excursie la Roma – transport, cazare si masa

  1. excursie la Roma – transport, cazare si masa
  2. excursie la Roma – obiective turistice
  3. excursie la Roma – Neapole si Pompei

In aceste scurte excursii de primavara, folosim avionul. E mult mai rapid si mai simplu. WizzAir a fost compania utilizata cel mai des. Au preturi acceptabile si rutele destul de multe, astfel incat avem de unde alege.

De obicei, achizitionam biletele devreme, pe la inceputul anului. Mai nou, probabil ca sa-si reduca costurile, au introdus si o taxa de check-in la aeroport, astfel incat ca sa nu platesti, cel mai bine e sa faci check-in online. O alta modalitate de a reduce costurile excursiei e sa ne luam doar bagaj de mana. Ceea ce pentru 4-5 zile e acceptabil, mai ales daca mergi intr-o locatie unde e mai cald ca in tara natala. Evident, exista anumite limite de dimensiune si greutate.

Ca fapt divers, nu uita ca in avion nu ai voie cu deodorant spray, cu lichide achizitionate din afara aeroportului, obiecte ascutite etc. Cu lichide nu am incercat sa trecem, insa am trecut cu o trusa de prim ajutor cu plasturi, nurofen, aspirina, upsarin, smecta etc. precum si cu ceva chestii ambalate – ciocolata, senvis.

Ce e mai neplacut, e faptul ca nu iti dau loc. Nu am inteles de ce, mai ales ca acest lucru creaza inghesuiala.

Nu uita faptul ca la WizzAir, in avion, nu primesti mancare. Va trebui sa platesti pentru ea. Accepta lei, eur sau plata cu cardul. De asemena, un aspect important e faptul ca aeroporturile pe care aterizeaza sunt destul de departe de oras, deci la pretul biletului trebuie sa adaugi si transferul in oras.

In cazul Romei, WizzAir aterizeaza pe aeroportul Ciampino, situat la cca 20km de Roma. Cea mai ieftina modalitate de transport costa, la data scrierii acestui articol, 2.6 eur, insa transportul se face din doua bucati. Odata cu autobuzul pana in Ciampino Citta (o statie, asa ca nu te aseza pe scaun pentru ca la prima cobori, cost 1 eur, eventual poti intreba de gara) si de acolo cu trenul, pana la Termini (cost 1.6 eur).  Aceasta e si modalitatea cea mai scurta. Se mai poate merge cu acelasi autobuz pana la Anagnina, apoi cu metroul pana la Termini, dar dureaza un pic mai mult. De asemenea, mai exista autobuze care merg direct in Roma, insa e posibil sa dai de ambuteiaje si sa dureze mai mult. Pretul era in jur de 4 eur. Pentru toate modalitatile de transport se gasesc bilete in aeroport, dupa controlul de frontiera.

Cazare am gasit destul de greu la un pret acceptabil pentru doua persoane. Criteriile noastre:

  • maxim 80 eur
  • mic dejun inclus
  • zona acceptabila si apropiata de obiectivele turistice, astfel incat sa nu fie nevoie sa folosim transportul in comun decat ocazional.

Pana acum, am folosit pentru rezervari doua site-uri: venere.com si booking.com. Sau, daca gasesti hotelul, poti face rezervarea chiar pe pagina lor. Poate prinzi vreo promotie. Oricum, vezi ce review-uri are hotelul pe mai multe site-uri- venere, booking, trip advisor, chiar daca arata ca nu au camere disponibile pe aceste site-uri.

In cazul de fata, am facut rezervarea la ei pe site. De gasit i-am gasit pe google, am facut apoi sapaturi pe alte site-uri si am constatat ca au review-uri foarte bune. Locatia era una potrivita, desi blamata de multi. Nu am avut probleme, iar hotelul a fost pe masura review-urilor. Micul dejun un pic prea saracacios, poate, dar a fost in regula. In final nota noastra pentru hotel e 9. Ah, si hotelul se numeste Maryelen si e situat la fix 3 min de mers pe jos de statia Termini. De fapt, e un bloc de locuinte, cred, iar unele etaje au fost reamenajate si transformate in hotel. Oricum, este foarte primitor.

Am atasat si niste poze, ca sa va convingeti.


Doamnele de la hotel, de fapt si proprietarele, au fost f oarte amabile – punctul lor forte. Am primit harta a Romei, indicatii pretioase si chiar au si dat un telefon pt noi, local, in vederea confirmarii rezervarii la Pompei.

In ceea ce priveste mancarea…am mancat si-n locuri bune si-n locuri mai putin bune. Ca sfat, nu lasati foamea sa va ajunga din urma pentru ca altfel riscati sa mancati prost si scump. Altfel, gasesti pizza, senvis-uri care se pot manca chiar si pe o banca.Tine cont de faptul ca daca te asezi la masa e posibil sa platesti in plus, o suma fixa + procent din valoarea notei de plata. La unele carciumi, daca stai la bar, pretul e mult mai mic. In general, preturile afisate sunt pt stat la masa. Intreaba care e pretul pt bar, e posibil sa fie muuult mai mic. Ca idee, doua persoane, pot manca binisor cu 25-30 eur. Desi prin unele locuri scria sa fugi de meniurile de tip turist, in vrei cateva locuri au fost bune, in altele nu. Evitati zonele foarte aglomerate. Daca te departezi 2-3 stradute de un obiectiv turistic important, preturile scad foarte mult.

Am atasat o lista cu mai multe link-uri cu localuri recomandate. Link-urile le-am selectionat, insa nu cred ca am nimerit in nicio carciuma din cele despre care scrie acolo. Insa informatia e utila.

