reclamaţii RATB, partea 1

Îmi place să fac reclamaţii. De ce să mă ascund după deget? Îmi place, şi cu asta basta. De ce? Sper să se schimbe ceva. Prima reclamaţie am scris-o la Regia Autonomă de Transport Bucureşti, pentru că un şofer de pe linia 282 din Bucureşti a considerat că trebuie să plece cu mine între uşi.

 

S-a întâmplat la staţia de la televiziune. El a oprit mai departe de staţie pentru că erau deja două autobuze oprite acolo, motiv pentru care am avut de mers din staţie până la autobuz destul de mult. Când m-am suit cu piciorul pe prima treaptă, stimabilul a început să inchidă uşile. Mai, nu a aşteptat nici măcar să se inchidă, ci a plecat, iar eu am rămas prins în uşă, cu juma’ de corp în afara autobuzului. Cum în autobuz nu puteam să intru şi cum „meseriaşul” nu dădea semne că ar fi observat am decis să sar din autobuz. Din fericire, pentru mine, nu s-a întâmplat nimic. I-am luat numărul de înmatriculare şi numărul maşinii şi am luat-o la fugă pe străduţe(Jean Monet, bazinul Floreasca), în speranţa că am să-l prind la staţie de la bazinul Floreasca. Ceea ce s-a şi întâmplat…Evident că şoferul nici măcar nu a avut bunul simţ să recunoască. Cred că 5 minute l-am înjurat încontinuu, până când s-a plictisit lumea de mine şi mi-a zis să-l las în pace că oricum nu se schimbă nimic. Evident că nu o să se schimbe nimic, dacă tratăm totul cu indiferenţă şi cu atitudinea asta.

Apoi, am decis să-i fac reclamaţie. Odată ajuns acasă, am intrat pe pagina RATB-ului şi am postat toate datele. A doua zi de dimineaţă, întrucât încă nu primisem nimic pe mail(numărul de înregistrare a reclamţiei), am telefonat la Relaţii cu Clienţii, le-am povestit ce şi cum şi am cerut numărul de înregistrare. Ei au căutat în baza de date şi mi l-au dat. Mi-a plăcut treaba asta, deşi mi s-ar fi părut mai normal să-l primes pe mail. În fine. La 30 de zile de la data reclamaţiei, am primit pe mail răspuns oficial de la RATB cum că şoferul a fost mustrat şi va fi pus sub observaţie. Mi-am zis nu e mult, dar e ceva. Oricum nu ştiu cât de reală e treaba(adică sancţionarea omului), dar e bine că mi-au răspuns la reclamaţie.

Plus că, bănuiesc că la un moment dat, dacă se tot aducă reclmaţii, cineva o să înceapă să-şi pună întrebări…sper şi eu…

Posted on 2008/10/26, in proteste and tagged , , . Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. Ce as putea sa fac in cazul in care am compostat un bilet si controlorul sustine ca nu e taxat in acea masina ? Pe langa faptul ca 3 persoane au incercat sa ii explice controlorului ca de fapt acel bilet nu a fost taxat bine in masina respectiva ,m-a pus sa semnez un proces verbal in care scria ca nu au existat martori, nu am avut bilet si nu am obiectii. In ziua in care mi s-a ridicat masina pt parcare interzisa , am luat amenda pe nedrept de la ratb. Asta da zi neagra! Astept pareri , Multumesc anticipat.

    • 1. pai in primul rand nu cred ca trebuia sa semnezi procesul verbal…
      2. ai putea sa iei un card activ, ca nu cere de mancare, il incarci pe portofelul electronic si il tii la tine pt situatii de urgenta, ca la ala nu exista dubii
      3. ii faci reclamatie- povestesti exact ce s-a intamplat- ce linie, zona, ora- poti sa folosesti formularul de pe site-ul ratb sau cand te duci sa platesti amenda la chiosc cred ca se pot face si reclamatii; te-ar fi ajutat f mult daca luai numarul legitimatiei controlorului- eu, de fiecare data cand ma controleaza ma uit bine la numar si-l retin; oricum ar fi, trebuie neaparat sa faci reclamatie si sa ceri sa-ti raspunda- poate ar fi bine sa specifici in scris si sa dai adresa…(asta nu am testat, nu stiu cum se procedeaza); stau sa ma intreb daca o reclamatie la anpc ar ajuta cu ceva…

      cam atat pentru acum, daca imi mai vin idei, te anunt

      succes!

