cum se mananca maracuja?

Voi incepe cu concluzia “don’t try this at home unless you know what you’re doing”, care in traducere nu neaparat exacta inseamna “mai bine cumparati un baby ananas”.

Am achizitionat un maracuja. Tot de la Kaufland. Pretul tot per bucata, 3-4 lei, nu imi mai aduc aminte exact. Coaja complet verde, un pic tare. Pe alocuri parea busit, insa nu atat de multe incat sa afecteze integritatea fructului. In ladita din magazin toate erau verzi si nu dadeau semne ca ar intentiona in vreo forma sau alta sa-si schimbe culoarea, astfel incat l-am luat asa.

Acasa, insa, nu mica mi-a fost mirarea cand am inceput sa caut pe net iar pe wikipedia arata foarte bine, fiind denumit si fructul pasiunii. Sincer, speram ca pasiunea sa arate un pic altfel, nu un verde crud. De unde trag concluzia ca specia de maracuja importanta de Kaufland nu e cea mai fericit aleasa. Asta pentru ca pe wikipedia, acel fruct mic, inchis la culoare si cu miezul contrastand cu coaja, arata destul de apetisant.

In fine, am trecut peste semnalele date de ratiune care striga in disperare “nu face asta” si l-am taiat pe jumatate.

maracuja

Am fost suprins sa descopar o coaja destul de groasa, iar in interior aceleasi oua de alien ca si la granadilla. Total neimbietoare. Mi-am facut curaj si am gustat. Ce pot sa zic…acru ca 10 lamai amestecate cu alte 5 lamai, fara ceva care sa sara in evidenta- cu exceptia acrelii. Daca stau bine sa ma gandesc, un gust de fruct necopt. Am mancat 2-3 lingurite, dupa care am aruncat tot fructul.

La cat de verzi erau acele fructe mi se pare absolut imposibil sa se mai coaca, intrucat in cele cateva zile in care a stat pana sa-l mancam nu si-a schimbat culoarea absolut deloc. Ce-i drept, l-am tinut la frigider. Ma gandesc ca la un moment dat sa-i mai dau o sansa si sa mai cumpar unul, dar pe care sa-l tin la caldura.

Din punct de vedere nutritional, contine vitamina A, potasiu si fibre. Sucul e foarte bogat in vitamina C, probabil ca de aici si acreala foarte puternica. Din ce am citit, exista doua varietati, una galbena care e folosita pentru suc, fiind mai mare si una de culoare purpurie care se vinde in piete ca fruct proaspat. Si o varietate verde, care se vinde la noi. :)

Concluzia mea este ca nu merita incercat. Acum daca cineva are alte informatii, il rog sa le impartaseasca si cu ceilalti.

Iar in ciclul “cum se mananca…?”, poti sa mai citesti despre alte fructe exotice:

Posted on 2010/01/03, in texte and tagged , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. noapteaiguanei

    Eram tentată să încerc şi eu… dar m-ai convins să nu o fac! Rămând la varianta “compot” – cel puţin ştiu sigur că acolo este fructul copt! Oricum, eu îţi mulţumesc pentru “pont”!

  2. Ce dracu e asta ma? Nu am vazut in viata mea asa ceva?

    Si ma rog ce culoare iti inchipui tu ca are pasiunea ? :D

  3. blonda in sensul de Ursus blonda sau in sensul de Pamela Anderson blonda ? :D

  4. Am inteles, nu raspunzi la provocari :D

  5. maracuja sau fructul pasiunii se taie in doua si se mananca pulpa cu tot cu seminte. p.s. al tau era crud, cand e copt e moroniu inchis :)

  6. Fructul pasiunii este portocala s’asa va ramane.
    Orange-ul este culoarea pasiunii nu galben,maroniu etc.

    • eu cred, mai degraba, ca rosul e culoarea pasiunii; e posibil sa ma insel; adica cel putin asa e prezentat de americani cu al lor Valentine’s Day

      daca stam sa ne gandim ,si noi, in martisorul nostru, avem culoarea rosie

      nicidecum portocaliu

      iata ce am gasit despre simbolistica portocaliului

  7. Eu as zice sa incerci altceva. Poti sa il lasi si la caldura o saptamana (cum am facut eu) ca tot verde si acru o sa ramana. Nu stiu ce conditii vrea sa aiba ca sa se transorme asa fain cum ar trebui. Mai repede se strica decat se coace :)

  8. am mancat si eu asa ceva si primul lucru a fost sa-mi aduc aminte de copilarie cand mancam boabe de struguri necopti (agurida) :))

  9. Mie mi a placut , ia mai incercati si din alte magazine……

  10. si mie mi-a placut… la noi ajunge verde…adica la tine… eu l-am gasit maro inchis, pt ca el pleaca de la mama lor un pic necopt ca sa se faca pe drum… dar mai trebuie lasat si dupa… si logic ca nu se m facea de niciun fel daca-l tineai in frigider :)))))….
    cel care l-am mancat eu era dulce acrisor… mie mi-a placut…
    eu zic k merita incercat!!!

  11. Flori Iuhas

    fructul de maracuja pe care l-am luat eu era galben dar tot acru. Mi s-a parut interesant faptul ca e un acru parfumat. Cred ca ar merge la cocktail-uri. Dar apropo de fructul pasiunii, nu e acelasi lucru cu maracuja. La Auchan au de pilda si/si. Fructul pasiunii e maro cand e copt. Ce am mai incercat eu sunt tamarindele. Gust de pasta de macese in toata puterea cuvantului (putina) pe langa niste samburi mari si foarte tari.

  12. Dupa ce a fost cules,fructul pasiunii nu se mai coace,de aceea este indicat sa fie cumparat copt.
    DECI…

  13. Eu am mancat in afara, intr-una din tarile de origine ale fructului si vreau sa spun ca este excelent. In mod normal are un gust dulce – acrisor foarte placut. Se mai pune in salate de fructe si nu iti vine sa crezi ce iese. Pacat ca la noi le aduc foarte necoapte :(

  14. eu am gaist la lidl. si e copt

  15. Castravete

    Foarte simplu eu am luat tot de la caufland(din Iasi) insa era mof si foarte bun verde nu am vazut in viata mea.

  1. Pingback: cum se mananca granadilla « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.