cum se face o plasa de tantari?

Mai simplu decat ai crede.

Eu mi-am confectionat o plasa de insecte pentru usa de la balcon. Intrucat e o zona tranzitata destul de des, plasa va fi sub forma unei usi.

“Ingredientele” unei astfel de operatiuni:

  • dorinta de face acest lucru
  • ustensile: creion, ruleta, panza de bonfaier, ciocan (eventual din acela de plastic/cauciuc), o pila (eu am folosit una de la un briceag Swiss Army), surubelnita, un spitz
  • profil, plasa, coltari, balamale, prindere usa, maner, suruburi, garnitura pentru prindere plasa

Sculele sunt destul de comune, deci nu ar trebui sa fie o problema. Celelalte componente se gasesc de cumparat. Eu le-am luat de la Lorenzo, in Sema Park. Pretul a fost extrem de mic- 38 de lei.

Usa avea dimensiunile 2100×600 mm2. Atentie, cand iei masurile sa iei in calcul si dimensiunea profilului, de obicei 17×25 mm. Exista profile speciale pentru usi, cu doua camere, insa nu am avut nevoie. Am decis sa iau profil pentru ferestre, intrucat usa mea e destul de ingusta. In cazul in care cadrul s-ar fi miscat, as fi pus inca o bara transversala, pe mijloc. Dar nu a fost cazul. Un alt element important e faptul ca profilele cu camera dubla trebuie taiate la imbinari sub un unghi de 45 de grade, iar aceasta operatiune e relativ greu de realizat cu instrumente simple. Insa nu imposibil, zic eu. Am mai luat 6 coltari, plasa de 800 mm latime (exista de 800, 1000, 1200, 1400, 1600 mm), 4 balamale, o prindere, un maner, 50 de suruburi (de 19 mm lungime, cap cruce, iar filetul avea partea de inceput sub forma de burghiu- banuiesc ca sunt suruburi pt aluminiu, dar prind si in lemn), 6 m garnitura de prindere. Profilul a fost sub forma unei bare de 6 m lungime, de cca 2.2 kg (vanzarea se face la kilogram).

Pasii de asamblare sunt destul de simplii:

  1. se iau masurile
  2. se taie profilul pentru a obtine dimensiunile dorite
  3. se asambleaza barele rezultate folosind coltarii
  4. se ataseaza manerul
  5. se ataseaza balamalele, atat pe cadru cat si pe toc
  6. se testeaza daca usa functioneaza corect in balamale si daca sta
  7. se ataseaza prinderea
  8. se adauga plasa prin prinderea ei in canalul profilului, folosind garnitura
  9. asta-i tot!

Atentie, pentru o introducere facila a suruburilor in cadru, e bine sa dati inainte o gaura folosind spitz-ul. Sa nu strangi foarte tare suruburile pentru ca e posibil sa nu mai tina ulterior. Strange-le cat sa tina piesa in loc, sa nu joace. Oricum, fiind vorba de materiale foarte usoare, ne trebuie strans astfel incat sa pocneasca.

Fiind vorba de prima asamblare de acest gen, mi-a luat vreo 2-3 ore. Insa mi-a placut, iar pretul platit a fost extrem de mic.

Succes!

This slideshow requires JavaScript.

Posted on 2010/06/21, in tehnic and tagged . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Eu cred ca te inseli amarnic. Daca o plasa de plastic e facuta din plastic, o plasa de carpa e facuta din carpa o plasa de tantari nu ar trebui facuta din tantari ? :D

    • plasa din carpa cum e? o carpa gaurita?

      priveste in viitor…tantarii vitezomani vor incerca sa intre prin plasa…insa vor ramane prizonieri in ea…deci, in timp se va umple cu tantari, astfel incat va deveni “plasa de tantari”

      iar denumirea am lasat-o asa pt ca mi s-a parut mai “prietenoasa” pt gugl

  2. Prietenoasa pentru goagal zici ha… numa la audienta ti-e gandu ma.

  3. Foarte interesant si clar explicat. Eu incerc sa ma gindesc la un sistem cu cleme (fara balamale deci). N-as pune nici plasa din aia din fibra de sticla. Pina acum am folosit pe timplaria veche, din lemn, o tesatura usoara pe care am gasit-o in Ikea si care se preteaza foarte bine la asa ceva. Acum ca timplaria veche a disparut, trebuie regindesc tot sistemul, ca pioneze in PVC nu prea mai pot sa infig :)
    O intrebare: ai avut probleme cu etanseitatea ramei pe cadrul existent?
    Adica ai contact perfect sau ramin spatii?