Supermarket-uri exista – noi am gasit unul in piata Santa Maria Maggiore care avea destul de multe chestii, inclusiv pizza gata facuta. Apa era ieftina, 2 eur 6×1.5l. Fructele cam ca la noi. Am luat destul de multe pentru ca aveam un mini frigider in camera. Inghetata, nu mai zic, dar despre asta un pic mai jos. :D

In ceea ce priveste localurile, evitati L’Arcano. Experienta noastra a fost neplacuta.

Va recomand, insa, cu toata caldura, gelateria Frigidarium. Nu veti regreta. Ca locatie, e pe langa Piazza Navona.

Un alt lucru de care trebuie tinut cont cand faci bugetul de calatorie la Roma e ca se plateste o taxa de statiune. Cel putin asa i-am zis eu. E 2 eur/pers/noapte si se plateste la hotel. Sanse de a scapa de ea nu prea sunt, decat daca stai la un amic…in rest, hotelurile, pensiunile etc. fiind inrolate in sistem trebuie sa plateasca aceasta taxa pentru toti turistii care stau la ei. Iar ei o vor lua de la noi.

O alta modalitate de cazare, foarte buna daca sunteti mai multi, este de a inchiria un apartament, preturile fiind mult mai mici decat la hotel. Eu am gasit vreo doua site-uri – Rome City Appartments si Rome Accomodation. De retinut e ca nu mai ai micul dejun asigurat, insa ai bucatarie, deci poti rezolva asta. Taxa de statiune inca se plateste. Din ce am vazut eu, apartamentele se inchiriaza pe minim 3 zile, cu plata in avans. Daca vrei pentru mai putine zile, trebuie sa le scrii un mail iar ei sa-ti confirme ca inchirierea se poate face. Eu le-am scris (mai mult de test), le-am zis ce apartament ma interesa, iar ei au raspuns destul de prompt ca e in regula.
De asemenea, suplimentar fata de ce am scris eu in aceasta suita de articole, iti recomand un ghid de buzunar. Unul interesant este “Top 10. Roma“, de la editura Litera si care poate fi achizitionat de la elefant.ro. Vei putea afla care sunt muzeele si galeriile de arta celebre, restaurante faimoase, diverse excursii si itinerarii, cele mai frumoase biserici, cele mai atractive piete si magazine, precum si sfaturi pentru vizitatori. Mai mult ca sigur ca vei gasi lucruri pe care eu nu le-am observat.

<< Articolul precedent Articolul urmator>>

E posibil sa te mai intereseze:

Posted on 2011/03/24, in foto, texte and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Eu am mers parca de doua ori cu Wizzair. Avantajul intr-adevar este pretul foarte scazut, insa are si 2 mari dezavantaje:
    1. Daca vrei sa pleci seara, din cauza numarului mic de avioane risti sa aiba intarzieri destul de mari (folosesc acelasi avion pentru foarte multe curse intr-o singura zi).
    2. Locul fara rezervare. Cand am fost eu am observat cu stupefactie ca lumea nu tinea cont de copii, de batrani,etc. Hai sa ne bagam sa prindem noi locul cel mai bun ce peleu’ meu.

    Intrebarea intrebatoare: cam cate zile sunt necesare pentru a vizita Roma fara sa iti intre picioarele in fund de la atata mers?

    • Plecarea din Roma a fost la ora 21. Intarzierea a fost mica, de 15-20 min, insa a recuperat vreo 10 pe drum. Pentru diferenta de pret, sunt dispus sa-mi asum aceste intarizeri.

      La plecarea din bucuresti nu a fost nicio intarziere, iar la Roma a ajuns chiar mai devreme.

      Ca sa-ti raspund la intrebare…pentru a vizita toate chestiile importante, dar numai alea, relaxat, ar trebui vreo 5 zile. Voi detalia in urmatoarele articole din serie.

  2. Interesant articolul.

    Am fost si eu la Roma asta vara si am stat 9 zile.

    Parerea mea: 3-4 zile sunt arhisuficiente pt vizitat ce e mai important.
    7 zile in plus numai pentru Muzeul vaticanului pentru cei pasionati de arta.

    Mi-a placut numai Muzeul, pietele si… cam atat.

    In rest dezamagire totala in ceea ce priveste mancarea, transportul in comun, curatenia, civilizatia.

    Un atu petru Roma: au ciusmele si nu tre sa cumperi apa.

    Nu as mai reveni niciodata la Roma!

    Drum bun celor care vors a o vada… o data in viata merita!

    • Buna,

      Da cam 3-4 zile ar fi suficiente pentru obiectivele turistice mari. Daca, insa, vrei sa le faci pe indelete si sa te si abati prin alte parti ale orasului, as zice ca e nevoie de vreo 5.

      Mie mi s-a parut destul de interesant orasul, mai ales ca e un oras intins pe orizontala si nu pe verticala, dar cred ca asta e din cauza Vaticanului – din ce am inteles nu au voie sa submineze autoritatea Vaticanului si sa construiasca vreo cladire mai inalta decat basilica sf petru

  3. Salut,

    Ce inseamna pentru tine pe indelete? Eu as considera timp suficient sa nu trebuiasca sa ma trezesc la ora 9 si sa ajung seara acasa cu picioarele intrate in fund de la atata mers.

    Erata:” nu au voie sa submineze autoritatea Vaticanului PUNCT” :D

  4. Pai cam asa ar fi “pe indelete” si cu mentiunea ca sa acorzi timp sa casti gura si prin muzee.

    Desigur, pietrele, picturile si alte chestii capata o insemnatate si mai mare, adr pentru asta trebuie ori sa fii foarte pasionat ori sa ai ghid.

    In ceea ce priveste “autoritatea Vaticanului”, va fi un articol separat :D

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.