      PS: astea sunt doar ideile mele si asa as face eu; experienta mea cu reclamatiile la ratb e trecuta aici pe site…nu sunt o „autoritate” in domeniul reclamatiilor, pot insa sa-mi dau cu parerea

  2. Mai este o problema cu RATB-ul – se pare ca domnii soferi nu considera de datoria lor sa astepte oamenii pe care ii vad alergand dupa troleibuz, ci li se pare un lucru normal si profesional sa inchida usile in nasul oamenilor. Cred ca fiecare persoana din Bucuresti care circula cu transportul public ar putea sa faca o sesizare numai pentru chestia asta.
    Can am fost in America vara asta, am avut surpriza sa vad ca atitudinea era cu totul alta. Toti soferii te asteptau si erau super politicosi. Odata, o soferita a si tipat la mine pentru ca am alergat dupa troleibuz, simtindu-se jignita ca eu am crezut ca va pleca fara mine. Face „What do you think I AM ??” 🙂

  3. marcel 7821

    DOMNULE DAN.. AUTOBUZUL SE ASTEAPTA IN STATIE SI NU PE LA CHIOSCUL DE ZIARE SAU LA CARCIMA….SA STII DE LA UN SOFER RATB CA…..AUTOBUZUL VINE OPRESTE IN STATIE SI PLEACA!!! NU ARE STATIONARE! IAR CU RECLAMATIILE TRE SA AVETI MARE GRIJA FIINDCA DIN FEBRUARIE 2011 LEGEA S-A SCHIMBAT. DACA FACETI O RECLAMATIE SI PLIMBATI OMU DEGEABA SI SE CONSIDERA CA NU ESTE VINOVAT, SANTETI OBLIGAT SA-I PLATITI DAUNE ….STIU SOFERI CARE S-AU INBOGATIT PE TEMA ASTA. ABIA ASTEAPTA O RECLAMATIE ACUM, VA SPUN EU! SI ANUME, PENTRU O RECLAMATIE ”FALSA” SAU NEDOVEDITA VIDEO VA TREBUII SA ACHITATI INTRE 5000 SI 10.000 RON.

  4. @lexandra112

    Buna ziua! in martie 2012 am avut ”placerea” sa intreb un sofer RATB daca ma poate lasa si pe mine la semafor! am avut surpriza neplacuta sa fiu lasata sa cobor dar luata la palme si suturi de acel sofer! bineinteles ca am facut reclamatie la RATB acelui sofer, cu nr masinii…credeam ca-l va pedepsi cand primesc in cutia de scrisori la 3 luni un plic. RASPUNSUL A FOST: sunteti chemata in instanta pentru marturie mincinoasa (lipsa probe video) si faptul ca ati vrut sa patati imaginea si sa-i aduceti prejudicii soferului x ; RATB. MI-AM PUS AVOCAT ,AM CHELTUIT 4,000 RON SI DEGEABA.. RATB A CASTIGAT PROCESUL CU MINE, ACUM AM DE DAT 1000 RON CHELTUIELI SI SOFERULUI 7.000 RON DAUNE !

  1. Pingback: reclamaţii RATB, partea 2 « …doar niste păreri…

  2. Pingback: reclamaţii RATB, partea 3 « …doar niste păreri…

  3. Pingback: cum se reziliaza unilateral un contract de furnizare servicii de televizune cu Boom TV « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

  4. Pingback: ratb: vreau sa fac niste sugestii « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