    • ramele mele de la geamuri sunt din lemn

      nu am sesizat nicio astfel de problema; oricum, daca exista, nu e suficient de mare ca sa intre insecte pe acolo
      acum, daca mai intra o musca, doua, nu cred ca e o problema

  4. Cateva ponturi, pentru plasele clasice, daca faci lucrarea la fatza locului: Taie bara folosind dimensiunea interioara a ferestrei/usii. In felul asta se aseaza bine. Eventual mai adaugi 5 mm pe verticale, sa nu curga apa de pe marginea de jos. Confectioneaza doar cadrul, fara sa fixezi plasa de cadru (vezi mai jos de ce). Aseaza cadrul pe o suprafata plana. Potrivesti balamalele: cu piesa pivot pe suprafata plana si cealalta piesa pe cadru. Fixezi balamalele pe cadru cu autoforante (doar piesa de sus, cu gaura pentru pivot :D ). La fel si cu piesa de blocare si manerul de tragere. in felul acesta te asiguri ca se va lipi bine de tamplarie. Asigura cu un scotch piesa cu pivot a balamalei sa nu cada. Pozitioneazi cadrul la locul lui pe tamplarie si fixezi cu autoforante pe tamplarie balamaua-pivot, apoi piesa de blocare. Atentie la alinierea cu tamplaria. Nota: pentru ca inca nu ai pus plasa pe cadru, itzi va fi foarte usor sa te apleci PRIN cadru si sa pui autoforantele, fara sa te chinui cu masuratori si semne. Scoti cadrul de pe balamale si ii pui plasa. Daca ai scula cu rola pentru snur (15 ron), itzi ia 10 minute. Altfel itzi ia cel putin 30 min.
    Total munca incepator, de la zero, pentru o plasa 1000×700: maxim 60 minute.
    Materiale: aprox.35 ron.
    Castig brut do-it-yourself la o astfel de plasa (care normal te costa 75-85): minim 40 ron.

  5. “unealta cea mai interesanta e pentru montat snurul: un maner de plastic ~20cm cu cate o roata de plastic (~4-5cm diametru) la fiecare capat; una din roti avea sant (ca un scripete), cealalta avea muchia bombata (ca o roata de patina)
    rota ca un scipete era folosita sa introduca snurul in sant, cealata la impingerea lui bine pentru intindere; fara asta probabil s-ar putea folosi o surubelnita, un bat de lemn, dar sigur e nasol si risti sa zgarii rama sau rupi plasa ” (citez un coleg de butoane, nick: “aeon”). Se gasesc de cumparat la magazine de profil sau “bazar”. Te costa cam 15 lei. Potzi face treaba si cu mana sau cu oimprovizatie: o saiba de plastic, groasa, prinsa cu un surub de un maner oarecare si cu un pic de atentie

  6. Eu am apelat la asta: http://www.nobuzzz.ro.
    O vara fara tantari va doresc !

  7. Eu am avut noroc de o echipa de super baieti gasiti aici http://www.happynets.ro
    Am avut o problema cu o fereastra si m-au ajutat fara bani.
    Super.

  8. am fost pe la Baumax, Practiker, Domo si nimeni nu are profil pentru plase te tantari.

    Nu stiu din ce sa fac plasa de tantari si nici nu vreau sa cumpar (~60Ron o plasa), m-am gandit la modele din profile de aluminiu, dar nu stiu cum sa prind plasa de profil

  1. Pingback: Groaza din casa - Page 3 - My Garage

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.