e prevăzută cu meniuri verticale şi orizontale care asigură foarte rapid accesul la produse.

Ce face– te poartă pe unde vrei tu, în ebu.ro

Observaţii

  • punct forte- particularizarea numărului de produse afişate. Mi se pare o facilitate foarte bună, nu am văzut-o în multe locuri.
  • revenirea la prima pagină nu e vizibilă. Se revine greu în susul paginii când produsul are detalii multe sau când avem o listă mare de produse afişată.
  • dacă vreu să văd un produs mărit, dau click pe poză. Nimic nou până aici. E neplăcut, însă, că trebuie dat neapărat click pe „Close” din poză, ca să închid poza. Cre’ că ar trebui să se închidă printr-un simplu click ca să fie navigarea mai rapidă.

Detaliile produselor

Ce ar trebui să facă– utilizatorul trebuie să vadă toate caracteristicile produselor, cât mai exact.

Ce face- ceea ce se şi întâmplă. Pentru o testare corectă, ar trebui luat fiecare produs şi văzute specificaţiile. Aşa că, spor la treabă, cine se pricepe la bibileli.

Detaliile sunt punct forte, pentru că până acum foloseam alt magazin virtual că să aflu diverse caracteristici. Cu plăcere, am văzut că şi ebu.ro oferă aceste detalii.

Comparare produselor

Ce ar trebui să facă– utilizatorul selectează produse similare şi le compară prin studierea caracteristicilor.

Ce face– face ce zice că face, dar m-am prins cam greu…

Am spus similare pentru că am încercat să compar „mere” cu „pere” şi nu am reuşit. 😀

Eh, şi acum CUM face…aici m-am chinuit ceva până am reuşit să compar două produse- am dat cca 15 click-uri până m-am prins cum trebuie să fac… Nu e vizibil deloc butonul „compară”, iar lista de produse selectate pentru comparaţie nu e aşezată prea fericit. Eu mă aşteptam să fie pe undeva prin mijlocul ecranului sau să apară vreun pop-up…Cre’ că trebuie să mai lucraţi la ergonomie şi la simplitatea în utilizare.

Până la urmă m-am prins…şi am numerotat paşii în poza de mai jos 😀

ebu.ro

ebu.ro

Oricum, după ce te acomodezi, e destul de la îndemână.

Cumpărare produse

Ce ar trebui să facă– adaug în coş, fac checkout, introduc date personale, date de plată, date despre livrare.

Ce face– toate bune şi frumoase. Nu am găsit ceva care să-mi displacă, deşi, fir-ar să fie, am căutat.

Observaţii

  • nu trebuie creat cont ca să pot să cumpăr
  • link-ul la codurile poştale- nu am văzut prin alte părţi şi trebuie doar să ştii unde locuieşti… :))

Impresii generale

  • site-ul se încarcă repede
  • interfaţa echilibrată şi aerisită
  • culoare plăcută- nu „loveşte” ochiul
  • îmi place numele ales (ebu) şi-mi place şi sloganul- Tot ce are butoane

  • nu are diacritice

BUG 😀

Chiar pe prima pagină am găsit un bug- meniul din partea superioară se încarcă în spatele animaţiei 😀

ebu.ro

ebu.ro

Posted on 2008/12/17, in păreri, texte and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. Super review! as fi totusi interesat de ce browser folosesti, pentru a corecta bug-ul de pe prima pagina 😉

    • browser: Firefox/3.0.1
      sistem de operare: Ubuntu 8.04

      am încercat şi pe Windows, tot cu firefox 3.0.1, însă nu am reprodus bug-ul, aşa că ar fi intersant de văzut dacă pe alte linuxuri se poate reproduce

  2. Felicitari pentru acest post.

  3. Te mai invit la un concurs cu review http://www.sorindraghici.ro/?p=73 acolo sper sa ai mai mult succes.

    • Mulţumesc!

      Am intrat pe site, jokopo.ro, însă nu aş spune că am fost impresionat…aşa că am să refuz invitaţia de a-l testa.

  1. Pingback: primul după linie « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  2. Pingback: ebu.ro - Tot ce are butoane » Blog Archive » Lista participanti

Lasă un răspuns

