cum se fac reclamatii la ratb

de Horia

Eşti client fidel al transportului în comun bucureştean. Reţeaua de transport în comun de suprafaţă e gestionată de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Ai abonament lunar valabil. Sau poate ai bilet. Sau poate eşti pensionar. Oricum, foloseşti în mod legal transportul public. Eşti nemulţumit,însă, de faptul că şoferii conduc ca nebunii sau că stai mult în staţie sau că sunt 4 autobuze pe o linie foarte tranzitată, iar exemplele pot continua. Crezi că nu ai pârghii de a face ceva, aşa că, plin de lehamite, de urci în autobuzzul plin şi te duci spre casă, terasă sau cumpărături.

Te înşeli, însă. Poţi face ceva. Dacă e ceva ce nu-ţi convine la RATB, fă o reclamaţie. Nu durează decât 20 de minute. Şi e posibil să schimbi ceva.

Cum faci reclamaţie la Regia Autonomă de Transport Bucureşti?

Iată, mai jos, paşii pe care trebuie să-i urmezi:

  1. accesezi link-ul www.ratb.ro
  2. poziţionezi cursorul mouse-ului pe Contact, apoi faci click pe Sesizări; formularul poate fi accesat şi prin link direct, http://www.ratb.ro/sesizari.php
  3. completezi câmpurile din formular- atenţie, unele câmpuri au nişte steluţe în dreptul lor; citeşte în josul paginii informaţiile; câmpurile care se completează diferă în funcţie de tipul mesajului- reclamaţie, sesizare, informare; un amănunt foarte important e că dacă vrei să reclami un incident pe care l-ai avut în interacţiunea cu RATB, e foarte important să ai şi numărul de înmatriculare al mijlocului de transport în comun; de asemenea, eu când am făcut reclamaţii, în afară de numărul de înmatriculare, am scris şi numărul acelui mijloc de transport în comun- un număr format, de obicei, din 4 cifre, inscripţionat pe părţile laterale.
  4. apeşi Trimite
  5. primeşti un număr de înregistrare
  6. dacă în termenul legal de 30 de zile nu primeşti un răspuns, poţi să mai faci o reclamaţie, eventual precizând şi numărul de înregistrare al mesajului anterior.

E, a fost greu?

Succes!

Şi nu uita că poţi face şi tu ceva pentru transportul în comun din Bucureşti. Nu mai lăsa pe alţii să facă pentru tine. Sau să gândească pentru tine. Că ei nu ştiu întotdeauna ce e mai bine pentru tine. Ei nu ştiu ce nevoi ai tu. Poţi, de asemenea, în afară de reclamaţie, să faci şi diverse propuneri. Poate ai o idee bună şi ei nu s-au gândit la ea. Fă ceva!

Nu mai fii indiferent!

About these ads

Posted on 2009/06/19, in texte and tagged . Bookmark the permalink. 33 comentarii.

  1. Petre Cristian

    Legea ratb este incalcat de soferi de pe autobuze

    link:http://www.youtube.com/watch?v=s2GBiT1a3zM
    link:http://www.youtube.com/watch?v=D7kKEQyUorI

  2. Bine, dacă ar funcţiona site-ul aş face reclamaţie în fiacre zi. Aşa, la cu cine să vorbeşti? Îi doare în culo pe ei.

  3. se vede ce va intereseaza de cetateni

  4. cum sa nu isi bata soferii joc de noi???????????????????????????

  5. si voi calatorilor va bateti joc de ei….mai mult. Am o intrebare ptr voi astia care va dati corecti. La serviciul vostru santeti chiar asa de corecti??? Cind mancati seminte si aruncati cojile pe jos,cand aruncati hartii si scuipati cum e? Si tot voi vreti sa fie curatenie in masini si tramvaie dar sa pastrati nu stiti.

