servicii BancPost- plăţi electronice

Azi am transferat suma de 80 de lei către cineva din Tîrgu Jiu. Întrucăt persoana respectivă avea cont la BancPost şi cum firma, ca să-mi dea salariul mă obligă să am card tot la BancPost, am zis să mă duc să efectuez plata de la cea mai apropiată sucursala BancPost.

Ca date de identificare ale persoanei aveam IBAN-ul şi numele persoanei. Ajuns la bancă, am zis întâi să încerc la bancomat că poate mi-au făcut vreo surpriză plăcută şi observ vreo opţiune „magică” ce ar fi trebuit să-mi permită să fac transferul. Evident că nu am găsit. Am zis să mă duc la casierie…aici, surpriză!…în locul casierelor(câteodată drăguţe, iar dacă ai noroc şi amabile), am descoperit un nene trecut biiiine de tot de prima tinereţe, a doua, a treia….în fine…trec şi peste asta şi-i zic ce vreau să fac…deşi i-am explicat de două ori, până nu i-am arătat biletul cu datele omului din Tg. Jiu şi suma pe care vreau să o transfer, nu a părut să înţeleagă. Când, într-un final glorios ne-am prins cum stă treaba, domnul a început să caute prin calculator ca să pot şi eu să efectuez plata. După câteva secunde de „scotoceală”, mi-a spus că datele pe care le am nu sunt suficiente şi că îmi tb şi numărul cardului persoanei şi data expirării…Cum? zic eu perplex…Dar ştiţi că am IBAN-ul…Neah, vine implacabil răspunsul…nu-i suficient…Trecuseră deja 10 minute…Bine, zic…dau telefon.

Reuşesc să aflu datele cerute, mă aşez la coadă(între timp se formase şi o mică coadă, aşa cum şade bine la noi), ajung la ghişeu, renunţ la explicaţii şi întind direct bileţelul. Aha, zice omul, aşa da. Eu în gândul meu…gata, în trei minute sunt din nou în şaua biclei şi-n bătaia razelor de soare…Da’…nu fu să fie aşa…Trecuseră cam 20 de minute, deja. Casierul îmi întinde un formular să completez…scriu eu pe acolo numele meu, cnp, numele persoanei, contul, numărul de card, data expirării şi suma…dau formularul înapoi, iar casierul începe să facă un ordin de plată. Stiu asta că m-am benoclat la el în monitor să ştie şi incultul de mine cum se procedează. După ce completează datele şi trimite ordinul, îl întreb dacă e posibil să plătesc cu cardul şi să nu mai dau cash. Din fericire, s-a putut. Evindent, până am reuşit să-l fac să înţeleagă, m-am mai chinuit un pic, în sensul că a trebuuit săi arăt cardul meu şi să zic…uite, scoateţi bani de aici şi trimiteţi-i omului ăsta, pt care mai devreme v-am dat datele. Domnul mi-a luat cardul, s-a dus la POS unde a stat vreo două  minute. La întoarcere, avea două chitanţe…una mi-a dat-o mie să o semneza, după care a luat-o, cealaltă a semnat-o el şi mi-a dat-o mie, după care a tipărit ordinul de plată, evident, în două exemplare şi am procedat la fel ca şi cu chitanţele de la POS. Întreb eu….gata? Din nou acelaşi neah, implacabil…Îmi cere buletinul şi se concentrează din nou asupra calculatorului şi face un ordin de încasare…Evident, aceeaşi paşi ca mai sus- două exemplare din fiecare, semnate, ştampilate…30 de minute…şi, într-un final glorios…îmi spune, am terminat…mie parcă nu-mi venea să cred…şi am nevoie de confirmare…Asta e tot? Da,veni prompt răspunsul. Şi plec, fericit că nu am pierdut decât 30 de minute ca să transfer 80 de lei.

Concluzia: m-am ales cu un ordin de plată, o chitanţă de plată, o chitanţă de alimentare şi un ordin de încasare.

Dezavantaje: cred că le poate vedea fiecare…

Avantaje: era frumos afară, am mers cu bicla…iar omul a primit banii f repede- la două minute după transfer a fost sunat de la bancă şi i-au zis că au intrat banii

Concluzia 2: mai bine mă duceam la ING şi făceam eu ordinul de plată de la multimat şi nici nu mai aveam nevoie de alte date şi terminam în 3 minute şi puteam să salvez şi plata, în caz că mai aveam nevoie pe viitor.

BancPost, te rog să mai studiezi!

Posted on 2008/10/20, in proteste, texte and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. mai bine iti faceai Internet Banking

    • Dar nu vreau sa-mi fac internet banking la o banca de 2 lei. Oricum am lichidat toate conturile pe care le aveam acolo…Ce mi s-a părut interesant a fost faptul că cei de la bancă nu au încercat sub nicio formă să mă facă să ramân în continuare client al băncii…nu m-au întrebat nici măcar de ce lichidez tot…

Lasă un răspuns

