Bă, prostule, fir-ai tu să fii cu bicicleta ta!

Scena 1

Marţi seară. Zona Băneasa. E întuneric. Luminatul public funcţioneză în regulă. Un biciclist merge pe partea carosabilă, foarte aproape de trotuar. Pe cadru mai duce pe cineva. Nu aş zice că e cea mai fericită combinaţie. E, însă, un mijloc de deplasare, nu foarte sigur ce-i drept e drept. şi nici nu ştiu cât de legal e. Din spate, pe banda a doua, vine, destul de tare un vehicul ce transportă materiale de construcţii. Pasagerul din dreapta deschide geamul şi urlă la biciclist: „Bă, prostule, fir-ai tu să fii cu bicicleta ta!”.

Scena 2

O după amiază de joi. Zona Jandarmeriei. Un biciclist merge pe carosabil, foarte aproape de trotuar. Are cască, mănuşi, are stop care luminează intermitent. Afară e încă lumină, mai e circa o oră până se întunecă. Pe lângă el trece o dubă cu număr de Dâmboviţa, iar pasagerul din dreapta deschide geamul şi urlă la biciclist: „Bă, prostule, fir-ai ai dracului cu bicicleta ta!”

Mă întreb ce era în capul celor care s-au apucat să urle pe geam. Cred că nu mare lucru.

Ambele scene sunt reale. La scena 1 am fost martor, la scena 2 am fost biciclistul. Mă întreb de ce sunt eu mai prost decât el. Oare pentru că merg pe bicicletă şi inghit noxele şi praful făcute de el? Poate că da. Sau poate pentru că l-am luat în seamă? Sau poate pentru că am mai multă educaţie decât el?

Oare de ce ne asaltează toţi nesimţiţii ăştia? Oare de ce nu putem face ceva împotriva lor?

Posted on 2008/10/30, in sport, trafic and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