  6. mariana sollanek

    tare asi vrea sa vorbesc cu cineva din conducerea ratb,ului sa le dau si eu niste sfaturi, ca ei nu au habar cum se merge in bucurestiul asta, ei nu folosesc aceste mijloace de transport se vede de la o posta. oameni buni pe linia metroului usor nr 41, circula l6 tramvaie fara trapa si l2 cu trapa , de ce nu face nimeni o socoteala si sa le aseze in asa fel in trafic incat si cei cu dezabilitati sa poata circula cu el in conditii bune , fara sa mai stea cate 3 sferturi de ora pana vine unul bun sa poata urca in el, mai sunt si mame cu copii in carucioare. dar cel mai greu este de noi cei bolnavi care mergem sa facem tratament. tare asi vrea sa ma auda cineva dar cine C I N E ?…………………………….

  7. Multumesc pentru ajutor!
    Am facut o reclamatie,sper sa ma ia cineva in seama,altfel merg mai departe…

  8. in mod normal RATB dece sa tina cont decat de ei normal ca doar a fost infiintat intai RATB si pe urma cele

  9. Faceti reclamatii!!! De ce? Oricum nu le ia nimeni in considerare. Am facut cateva sesizari la RATB si pe buna dreptate nu ca as avea eu ceva cu ei. Sa va povestesc: am reclamat faptul ca intr-o zi caniculara de vara, peste 35 gr. (august 2010) circulam cu autobuzul 117 intr-o duminica, pe la ora 13.00, iar inainte de statia Regina Maria, autobuzul a stationat in statie timp de cateva minute, timp in care s-a pus culoarea verde la semafor de vreo 3 ori si asta pentru ca soferul toropit de caldura a coborat din autobuz, a travesat strada si s-a dus la chioscul de vis-a-vis de statie sa isi cumpere seminte, tot autobuzul l-a vazut. In urma reclamatei mele facuta la RATB am primit un e-mail precum ca ei nu il pot sanctiona pe acel sofer deoarece nu exista martori si ma invitau la o confruntare :) fata-n fata cu soferul.

  10. Am mai reclamat si faptul ca autobuzul de pe linia 312 ajunge la Piata Unirii la un interval de 20 minute zilnic, duminica e mai rau, iar intervalul care este prevazut pentru acest autobuz este de 6 min. (scrie la Piata Unirii la chioscul de bilete). S-au scuzat motivand aglomeratia de pe traseu…..pai atunci cand s-a calculat intervalul nu s-a luat in considerare aglomeratia de pe traseu?
    Concluzia? Faceti reclamatii, dar le faceti degeaba, nu se rezolva nimik niciodata, iar raspuns la reclamatie veti primit dupa cateva luni, in cazul in care il mai primiti.

  11. besliu georgeta

    cinste sefei de la depoul bujoreni ca a stiut sa asi instrueasca casierele de la tonetele de bilete .am fost surprinsa de proptitudinea cu care am fost servita si pe deasupra si foarte bine informata ,asta da dovada de o buna corelare dintre sef si subaltern. va multumesc

  12. besliu georgeta

    sunt clieanta a ratb stau in zona dr.taberei si mereu cumpar bilete de la tonetele de bilete casierem-a informat despre card electronic cu posibilitatea de a incarca pe ea portofelul electronic si alte optiuni casiera mia vorbit foarte frumos civilizat si zambitoare in general mai toate tonetele de bilete din drumul taberei au casierele foarte bine informate si sunt serviabile asta da dovada ca sefa lor a stiut sa-si apropie subalternele

  13. salut. niciodata sa nu faceti reclamatie la vre-un sofer de ratb si sa va duceti la confruntare fata in fata. va cheama pentru ca sa va poata lovii……asa se intampla cand nu va ”gasiti loc” mai bine strangeti-va bani si luati-va masina decat sa stati sa pierdeti timpul aiurea facand reclamatii….boarfelor de 2 lei

  14. ratb e regie ….nu e institutie bugetara sa faceti voi reclamatii……reclamatile nu vii le ia nimeni in considerare oricat v-ati pierde timpul . stiu sigur ca toate reclamatiile voastre se rup si rad impreuna cu ”paratii” de mintea voastra bolnava.mai bine faceti altceva decat sa pierdeti timpul…

  15. BA RATB PUTUROS PE LINIA LU 162 SI 163 SUPLIMENTEAZA MASIILE DE CE ? PT CA : VINE LUMEA DE LA SERVICI INDIFERENT DE ORA SAU ZII DIN SAPTAMANA SI ALT ASPECT CA VINE DIN 30 IN 30 DE MIN INDIFERENT DE ORA.LUMEA VINE DE LA SEVICI SAU PLEACA,REZOLVA PROBLEMA!!!!! PLATESC ABONAMENT GENEAL SI VREAU SA CIRCUL CA ATRE ACA NU PLATSC MA PRIND CONTROLORII {ALTI PUTUROSI SA VA FIE RUSINE}

  16. SCUZE PT CA AM MANCAT LITERE ASTA CA SA NU APARA CAREVA EMINENT LA LITERATURA SAU GRAMATICA.

  17. rusine!!! incasati banii nostri degeaba!
    am ajuns sa fim tratati de niste neica-nimeni precum oile,,,
    Soferul liniei n117 indicativ 6286 considera ca bucurestenii, cei care datorita carora isi ia un salariu sunt niste m—-i, niste l—i, etc. Va veni vremea in care noi, BUCURESTENII ADEVARATI, vom face curatenie !!!!
    R U S I N E !!!!!!

  18. Pierdere de timp; in teorie suna bine, dar in practica nu e chiar asa. Nu cunosc pe nimeni caruia sa i se fi dat vreodata dreptate la RATB.

  19. toti dati vina doar pe angajati ratb dar vati intrebat vreodata daca voi ati fii capabili sa lucrati in locul lor?vatmani de pe linia 1 au o viata de cosmar nu au capat de linie merg incontinuu nu au u8nde sa manince dar stiti doar sa criticati toata vina o are conducerea ratb domnul crit a scos aproape jum din autobuze si tramvaie

  20. ciprian florin

    am facutr si eu prin luna iunie 2011 o reclamatie la ratb in legatura cu tramvaiul liniei 20. nu am primit nici un raspuns nici acuml la sfarsitul lui octombrie. niste nesimtiti care nu iti iau in considerare nici o reclamatie. pana nu vine un reporter si un cameraman nu se va face nimic. apropo acest tramvai este o pacoste pt. cei ce il folosesc. CARUTA ELCTRICA MODEL 2011 . RUSINE RATB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  21. Eu am depus reclamatie in 11 iunie si am si revenit telefonic sa intreb de starea ei dupa vreo doua luni. Stiti ce mi s-a spus? Ca e soferul in concediu si se face comisie cand revine. Au mai trecut vreo 3 luni de atunci…
    De atunci am mai facut o reclamatie fara raspuns…
    Astazi vroiam sa reclam nerespectarea programului telefonic, dar mi s-a spus ca nu se mai primesc reclamatii decat pe mail! Pai pe mail le-am trimis pe celelalte!
    La cat astept in statii dupa traseul 122, sper sa pateasca si astia de la RATB ceva, de genul privatizarii, ca pentru ei clar ar fi patanie!

  22. TUDOR GEORGE

    MAI BAGATI BAI NENOROCITILOR MASINI AN 301 CA MERGEM DE PARCA AM FI LA PRESA ,MASINILE VIN FOARTE GEU ATI SPUS CA NU AVETI SOFERI DAR MINTITI,AM STAT DE VORBA CU SOFERII SI MI-AU SPUS CA CONDUCEREA NU VREA SA BAGE MASINI,VRETI SA FACETI ECONOMIE PE SPATELE NOSTRU PENRU CE PLATIM.MAI SPUNETI CA VRETI UN TRANSPORT CIVILIZAT CUM AN ASEMENEA CONDITII.RUSINE

  23. Buna…pe asta nu cred k o stiti…vatmanul tramvaiului 25 cu nr 3416 si al doilea vagon 3417 DOARME in timpul mersului,sau ma scuzati…atipeste de-a dreptul.pana azi mai mersesem de 2ori si am crezut k mi se pare,dar NU,am vazut bine si nu numai eu.este un barbat de aproximativ 100kg si acum si-a pus ochelari de soare.ce intarzieri,ce boschetari in ratb si noi pe jos,ce aglomeratie…asta e de-a dreptul revoltator!!!asa k nu va mai agitati fratilor…asta e capitala noastra…

  24. @lexandra112

    NIMENI NU VA IA IN CONSIDERARE,,,NU MAI VA AGITATI AIUREA!

  25. @lexandra112

    BUNA ZIUA! IN DATA DE 04 02 2012 SOTUL MEU A FACUT O RECLAMATIE UNUI SOFER CA NU A OPRIT IN STATIE. CONDUCEREA RATB I-A SPUS CA PENTRU A-L SANCTIONA PE SOFER ESTE NEVOIE SA SE PREZINTE LA CONFRUNTARE FATA IN FATA,PENTRU A STABILII VINOVATIA. IN MOMENTUL IN CARE SOTUL S-A DUS A FOST POCNIT IN ZONA CEFEI DE SOFERUL RATB CU PUMNII ,APOI DE CEILALTI SOFERI ETC ETC. A FOST ARUNCAT IN STRADA (BATUT) . EVITATI SA FACETI RECLAMATII SAU SA VA DUCETI LA CONFRUNTARI. SOFERII PLATESC OAMENI (BATAUSI) PENTRU A VA OMORI IN BATAIE! CU RESPECT!

  26. raducanu costel

    de ce pe linia 163 sunt asa putine autobuze ‘. ,un sfat renutati la linia 163 militari si d-tio la titan ca are de unde sa bage masini si pe linia 162 bagati autobuzele din 163 sa nu mai fi o ploblema cu masinele din giulesti , si asa linia 163 iese la rosetti cu 11 autobuze cel putin,si 162 sa fie si ea la rosetti cu 9 autobuze .cu mercedes .plus aveti un parc prea mic de autobuze 1000 ,sunt putine fata ce era 1300 de autobuze .si tranvaiele sta prost a-ti lasat 2 depouri goale si este foarte greu la-ti organizat urat ultimul tranvai la progresului este la 10 noaptea in care se retrage normal la 23 45 noaptea la-ti trimis la alexandrea multe de la victoria si de la colentina am vazut ati colit parcule ,plus ca din seria de v3a lipsesc mai putine de 40 de trenvaie din seria 001-099 de aia nu avem tranvaie si stam dupa ele o gramada de timp asa ati facut cu autobuzele ati taiat in prostie si nu a-ti lcuit pe toate doar 70 la suta

  27. soferi ca soferii….dar ce spuneti ce controlori….niste scursuri care nu sunt in stare sa vorbeasca politicos….sa prezinte legitimatia…..si apoi sa-ti ceara cardul de calatorii….iar daca nu ai ….nu stiu cum sa iti ceara un leu …doi….cinci…ca aiba si ei de o cafea….

  28. eu unul sunt satul d astia d la ratb.pe linia 163 nu mi.a oprit soferul d nuj kte ori.mentionez k am facut la semne d ma gasit nebuneala in dimineata asta.insa culmea.soferul s.a uitat la mn j a accelerat in tromba.m.am saturat sa injur sau sa alerg ca un prost in speranta k v.a opri j ptr mn k sa ajung la munk la timp.multumesc

  29. cred ca li s-a blocat pagina de sesizari…daca tot nu se iau masuri, atunci degeaba scriem la reclamatii..

  1. Pingback: ratb: vreau sa fac niste sugestii « …doar nişte păreri, texte, pretexte, proteste…

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.